• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    413445 visningar
    1291 svar
    1291
    413445

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 11 Apr 10:06

    hjärtfröken: Det där emd stressgard - vad säger de på "stresskliniken" om det?

  • Äldre 11 Apr 10:09

    Håller med om att läkarna bara BEHANDLAR SYMTOM OCH ÄR VÄLDIGT GODTYCKLIGA. nÄR JAG ÅT SELOKEN VAR DET INGNE SOM SA NGT OM ATT JAG INTE FICK TRÄNA/JOGGA. mINA ARYTMIER STARTADE DÅ JAG ÅT SELOKEN NÄR JAG TOG UT MIG PÅ CYKELN I UPPFÖRSBACKE! Oj, vad kontsig texten blev... Fick du förklaring på varför du inte skulle jogga/träna?

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 11 Apr 12:41

    hej igen....ett kort svar, ska iväg med sonen på match....

    ang. stressgard och stresskliniken...får höra på tisdag då jag ska dit första gången.

    ang. seloken och träning....man ska helst inte träna med en puls på högre än 140 slag/minut när man äter betablockerare. kan tydligen bli jobbigt för hjärtat (?). provade ngn gång att få upp pulsen vid crosstraining, kändes sådär {#lang_emotions_frown} man känner liksom hur hjärtat blockeras.

    kram kram å ha en bra dag, hörs senare{#lang_emotions_heart}

  • Äldre 11 Apr 18:31
    pågmamman skrev 2010-04-10 10:06:24 följande:
    Jag e gravid
    GRATTIS!!!
    Va härligt!

    Här e de hyfsat med hjärtat... Har börjat ta bisoprolol lite oftare.. Men tror nu att de mest beror på mig själv, att jag jagar upp mig..
    Har ju för länge sen diagnostiserats med Tietzes syndrome och de gör ju att man kan ha ett obehagligt tryck över bröstet vilket jag har ofta om dagarna, framförallt när jag sitter framåtböjd vid datorn...
    Ändå e man orolig som vanligt att de e faktist hjärtat de e fel på och så får man en infarkt eller nåt annat hemskt! Usch....

    Hoppas alla ni andra mår bättre än jag!

    Kramkram
  • Äldre 12 Apr 18:53

    Jag har fått nya tips av min zonterapeut - Cenitol till natten (lugnande till natten), Adrekomp - för att stärka trötta binjurar, samt multivitamin allt från alpha plus! Hon är gruymt kunnig min zonterapeut. Hon har kollat upp att man ska kunan ta allt detta som gravid - men lite nojjig ändå att stoppa i sig massa som gravid - men det ska ju vara för att stärka kroppen - så borde ju vara bra för fostret med!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 12 Apr 21:05

    Tack för tipsen, Adrekomp låter spännande:)

    Om du trots allt är orolig så tycker jag att du ska ringa eller maila direkt till alpha plus, dem om några har ju koll på biverkningar etc. När jag var lite fundersam kring stressgard så ringde jag direkt till Hela Pharma och fick de mest trovärdiga svaren:)

    Härligt för dig att du har en sån bra zonterapeut, håll fast vid henne :)
    Har funderat på att gå till en sådan, aldrig provat. Hur mycket ungefär kostar ett besök, ligger dem som typ akupunktörer etc?

    Är det fortfarande lugnt med hjärtat allasväl?

    Håll tummarna, imorgon sker mitt första besök på Danderyds sjukhus....spännande.

    Kramis{#lang_emotions_heart} 

  • Äldre 12 Apr 21:46

    hjärtfröken:Kostar ca 500:-! Så det blir ju en del pengar då jag försöker gå 1 gg/månad, varvar med massage och hon sätter oxå frön i öronen. Tror hon ligger bra i pris här där jag bor - finsn de som är dyrare!

    Hjärtat är lite stressat av och till är lite svårandad om det är spännningar elelr alal hormoner som simmar runt i kroppen -s vårt att säga.

    Skriv och berätta hur det gick - ser fram emnot din rapport! Lycka till!

  • Äldre 18 Apr 20:54

    Hjärtfröken: Hur var det på stresskliniken? Är så nyfiken Är fortfarande gravid

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 18 Apr 21:13

    hej alla fina hjärtevänner{#lang_emotions_smile}

    tänkte att jag skulle vänta tills imorgon och berätta om stresskliniken....ska dit på besök 2 då och träffa psykologen.
    förra veckan träffade jag en läkare på bedömningsmöte.

    anledning till att jag inte kan säga så mycket än är för att jag egentligen inte vet hur det kändes....hade såna höga förväntningar innan, men när jag åkte därifrån kändes det sådär{#lang_emotions_frown}

    nästan all behandling bygger på gruppträffar och jag vet inte om det är det som jag vill just nu.....MEN jag ska ge det en chans till, imorgon.

    dock verkar det vara en fantastiskt behandlingsmetod (om man känner för grupp). läkaren sa att det krävs minst halvtids sjukskrivning för att man ska hinna med alla behandlingar.

    om jag förstod det rätt så var det en mängd olika aktiviteter, såsom; mindfulness, kbt, sjukgymnastik, rörelse/fysisk profil, arbetscoachning, avslappning etc.

    jag lovar att återkomma om hur det kändes efter besök 2.

    allasväl; jag är såååå glad för din skull och din graviditet{#lang_emotions_laughing} hur mår du, trött, illamående, hjärtat etc?

    kramis{#lang_emotions_heart}

    ps. mitt hjärta är fortfarande lugnt....dock lite lite känning idag....men då spelade min son oxå semifinal i sitt seriespel (innebandy), så det stressar ju lite extra...{#lang_emotions_wink} vann gjorde dem iaf, så nästa helg blir det final{#lang_emotions_sealed}

  • Äldre 19 Apr 22:23

    Men du det där med grupper kanske skulle kunan bli riktigt bra - kanske är ganska små grupper och ni kan stötta varandra - precis som vi gjort här inne! Låter som ett väldigt gediget! Ska bli spännande att höra vad du tycker nu efter besök 2

    Jo, vågar knappt tänka påa att ajg är gravid - för vill så gärna att det ska gå vägen och är bara i vecka 4+5 föra att vara exakt Har inte vågat ge mig in i zonterapeutens tablett historia och har hunnit nojja för den jätte höga bvitamin dos jag ätit (B 75) - så just nu äter jag bara vanlig multivitamin och så förstås mina magnesium - men bara 240 mg totalt på en dag! Men funderar påa tt i alla fall byta till ngn mamma - multivitamin och ev lägga på fiskolja igen - men blir så nojjig för allt - som sagt och då blir det enkalst att bara ligga lågt - men vill ju inte att hjärtat ska börja hålla på...

    Jobigt vid cykling och så nu - akn inte låta bli helelr - för måste ju ta mig till jobbet och min man sitter fast utomlands - så ska hämtning och lämning på dagis funka - så är det ingen pardon - men det kan ju inte vara skadligt.. Har hög puls ett tag efter. För att inte tala om i dag då jag pratade i telefon med en firma vi anlitat som brustit å de grövsta å ljuger och har sig - jag fullkomligt kokade av ilska och blev så nervös sen - då pulsen och trycket stanande högt ett bra tag och jag var helt blåssig fortfarande en halvtimem senare! Nu har jag mer molvärk än innan - men behöver ju inte betyda ngt.... Isch vill vara i vecka 12 NU! Illamedne har jag ej kännt så mycket än - men måste äta ofta ananrs blir jag så otrevligt hungrig & så springer jag och kissar stup i kvarten. & trött e jag - men det var jag ju inan oxå - men känns som en ngt annorlunda trötthet!

    Fniss - tänk ni och min zonterapeut är de enda som vet Min man väntar jag med tills han kan komam hem & när det kan bli vet vi inte just nu.
    kram kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12