• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409691 visningar
    1291 svar
    1291
    409691

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • snartv­år
    Äldre 28 Apr 16:17

    Hej på er tjejer!!
    Läser vad ni skriver mellan varven och hoppas att ni snart ska få må bättre. Känner mig så lycklig över att mina besvär är sÅÅÅÅ mycket bättre. Jag kan känna av något extraslag någon gång nu för tiden., men det är allt.
    Hoppas ni får en bra valborg!!
    Kramar{#lang_emotions_wink}. Och grattis till graviditeterna Allasväl och kanske Lillapinglan{#lang_emotions_laughing}.

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 29 Apr 21:32

    snartvår; jag är så glad för din skull, hoppas verkligen att det är borta för ALL framtid.....men det är kul att du är inne ibland och tittar till oss{#lang_emotions_laughing}

    ha en härlig valborg du med, även ni andra oxå så klart.

    kramis{#lang_emotions_heart}

  • LillaP­inglan
    Äldre 30 Apr 08:35

    Trevlig valborg på er kära hjärtevänner!!!
    Nu i eftermiddag drar vi till Alingsås och firar med goda vänner :) Vad ska ni göra i helgen?

  • Äldre 30 Apr 20:01

    Hej på er!

    Jag känner mig jättevälkommen här. Tack för det.

    Igår var jag och gjorde magnetröntgen. Lite nervöst att behöva åka in i cylinder när man har klastrofobi.....men det gick bra...trots att jag var inne en hel timme...Men det hände saker hela tiden, jag var tvungen att hålla andan ca 10sek vid varje bild och det var säkert 30-40 st. Så tiden gick rätt fort.

    Hjärtfröken, när jag låg inne på Varberg gjorde de ultraljud som inte visade något onormalt. De ville göra Magnetröntgen för att utesluta en extra ledningsbana, samt ev ärr på hjärtmuskeln från tidigare infektioner i livet, samt andra hjärtsjukdomar.
    Som sagt, jag är tacksam vad de än gör, bara jag jag får reda på vad det är, eller inte är, så man kan gå vidare och försöka hantera därefter.

    Men jag tror mitt också är stressrelaterat. Jag vet ju själv i vilka situationer det brukar bli värre, men har haft svårt att styra bort det. Läkaren såg också att jag hade flera fokus i hjärtat som satte igång hjärtslag. De pratade också om ablation om det inte skulle hjälpa med medicin...För min del funkar medicinen än så länge.

    Allasväl: grattis till graviditeten. Underbart. Är det första barnet?
    När jag var gravid med mitt första barn, så hade jag också en hel del e.s. Men inte alls i den mängd som idag. Redan då var jag lite nervös för detta och fick remiss till 24h ekg som jag då gjorde. Det var ju ingen fel då heller, men jag var ju rädd att få mkt e.s när jag skulle föda. Men även om jag hade en del under graviditeten så fanns det ingen chans att känna det under förlossningen.....
    Men det kan man iofs aldrig veta. Hoppas du kan få en lugn graviditet. Lycka till.

    Nu ska jag lägga barnen.
    Ha en skön Valborgs helg!
    Kram

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 30 Apr 22:09

    Hej Linda71!

    Vad skönt att magnetröntgen blev bra och tack för info. När man är där vi är så känns det som om man famlar i mörkret efter svar.....och jag fungerar så att jag vill ha ALLA olika undersökningar för att verkligen kunna utesluta konstigheter.

    Magnetröntgen har aldrig ngn läkare (bor i Sthlm) gett mig som alternativ.....måste nog kolla upp det eftersom mina besvär har varit så extremt massiva, och jag fortfarande (ibland) kan känna en viss oro{#lang_emotions_frown} Har dock en fråga till dig. Du skriver att de gjorde ett ultraljud på dig när du låg inlagd, var det ett kortare eller längre ultraljud, tog dem bilder å så? Varför jag fråga är om det kan vara så att man kan se samma saker på en större UL-undersökning som under magnetröntgen, eller om det är så att magnetröntgen ger bättre svar?

    På mig gjorde dem ett UL när jag låg inlagd, ett kortare sådant....men fick sedan en kallelse till ett längre (ca45-60 min)några veckor senare. Allt såg bra ut på det, men det jag börjar undra är om magnetröntgen kan vara ytterligare ett alternativ eller om det ger samma resultat som ett längre UL???

    Jag hade oxå lite besvär av extraslag när jag var gravis med min sista son, men aldrig i dessa mängder som nu{#lang_emotions_frown} Verkar som om graviditet kan vara en trigger....

    En till fråga till dig Linda71, vet du på ett ungefär hur många extraslag du kan ligga på per dygn när du har det som värst?

    Jag känner precis som du att det är svårt att häva det när det kommer.....det enda jag hittat ( iaf sista tiden) som fungerat någesånär är att ligga på spikmattan och andas yogiska andetag.....brukar lugna sig ngt efter en stund. Men som sagt det har inte alltid fungerat, mitt hjärta verkar ändra karaktär från period till period......
    I måndags när jag var hos min läkare hittade han nya konstigheter, hjärtat kunde ibland skena iväg i megahög puls, typ 10 slag, för att därefter slå vanligt för att därefter börja med extraslag och pauser{#lang_emotions_undecided}

    Förresten ett annat tips jag fick av en läkare på Danderyd var att "dra i handbromsen" flera ggr/dag, och det vare sig man har extraslag eller inte.....men framförallt om man känner av stress i kroppen. Med det menade hon t.ex. minipauser med rätt andning, yoga/meditation korta korta stunder, mindfulnessövningar etc etc. Puh{#lang_emotions_wink} det kostar tid och energi.....men kan man få ordning på hjärtat så betyder det allt för mig{#lang_emotions_laughing}

    Kul att du känner dig välkommen, kul för oss oxå att vi fått in en till som har sina erfarenheter och ngn som vi kanske kan hjälpa lite på vägen{#lang_emotions_smile}

    Oj, vad klockan går.....nu ska jag börja rota i garderoben efter ngn klänning....ska på 40-års fest imorgon{#lang_emotions_kiss}

    Men ni får må så gott, ta hand om er och var snäll med era {#lang_emotions_heart}

    kram kram {#lang_emotions_heart}-fröken

  • snartv­år
    Äldre 1 May 09:31

    Linda 71!
    Jag har också haft flera focus i förmaken som har gett mig rusningar och extraslag. Blev abladerad innan jul och det har blivit mycket bättre. Får du erbjudandet ta det! Jag har  fått ett helt annat liv. Skönt att veta vad det är. Att hitta felet och att det går att rätta till{#lang_emotions_smile}
    Trevlig Helg!!!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 2 May 20:07

    snartvår; vad innebär focus? hur upptäckte dem det på dig?

    kram kram

  • LillaP­inglan
    Äldre 3 May 08:29

    inte gravid ännu iaf.. mens igår kväll :/ Ingen fara dock, känner ingen panik ännu hihi. Kram på er i solen nu blir det jobb för min del :)

  • snartv­år
    Äldre 3 May 11:00

    Hallå!!
    Att det finns små grupper celler/ ledningsbanor som lever sitt eget liv {#lang_emotions_smile} om jag haf fattat det hela rätt. Det är dessa man bränner bort vid ablation.

    Ha en bra dag!!!!

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 5 May 22:01

    hej på er, vad tyst det är härinne :( hoppas att det tyder på att era hjärtan sköter sig ok?

    lillapinglan; vad skönt att du inte känner någon panik över mensen...men du har många år kvar än? inte lika gammal som jag, gammeltanten {#lang_emotions_wink} för mig är tiden "nästan" ute.... håller iaf tummarna för dig och att det snart visar plus{#lang_emotions_heart}

    allasväl; länge sen vi hörde av dig, hur mår du, är du sjukskriven, hur går det på jobbet, har du berättat etc? saknar dina inlägg{#lang_emotions_laughing}

    snartvår; tack för info och kul att du fortfarande är inne och kommenterar trots att du mår bättre. du ger oss hopp om att hjärtat kan bli bättre å det behövs{#lang_emotions_smile}

    Linda71; hur mår du, har hjärtat lugnat ner sig?

    hoppas att jag inte har missat någon.....
    hjärtesjälen undrar jag fortfarande vart hon har tagit vägen....OM du läser kan du väl göra ett inlägg så att vi vet att allt är bra med dig{#lang_emotions_laughing}

    kramis till er alla från mig

    ps. själv mår jag hyffsat, har mens och då brukar det alltid bli lite lugnare, ngn som känner igen det? hormonspratt förmodligen.....

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12