• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • pågmamman

    Åhhh vad bra att det händer bra saker för dig Danderyds sressrehabklinik - är det en privatklinik elelr? Åh - önskar att det fanns ngt sådant här nere i skåne. Känns som det man erbjöds är via VC elelr så får man ha kbt på ett ställe, yoga på ett, läkaren på ytterligare ett etc....

  • finskaflikkan
    Vart sjuk med feber och kraftig snuva sen fredags... 
    Idag övergick de till en HEMSK späännings/tryckande huvudvärk i hela huvet... 
    Just nu e de bara i höger och de dunkar-- Blir värre när jag rör mig! 
    Har ont i mina kinder, övre käken, pannan, ögonen oxå... Ja de känns som att ansiktet och huvet ska sprängas när som helst!    

    Försökt somna inatt men inte så lätt.. Som mest sov jag 1timme innan jag vakna... Och så har de varit 5minuter sömn, vaknat, somnat vaknat osv... 
    Och nu vaknade jag av att hjärtat slog JÄTTE konstigt! 
    De bara hackade, bankade som att den "fastnat" i ca 2-3sek innan den börja slå igen normalt.. 

    Och nu vågar jag inte somna igen!   

    Kan de bero på att jag e sjuk som den gjorde så? 

    Har ju gjort ablation, ekg:n och MASSA annat som visat på att mitt hjärta e ok... 
  • Hjärttjejen

    Hej å kul att höra att ni lever {#lang_emotions_wink}

    Allasväl; det är till Danderyds sjukhus jag ska, så det är vanliga landstinget....är verkligen superglad över att jag lyckats få en plats....men jag fick själv leta upp det på nätet och fixa papper(remiss) till min läkare som i sin tur fyllde i och skickade in. Har du provat att söka på stressklinik inom ditt närområde? Prova....det kanske finns ngt projekt eller att ngt sjukhus har stressklinik. Verkar ju konstigt om det bara finns i Stockholm.
    Hur mår du annars med allt, jobb, hjärtat etc?{#lang_emotions_heart}

    Finskaflikkan; jag tror absolut inte att du ska vara orolig....förmodligen så är det din infektion i kroppen som gör att hjärtat bökar en massa extra.
    Eftersom du är så pass undersökt så ska du nog inte oroa dig alls.....oron gör ju tyvärr allt mycket värre, hjärtat brukar svara negativt direkt{#lang_emotions_yell} Försök  att koppla in "din advokat" den rösten som säger att ditt hjärta är friskförklarat....det brukar hjälpa{#lang_emotions_smile}

    Kram kram till er{#lang_emotions_heart}

    ps.idag tar jag min sista betablockerare, jippie....imorgon blir det joggning med högre puls och ett glas champagne till kvällen tror jag{#lang_emotions_wink}

  • LillaPinglan

    stress klinik.. f-n vad jag skulle behöva det.. :( Kommer aldrig att få det..Hur får man det? Vill ha, behöver det innan jag får en infarkt skulle jag tro.. :/

  • Hjärttjejen

    hej lillapinglan....klart du inte kommer att få en hjärtinfarkt, ditt hjärta är väl konstaterat friskt? men jag förstår dig...ibland undrar man när hjärtat totalt flipprar....trots läkarnas alla utlåtande, tester och dyl. så är det svårt med positiva tankar när man är mitt inne i det. men man får försöka koppla in sin inre "advokat" som talar om att du ska inte dö, du är bara stressad....inte så bara iofs, den är farlig i längden. nu svar på din fråga. vet inte vart du bor? i stockholm finns det iaf möjlighet till stresskliniker(tror det finns 3 st) om du lyckas få din läkare att skicka remiss. men jag tror oxå att det bara är under en kortare tid nu som ett försöksprojekt pågår mellan kommun och landsting. ett projekt som bygger på att förminska sjukantalet. googla på stressklinik inom ditt närområde och ligg i själv....jag har, tyvärr, insett sen jag blev sjuk att man måste vara jävligt driftig, stark (och helst frisk) för att få rätt hjälp....helt galet egentligen. men det ska bli sååå skönt att få "rätt" personer runt mig....som förhoppningsvis kan hjälpa mig till en friskare framtid. lycka till och återkom gärna om hur det går. kramis

  • pågmamman

    hjärtfröken:
    Grattis kram! Så skönt att du lyckades med betablokerarna och grattis!! Jogga på - det är säkert läkande Känns det ok?
    Jag bor i lund - inte hittat ngt liknande (stressklinik) i hela Skåne Men fråga gärna när du väl komemr dit om du komemr ihåg och får möjlighet - de vet kanske! Tror tyvärr att här får man "sy" ihop sitt eget program med spridda instanser!
     

  • finskaflikkan
    Hjärttjejen skrev 2010-03-31 21:02:20 följande:
    Hej å kul att höra att ni lever Allasväl; det är till Danderyds sjukhus jag ska, så det är vanliga landstinget....är verkligen superglad över att jag lyckats få en plats....men jag fick själv leta upp det på nätet och fixa papper(remiss) till min läkare som i sin tur fyllde i och skickade in. Har du provat att söka på stressklinik inom ditt närområde? Prova....det kanske finns ngt projekt eller att ngt sjukhus har stressklinik. Verkar ju konstigt om det bara finns i Stockholm. Hur mår du annars med allt, jobb, hjärtat etc? Finskaflikkan; jag tror absolut inte att du ska vara orolig....förmodligen så är det din infektion i kroppen som gör att hjärtat bökar en massa extra. Eftersom du är så pass undersökt så ska du nog inte oroa dig alls.....oron gör ju tyvärr allt mycket värre, hjärtat brukar svara negativt direkt Försök  att koppla in "din advokat" den rösten som säger att ditt hjärta är friskförklarat....det brukar hjälpa Kram kram till er ps.idag tar jag min sista betablockerare, jippie....imorgon blir det joggning med högre puls och ett glas champagne till kvällen tror jag
    Tack!  
    Känns något bättre idag iaf. 
    Har gått galant oxå med att sluta med mina betablockerare helt! Inte ätit dom på ett par månader nu faktist!  
    Men har får ta vid behov och har gjort de 3ggr.... Sist nu igår eller förrigår när de blev sådär med hjärtat... 
  • Hjärttjejen

    finskaflikkan; skönt att höra att du mår bättre, kopplade du in advokaten:) vilka betablockerare äter du och vilken styrka tar du vid behov?

    allasväl; googlade lite på stressklinik och lund, hittade tyvärr inget. men det verkar finnas en hel del ute i landet....tycker absolut att du ska ringa din läkare och kolla om det inte finns ngn i närheten. har förstått att en del sjukhus har egna stresskliniker.

    och ja...det känns verkligen ok att få börja jogga igen, sååå skönt och befriande, märker dessutom att hjärtat svarar med mindre arytmi....å det är ju inte fel.

    funderar dock lite kring mitt blodtryck...var hos min doktor idag och han var lite bekymrad, men inte mer än så ;) hade 80/45, väldigt lågt och inte konstigt att jag känner mig snurrig ibland :)

    kram och natti

  • finskaflikkan
    Hjärttjejen skrev 2010-04-01 23:51:00 följande:
    finskaflikkan; skönt att höra att du mår bättre, kopplade du in advokaten:) vilka betablockerare äter du och vilken styrka tar du vid behov? allasväl; googlade lite på stressklinik och lund, hittade tyvärr inget. men det verkar finnas en hel del ute i landet....tycker absolut att du ska ringa din läkare och kolla om det inte finns ngn i närheten. har förstått att en del sjukhus har egna stresskliniker. och ja...det känns verkligen ok att få börja jogga igen, sååå skönt och befriande, märker dessutom att hjärtat svarar med mindre arytmi....å det är ju inte fel. funderar dock lite kring mitt blodtryck...var hos min doktor idag och han var lite bekymrad, men inte mer än så ;) hade 80/45, väldigt lågt och inte konstigt att jag känner mig snurrig ibland :) kram och natti
    Ja efter ca 1-2timmar kommer den där "advokaten" in och tar över... innan dess e de paniken...  
    Har ätit bisoprolol rathiopharm... 2,5mg... Nu tar jag bara 1,25mg vid behov!
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12