• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409688 visningar
    1291 svar
    1291
    409688

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • snartv­år
    Äldre 8 Feb 18:51
    #71

    Hallå Hallå! undrade just detsamma{#lang_emotions_undecided} var är ni?
    har du fått något svar än allasväl?
    KRAM KRAM{#lang_emotions_laughing}

  • Äldre 8 Feb 19:12
    #72

    Nä, men misstänker att hjärtläkaren försökt ringa - för haft flera missade samtal från privatnummer på jobbet.... Gulp! Läskigt!

  • Äldre 9 Feb 18:45
    #73

    Min läkare ringde i morse ang mitt 24 tim EKG. Tydligen var det oftast så då jag kände obehag att jag "bara" fick tillfälligt högre sinus takykardi - ca 110. Men vid ngt tillfälle hade jag 16 extraslag på raken! Stör mig att jag inte vet vilken typ - hon var så jäktad oxå - så kom mig inte för att fråga! Hon skulle tydligen ringa ngn arytmi jour för att få reda på vad man skulle göra nu - kändes lite mysko - kanske bättre att åter skicka mig till min arytmi expert på LUS.

    Usch, var inne hos chefen i dag och beklagade mig över att det nya projektet som jag jobbar i får mig att må dåligt - hon vet inte om min "hjärt-problem"! Men så här kan jag inte ha det länge till!

  • snartv­år
    Äldre 9 Feb 19:06
    #74

    Skönt att de såg något på ditt 24 tim EKG, så de får reda i hur de kan hjäpa dig! Du, man kan faktiskt abladera bort extraslagen{#lang_emotions_wink} Jag känner inte av mina mycket alls längre. Hoppas att du snart får klara besked på dina frågor. Jag ska på åb nu om 2 veckor så  då får vi se vad de säger om mig{#lang_emotions_smile} klaga på chefen du ,för det har hon lön för {#lang_emotions_wink} Man mår ialla fall bättre när man har fått  tugga och tjata lite{#lang_emotions_smile}
    Håller tumarna att du snart blir bättre!!!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 9 Feb 19:49
    #75

    hej allasväl!

    det var bra att de fick med en del på ditt  24-timmars ekg....nu kan de bara ge dig bättre behandlingar{#lang_emotions_smile} vore jag dig så skulle jag nog ringa upp läkaren igen och ställa mer frågor, då du är mer förberedd. känns så tråkigt när dem är stressade, en del är så förbaskade opedagogiska{#lang_emotions_frown} att du hade 16 extraslag i en följd är nog inget att oroa sig över, när mina extraslag bökar som mest så kan jag ha vartannat dygnet runt flera veckor i sträck.....däremot är det ju skönt för dig att få veta vilken typ av extraslag du har.

    när det gäller din chef så tycker jag absolut att du ska berätta om dina hjärtproblem.....hon kommer säkerligen förstå att projektet stressar ditt hjärta ännu mer. våga att gå in till henne i morgon så ska du se att det känns bättre därefter, här kommer lite styrkekramar från mig{#lang_emotions_heart}

    snartvår;när du gjorde din ablation, var det bara mot extraslag eller mot rusningar oxå? till mig säger dem att man inte gör ablationer mot godartade extraslag som jag har{#lang_emotions_frown}

    hjärtekramar till er alla{#lang_emotions_heart}

  • Äldre 9 Feb 21:14
    #76

    Jo, det jag reagerade på vara att de kom i streck - alltså inga vanliga slag imellan. Men så kanske det kan vara och ändå ofarligt?! Lyckas bara hitta att det inte är bra med många extraslag i streck

    Tror inte hon vet att jag är rätt påläst och vet att det finns både farliga och ofarliga extraslag. Men innan har hon ju sagt att vad det än är så är det ofarligt. Men i dag sa hon ingenting. Men antar att de hade kallat in mig om det var farligt? Nu sa hon bara att hon skulle ringa igen då hon hade pratat med den där jouren.

    Men hon sa att hon trodde det var stressrelaterat - för ibland hade jag skrivit att jag hade besvär då det inte syntes ngt särskilt och ibland hade det synts att hjärtat slog extraslag utan att jag noterat att jag kände ngt! Så är alltså på helspänn och har "spökkänningar" ibland...... Kroppen vet inte heller hur den ska tolka mina signaler.

    Med chefen är jag mest rädd att hon ska tycka att jag undanhöll detta då det blev bestämt att jag skulle få det här uppdraget. Är anställd på Arbetsförmedlingen och jobbade på en anna förmedling med "vanliga" förmedlingsuppgifter och sökte mig inte till detta projekt utan blev erbjuden det då jag sökte mig till Arbetsförmedlingen i min hemkommun. Har i efterhand förstått att de hade rätt svårt att få folk till detta projekt - för med fasit i hand tycker jag att jag inte har rätt kompetens för detta uppdrag och att uppdraget har alldeles för vaga ramar - vilket känns extra när man inte har gedigen erfarenhet att luta sig på!

  • Äldre 10 Feb 18:11
    #77

    Läkaren har inte hört av sig än igen - så går här och har hennes ord om "16 extraslag i rad" ringande i mina öron Ingen aning om jag hade fler elelr det "bara" var denna serie t ex.

    Men snälla - ngn här som vet om det kan vara ofarligt med många extraslag i raken och om de hade kallat in mig om de misstänkte att det var "farliga" extraslag?

  • Scratc­hy
    Äldre 10 Feb 18:14
    #78

    Halloj!

    Vad gör ni här? Är det något speciellt för gravida eller nåt, eller kan man haka på om man har lite flimmer i största allmänhet?


    Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
  • Hjarte­sjalen
    Äldre 10 Feb 18:24
    #79
    Scratchy skrev 2010-02-10 18:14:21 följande:
    Halloj!Vad gör ni här? Är det något speciellt för gravida eller nåt, eller kan man haka på om man har lite flimmer i största allmänhet?
    Klart du kan hanga pa har, vi som e har inne har extraslag o knepiga kannslor osv i brostet, en del av oss har gatt igenom massa olika lakarbesok o utredningar ang hjartat, o gor fortf, en del ater medecin, sa vi pratar om allt mojligt runt detta.

    Valkommen hit!!
  • Hjarte­sjalen
    Äldre 10 Feb 18:28
    #80

    Allasval, jag tror ju absolut att dom hade kallat in  dig om dom misstankt att detta var farligt. O jag tror ocksa att nar det galler hur manga extraslag sa beror det ju pa vad fran borjan felet sitter i hjartat.
    Jag hade nog 30 extraslag harom kvallen, faaaaan va otackt det va o jag trodde min sista stund va kommen, men det gick over efter en stund...radd blir man, men min lakare ska jag till den 8de Mars, o da ska jag prata vidare om detta, efterom han redan sagt att vad jag har inte e farligt....


Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12