• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • snartvår

    ÅÅ stackars er!!!
    Hoppas verkligen allt går bra och att det inte  är så farligt. Villken vecka är du i ?
    Fårstår att hjärtat gör ont{#lang_emotions_cry} Många kramar från mig och jag ska hålla alla tummar jag bara kan

  • Hjärttjejen

    Hej LillaPinglan!

    Jag blev oerhört ledsen för din(er) skull när jag läste ditt inlägg...vi känner inte alls varandra...men tänkte att jag skulle skicka iväg några styrkekramar till dig iaf. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig på bästa sätt för er och jag förstår att ditt hjärta gör ont{#lang_emotions_cry}.

    Försök så gott du kan att hitta styrka i din familj, ta hand om varandra och var rädd om dig{#lang_emotions_heart}

    Varma kramar från mig

  • pågmamman

    LillaPinglan - Hoppas tiden går snabbt så ni kan få fler beslked - slltid värst att inte veta! Håller tummen för att det löser sig på bästa sätt! kram kram

  • hemlis

    Hej alla {#lang_emotions_heart}-vänner!

    LillaPinglan, usch vad jobbigt för er!
    Har en granne som fick reda på vid Ul att deras lilla bebis hade något med hjärtat, kommer inte riktigt ihåg vad det var, men när de kollade lite senare igen så fick dom reda på att det inte var något som kommer påverka honom.
    Nu är han 4 mån och mår jättebra.
    Hoppas verkligen att allt kommer gå bra!
    Jag gjorde fvp med min minsta som är 2,5 år nu, fick en förhöjd risk vad gäller kromosomfel, som tur var så hittade man inget konstigt!
    Lycka till med allt nu, KRAM {#lang_emotions_flower}Hjärtfröken, vad roligt att du givit dig till känna nu
    Det är alltid skönt att få skriva av sig och få bekräftat att man inte är ensam!
    {#lang_emotions_flower}VÄLOKOMMEN{#lang_emotions_flower}snartvår, vad härligt att höra att du mår så bra och att du försöker komma igång

    Jag får nog också ställa mig i follan som "Duktiga flickan", som för övrigt alla tror mår så bra, är så lung och frisk!
    Inuti kan man känna sig som en nervös, superstressad dåre!!!
    Kommer på sig själv hur man tar på sig att vara lagledare för barnen idrotter, föräldrarådrepresentant i skolan, klassmamma, baka bullar, sälja lotter, stå i fiket, ta på sig allt möjligt på jobbet, vara en duktig mamma, träna, laga mat, städa, tvätta och ha fint och rent.......ja, listan kan göras lång!

    I måndags gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle klara, GASTROSKOPI {#lang_emotions_throwup}!! Utan lugnande, bara bedövad och dessutom skulle man ligga ner på vänster sida!
    Jag som knappt kan ligga på rygg för att hjärtat hoppar så mycket mer då, vänster sida brukar jag inte ens ligga på för att hjärtat slår så konstigt.
    Där låg och iallfall och hulkade, så hjärtat kom nog av sig
    Det var skitäckligt, men jag klarade det och allt så bra ut.
    Har ju haft halsbränna och ont i mellangärdet så länge till och från, men det har kanske också har att göra med "duktiga flickan".

    Oj vad jag babblar......men jag tänkte ge ett litet livstäcken från mig och jag glömmer inte bort er även om ja inte skriver!

    Kram {#lang_emotions_heart}

  • pågmamman

    HEMLIS: Vad kul att höra lite från dig! & ja, du ska verkligen känna dig duktig som led dig igenom gastroskopin! Skönt att allt såg bra ut Jag gjorde det oxå för typ ett år sen tror jag - hade en läkare som var inne på att mycket av det jag kände och trodde var från hjärtat kom från magen! Dr som gjorde gastroskopin sa att det var roligt när man för en gg skull fick se en mage med så fina slemmhinnor! Men jag hade dock ett litet bråck - som han trodd möjligtvis kunde vara svar på i allaf all vissa av mina symptom och kanske ibland "reta" igång hjärtat.

    Däremot skulle jag oxå göra kolloskopi men gav upp då jag avbokat 3 ggr för att jag ibnte förmådde mig att göra förbehandlingen- Var jämt förstoppad men när jag slutade ta lergigan till natten så släppte det - så antar att det var medicineringen och tror inte att det finns ngn anledning att göra koloskopi längre.

  • hemlis
    Allasväl, jag tror också hjärtat och magen hör ihop.
    Det där med koloskopi låter inte helles så trevligt!
    Skönt iallfall att du blivit bättre
  • LillaPinglan

    tack för värmande ord! Hoppas att det går bra på FVP i morfon och att vi får bra besked. Vi får ju ta en sak i taget..Men just nu så kan jag bara tänka svarta tankar. Vill att denna veckan ska gå FORT! Kram på er

  • hemlis
    LillaPinglan, håller tummar och tår för att allt ska gå bra för dig i morgon och att ni snart får positiva besked, {#lang_emotions_flower}KRAM{#lang_emotions_flower}
  • LillaPinglan

    Hej alla! FVP gick som det skulle. Nu ska jag bara se till ocfh vila ifrån jobbet i 2 dagar.Bara ligga i sängen och äta godis ;) Får ett snabb svar ev redan imorgon, senast torsdag om hur det gått på provet. Håller alla mina fingrar och tår i kors nu.
    Mitt hjärta hoppas i övrigt som vanligt, men inte mer iaf, som jag trott..

  • LillaPinglan

    På tal om gatroskopi, så var du verkligen duktig! har själv fått en slang ner så, och det gör jag aldrig om i vaket tillstånd ;)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12