• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    412951 visningar
    1291 svar
    1291
    412951

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • LillaP­inglan
    Äldre 3 Mar 07:49

    Hjärtfröken:
    Oki tack, jag är 26 snart 27 år, så då ska jag typ ligga runt 195 slag/min !? Bra att veta, för jag blir alltid så rädd på gymmet när alla tränings maskiner hela tiden visar ens puls, tycker det är stressande faktiskt. Man är ju så besatt av pulsen redan liksom..Den brukar hamna runt 160-170 slag/min, det verkar ju vara helt ok då?

  • LillaP­inglan
    Äldre 3 Mar 07:52

    Oj glömde, Låter som vääldigt många extraslag du har, förstår hur stressande/jobbigt det måste vara för dig :( Bra att det är ofarligt dock! Ha en bra dag!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 3 Mar 15:51

    Lilla Pingla; att ligga på 160-170 slag/min låter som fullt normalt när du jobbar hårt på bandet:)

    Ha en bra dag du med!!!
    Kramis

  • Lindis­1975
    Äldre 4 Mar 22:10

    Hej alla.
    Jag är ny här och blev mycket lättad över att läsa att det finns fler som jag{#lang_emotions_smile}.
    Blev mamma för 5 månader sedan och har nu i 3 månader haft extraslag. Vissa dagar få men andra dagar många många fler. Har ganska nyligen gjort ett 24-timmars EKG ( tyvärr på en bra dag) som visade både VES och SVES och även 1 block. Vad det nu innebär ???
    Min läkare på vårdcentralen tycker inte att detta är något som jag ska oroa mig över (det är helt normalt). Fast för mig är det inte helt normalt. Det påverkar min vardag negativt. Jag går ständigt och oroar mig för att hjärtat ska stanna. Så nu har han skickat en remiss till kardiologerna med förfrågan om vidare utredning. Jag hoppas verkligen att dom utreder mig vidare.

    Min fråga till er där ute är. Känner ni igen er? Varför kom detta nu? Mitt i min lycka!

    Kram Linda

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 6 Mar 18:16

    Hej Linda OCH välkommen:)

    Jag tror inte alls att du behöver oroa dig.....du har säkerligen samma problem som de flesta här på tråden har. Dock är extraslagen skitjobbiga och störande, men i nästan alla fall helt ofarliga.Din läkare hade inte lugnat dig om han hade oroat sig det minsta...däremot är det alltid bra att få fortsatt utredning. Kan vara bra att läkarna får titta på hjärtat med ultraljud och även hur det fungerar under fysisk aktivitet.
    Dessutom kommer du säkert att få prata med en kardiolog som kan lugna dig ytterligare.
    Att det kommer efter graviditeten är oxå vanligt....man vet inte så mycket om varför....men min egen teori är att kroppen haft det lite stressigt, hormonella förändringar, mindre sömn etc.....
    Sen tror jag oxå att det är en speciell människotyp som tyvärr får våra problem....något mindre stresståliga, känslomässiga (känner och tänker mycket), vill finnas för allt och alla etc etc.....men som sagt det är bara min egen teori....

    Så jag tror att du kan vara helt lugn i att du är helt frisk:) Försök att ta det lugnt och lita på din doktor.....bara det brukar kunna hjälpa till i positiv riktning....oro ökar absolut mina slag:(

    Kram till dig från mig

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 9 Mar 18:06

    Hallå alla hjärtevänner! Vad tyst det är härinne :( Hur mår ni, hur går det för er etc? Kram från hjärtefröken

  • Lindis­1975
    Äldre 9 Mar 21:15

    Hej Hjärtfröken.
    Tack för ditt svar! Ska till en kardiolog på tisdag (16/3). Vi får se vad han säger.

    Kram!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 10 Mar 17:30

    Åh vad bra Lindis{#lang_emotions_laughing}

    Super att du fick en tid så snabbt, själv fick jag vänta 3 månader på att träffa en kardiolog, förutom de på akuten....men och andra sidan var man så skärrad då att man inte hittade de rätta frågorna...

    Vilket sjukhus ska du till, bor du i Stockholm?

    Lycka till och hör av dig så vi får höra hur det går för dig.

    Kram kram{#lang_emotions_heart}

  • Äldre 10 Mar 18:18

    Hej hej, här är jag... Har och har haft så mycket på jobbet och sovit dåligt så bara inte orkat skriva... ska försöka bli färdig snart Glad att ni finns Kram

  • Äldre 11 Mar 10:51

    Hej!

    Har läst lite i tråden men inte skrivit förut.
    Har själv problem med hjärtklappningar/rusningar och skulle gärna vilja höra lite om erfarenheter från andra med liknande problem.
    Jag har haft detta i ungefär 13-14år, det kan komma närsomhelst, men lite oftare i samband med fysisk ansträngning. Behöver inte vara hård träning utan det kan räcka med att jag böjer mig för att ta upp något från golvet...

    Har då när problemen uppstod (13-14 år sedan) gjort: bandinspelning under 48 timmar, UL, ansträngningstest utan att de hittade något fel. Under undersökningarna så fick jag aldrig någon hjärtklappning heller, så jag vet inte hur det påverkar resultaten.

    Vad har ni fått för information från era läkare? Jag menar i de fall som problemen anses "normala". Jag var ju bara 14 år när jag gjorde mina undersökningar så jag kommer inte riktigt ihåg vad de sa förutom att de inte kunde hitta något fel...

    Finns det någon behandling man kan få trots att det inte är farligt? Det är ju otroligt obehagligt och jag får tungt att andas, yrsel, domningar i armarna osv, detta kan hålla i sig upp till en timme...


    Amilia 2006 Max 2008
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12