• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • hemlis

    Hej hej!

    Det var länge sedan jag skrev, men nu börjar jag få lite mer tid, när sönerna har avslutat hockeysäsongen.

    Det var länge sedan jag skrev att mitt hjärta varit lugnt ett tag, men det har det faktiskt varit ett par veckor nu, så än finn det hopp

    Men jag har haft sån enorm huvudvärk sedan igår, så nu tror jag att jag har fel där också, är det inte det ena så är det de andra!!

    På söndag åker vi till Idre en vecka, det är välbehövlig semester

    Ha det bra alla!

  • snartvår

    Glad påsk!!!
    Ha en riktig skön ledighet alla hoppas att era hjärtan håller sig lugna i helgen.
    Håller tummarna för dig och dina seloken hjärtfröken Jag tror det kommer gå super bra utan.
    Kram kram

  • snartvår

    va kul!!! Grattis allasväl Hur mår du? är det bättre?
    Kram på er alla här inne

  • Hjärttjejen

    Åh vad glad jag blir{#lang_emotions_laughing} Tjoho för dig allasväl att du är gravid....det var ju så sent som i mars som du nämnde att du var sugen på en bebis och så är du det nu, fantastiskt roligt och GRATTIS! Hur mår du annars? Har du hittat ngn ny läkare, hur är det på jobbet, ngr nya svar från hjärtläkaren etc?

    Hur mår ni andra, är det lugnt med era hjärtan?

    För min del har det varit lugnt under 10 dagar nu, TROTS att jag slutat med betablockerare. Hua, inget jag rekommenderar, var verkligen jättejobbigt med nedtrappningen....men nu är jag fri{#lang_emotions_smile} äter stressgard (hälsokost) verkar funka....men man får vara lycklig för varenda lugn dag{#lang_emotions_sealed} Sen har jag oxå börjat kunna jogga fritt, utan att behöva tänka på pulsen....idag sprang jag milen, superskönt{#lang_emotions_laughing}

    Å våren är här, tror jag är bra för oss alla, äntligen lite sol och ljus{#lang_emotions_sunny}

    Kul oxå att du hemlis varit inne.....det är ju faktiskt tack vare dig som tråden finns, en tråd som har betytt hur mycket som helst för mig under den svåraste tiden{#lang_emotions_laughing} och som gett oss möjlighet att "träffa" varandra! Gulliga du{#lang_emotions_flower}

    Ha en fin kväll alla hjärtevänner, kram kram{#lang_emotions_heart}

    undrar fortfarande vart hjärtesjälen tagit vägen, saknar henne{#lang_emotions_cry}

  • pågmamman
    Jo, det gick snabbt!

    Peppar peppar mår bra men är trött och en helt anna typ av trötthet än den av stress och oro - mer slö skön trötthet! Gällande hjärtat vågar jag knappt säga det - men sen jag börjat äta magnesium regelbundet - har det lugnat sig avsevärt och jag har vågat höja pulsen vid flera tillfällen utana tt bli nojjig och få ångest

    Ngn som vet dock om man kan fortsätta med magnesium då man e gravid? Det kan väl inte vara ngn fara?

    Jobbbet e som det e...
  • pågmamman

    .....då jag hade så mkt komplikationer under min förra graviditet och därför kontakt med spädbarnsteamet och dessutom blev så förvärrad med hjärat efter blodförlust vid missfall - så tänkte jag rida på det och hoppas faktiskt på att bli sjukskriven - tänker INTE riskera att få ett missfall till p g av ett misslyckat projekt och en urusel chef!

    hjärtfröken: SÅ glad att det verkar funka för dig & sån fantastisk frihetskänsla att kunna jogga - och en hel mil - du är ju super fit! Tänk att man bara kan komma i balans så där Inga extraslag alltså? Har du haft ngt 24 tim ekg eller du bara känenr att det e ok? Vad innehålelr stressgard? Tror du att det är de som hjälpt? Tänk om det är så och magnesim mm för mig - så mkt lidande de hade sparat oss om de gjort ordentlig mineral/vitamin koll från början!

  • pågmamman

    Jo föresten hjärtfröken hur har det gått med blodtrycket?

    ...Ja,  hjärtesjälen ja, var e hon - undrar & saknar oxå!

  • Hjärttjejen

    Hej igen:)

    Så häftigt att magnesium fungerar för dig{#lang_emotions_smile} Hur många mg äter du per dag? tror inte att det ska vara ngn fara, läser direkt på min magnesiumburk "-inga ogynsamma effekter på fostret har påvisats"....men det gäller upp till 360 mg/dag. Fråga din doktor eller googla om du äter mer än 360 mg så att du är helt säker. Vad glad jag blir att det är lugnare i hjärtat och att du inte känner den där irriterande stresskänslan/oron/ångest (blä) som kan komma vid arytmin.
    Sen hoppas jag verkligen att du får bli sjukskriven så att allt går bra den här gången. Se till att stå på dig....annars är ju risken överhängande att kroppen säger ifrån och stressen kryper på. Det du behöver nu är vila från ditt stressiga arbete och inte minst din oförstående chef....{#lang_emotions_money_mouth}

    Mitt blodtryck ligger fortfarande lågt, lite snurrigt ibland{#lang_emotions_dreamer}....men det är som lägst när jag ligger ner, ngt högre (åtminstone 90-100/50) när jag sitter upp, å det är ju bra{#lang_emotions_laughing}
    Att jogga har alltid varit en träningsform som jag gillar, men tyvärr inte fått göra under 4 månader när jag ätit seloken. Dock har jag promenerat oerhört mycket upp mot 2 tim/dag när jag har varit dålig....förmodligen har det byggt upp min kondition väldigt bra, kändes faktiskt inte speciellt jobbigt efter milen{#lang_emotions_laughing} så det kommer absolut att bli fler mil framöver{#lang_emotions_tongue_out} I samband med att jag slutade med seloken så började jag direkt att jogga, kanske att själva joggandet har den positiva effekten på hjärtat, vet inte ??
    Nej, jag har inte gjort ngt 24 timmars, pulsen reagerar som den ska/brukar. Kände iofs ngr enstaka dubbelslag idag när jag sprang.....men det är inte farligt säger de vise, så det får jag tro på{#lang_emotions_smile}

    Stressgard innehåller magnesium, kalcium, L-tyrosin (aminosyra-tror jag), alla b-vitaminer och Griffonia extrakt (tryptofanhöjande...det som ökar serotoninet).
    Känner mig skönt avslappnad i kroppen och sover mycket bättre{#lang_emotions_laughing}

    Vad som påverkar vad, är svårt att säga....men det strunt samma, jag är glad så länge arytmin håller sig borta och NJUTER i fulla drag{#lang_emotions_cool}

    Med andra ord allasväl så kan vi glädjas med varandra över att våra hjärtan för tillfället är lugna{#lang_emotions_heart}......men vi kan oxå konstatera att man är tvungen att vara väldigt driftig och agera sin egen detektiv för att få den rätta hjälpen.....blir såååå irriterad på att man inte utreder mer kring orsakerna och det bakomliggande som stör våra hjärtan....
    Hade jag lyssnat på min arytmiläkare så hade jag nu ätit dubbel dos seloken och förmodligen legat i sängen och varit deprimerad{#lang_emotions_cry} de behandlar BARA symptom!!

    Ta hand om dig nu och njut i fulla drag över din graviditet....måste nog erkänna att jag är lite avis{#lang_emotions_wink} vill oxå ha en till bebis....tyvärr inte min man. Men jag får njuta av mina fina pojkar jag har....å det gör jag{#lang_emotions_kiss}

    Varm kram till dig{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12