• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • pågmamman

    LillaPinglan: Vad underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!! Flädje och lycka - du ska se att det går vägen denna gång. Kram kram

  • LillaPinglan

    tack så mycket snälla ni, det är ju en bit på vägen iaf :)
    Kan säga att mitt hjärta har vart väldigt oroligt över minsta lilla sak ett tag nu, och paniken ligger hack i häl och smyger på mig varje minut..I mitt huvud är jag redan på förlossningen och föder, vilket jag har skräckblandade känslor inför. Måste lära mig leva i nuet! Att det ska vara så svårt...

  • Sommartroll
    Hallå alla
    Måste fås skriva av mig lite     - ber om ursäkt för att jag är lite gnällig .........
    Igår hade jag en underbar dag
    I morse vaknade jag med som jag tycket orolig mage  . tycket då också att hjärtat hoppad till lite
    Jag börjad lyssna på kroppen ( hjärtat ) stressen började komma
    jag ville kolla pulsen  men min terapeut har förbjudit detta ....
    Tankarna började snurra    magen spände kände mig bubblig
    Frukost  sen ut och fika med bilen     kände xtra slagen i magen ( tror jag ) KOLLADE INTE PULSEN
    Men efter ca 2 timmar kunde jag inte låta bli  kollad pulsen på  halsen   den hoppade kanske ett  2 slag i minuten men inte varje minut
    Började få panik...... 
    MEN LUGNADE MIG
    Åkte och handlade  min fru frågade varför jag var så grinig och tyst   först sa jag att det var magen  men efter någon minut sa jag som det var
    Jag tycker detta är så jobbigt   att inte kunna leva fullt ut
     
    Har dom senaste dagarna på min terpeftts inrådan  börjar motionera mera och inte bara ta lätta promenader utan också gå i backar för att få lite puls Har gått bra 
    men jag lovar jag har fullkoll på kroppen om det börjar göra ont i bröstet  eller  trycker  eller hjärtat slår extra slag 
    Men det ända som hänt är lite yrsel och ont ena armen ( vänster naturligt vis ) men detta tar jag som ett tecken på att jag spänner mig ......
     
    Står också inför ett dilemma  , min terapeut säger att jag är fullt frisk  men kom med förslag att jag skulle göra ett arbets ekg  för jag skulle se att det INTE VAR något fel på hjärtat 
     
    Men det finns 3 saker  som gör att jag tvekar  förra gången jag skulle göra detta han jag knappt börja cykla förens läkaren började himmla med ögona och sa Prio 1 ambulans      låg ett dygn på hjärt intensiven med övervak och att dom gjorde kärkransröntegen  
    Men läkaren sa att jag var fullt frisk
    Jag får backflash   tänk om det händer igen
     
    Nästa grej är att min fru inte vet om jag just nu har varit husläkaren och gnällt över mitt hjärta
    Undrar var hon skulle säga om hon får veta detta
     
    Sista grejen  är att jag vill börja tro på läkare   detta är ett sätt att ta 5 steg bakåt 
    Jag har som sagt  under dom senaste 18 månaderna har jag gjort följande kärkransröntegen  legat på övervak . vid annat tillfälle åkte jag också ambulans från vc  men prio 3  då kollade dom om jag fått hjärtinfarkt med något tes
    Jag har säkert gjort  15 St. ekg  kollat blodfetter , mm INGA FEL
     
    Tack för att jag fick låna ditt öra
    Kram
     Solig
  • pågmamman

    Sommartroll: Du verkar ha en klok terapeut - tror hon vill köra lite "KBT" på det där emd arbets EKGet - för att det inte ska hänga kvar över dig... Men vet känslan - själv nojjar jag som attan då jag ska till läkaren...... Men kranskärlrötntgen och inläggning på hjärtintensiven är garanterat ett bättre bevis på att du är hjärtfrisk än alla arbets EKGer i världen - särskilt kranskärlröntgen ju! Du har säkert gjort ett ultraljud på hjärtat vilket oxå e väldigt bra..

    Fortsätt med motionen - jag har haft "tur" och utan att tänka på det fått becvis på att motion hjälper! Bytte jobb i våras och haft två kontor en period och för att få ihop det och dagis hämtning etc har jag tvingats börja cykla... & vet du vad - nu har jag kommit på mig med att börja längta efter cykel turerna och det går SÅ mycket lättare nu än när jag började för några månader sen

  • Sommartroll

    Hej alla mina tår ramlar ur kroppen
    Beslutade mig för att göra ett arbets ekg   och fick tid idag

    Jätte nervös innan
    På britsen tog dom blodtryck   det första som sas var att undertrycket var lite för högt
    Vanligt ekg   vara bra
    Sen fick jag cykla med belastning  hade endast ont  i´armen 
    cyklade så länge jag var tvungen
    La mig på bristesen   hjärtat slog  hur hårt som helst  
    Jag frågade sköterskan  om hon fick säga något ... Då säger hon att jag har något förhöjd st kurva vid ansträngning
    DÅÅÅÅÅÅ brast allt  jag blev livrädd  kännde att livet började ramla ur mig.... ÄR JAG ALLTSÅ hjärtsjuk .... tårar sprutade
    Jag fick duscha     och träffa en läkare som hastigast
    Han frågade om det ena och det andra  och frågade om min rädsla
    Han sa också detta behöver inte betyda något   tårarna bara ramlade ner
    Min tårar handlar också om att JAG HAR LJUGIT  FÖR MIN FRU   = JAG HAR INTE BERÄTTAT  FÖR HENNE
    Nu var jag tvungen  och jag skäms
    Att också bära att jag har gjort detta mot min fru

    Jag är livrädd just nu Gråter

  • pågmamman

    Men sommartroll då - din stackare Lider med dig.... MEN DU - läkaren sa DET BEHÖVER INTE BETYDA NÅGOT & sköterskan sa NGT förhöjt! Men vad sa läkaren mer då? Vad händer nu? Skulle denna lilla förhöjning innebära ngt överhuvudtaget - så e det ju jätte BRA att de ser det - för då får du hjälp på ett jätte tidigt stadie! Förstår till fullo din rädsla och ångest - innerligt - men skriver detta för att trycka på det som talar för att det ändå var JÄTTE bra att du gjorde detta EKGet och dessutom övervann din oro!

    & du gällande din fru - hon verkar vara en klok kvinna och känner ju dessutom till dina rädslor - hon kommer förstå!!!!!!!! Jag berättade inte för min man att jag var gravid - för jag hade en känsla av att så länge jag höll det för mig själv så skulle inget ont hända (logiskt elelr hur - NOT). Sen hade jag världens ångest att berätta det för honom efter ca 8 veckor - men han känner ju mig så det var lugnt.....

  • Sommartroll

    Hej allsväl
    Tack för dina tankar ....

    En kväll och ´natt med ångest och rädsla   
    Har nog inte gråtit så här mycket  på flera år

    Jag som redan lider av hälsoångest     , hur skall jag någonsin fixa detta

    Samtidigt  vill jag hålla skenet uppe för mina barn

    Till helgen kommer också massa folk hem till oss  

    Hur skall jag orka Gråter

  • LillaPinglan

    Sommartroll: jag känner din panik och rädsla. Fy fan vad det är jobbigt minst sagt att må som du gör nu. Har vart riktigt lågt på botten själv så jag vet..
    Kan bara säga till dig att det är ok att känna som du gör!
    Det vänder, det lovar jag dig!
    Prata med din fru och säg allt som du känner och håller inne på..
    Kramar till dig!

  • Sommartroll

    Åkte in till stadens största sjukhus  
    Jag var tvungen att få hjälp och svar på mina frågor
    Samma sjukhus jag låg på  när jag gjorde kärkransröntgen
    TOG NYTT EKG 
    Dom ringe också stället  jag var på i går   arbets ekg
    Dom sammanställde allt
    Jag fick svar på mina frågor
    Jag ÄR frisk
    Förändringar kan ske utan att det är fel

    Livet kom tillbaka . tårarna föll av lycka denna gång
    Kram på er alla Solig

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12