• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409707 visningar
    1291 svar
    1291
    409707

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 27 Jun 20:12

    Lilla Pinglan: Hur låg är din puls när den är "jätte låg"?

  • LillaP­inglan
    Äldre 28 Jun 08:58

    ca 50  slag/min. Bra för hjärtat och kroppen, men det kan kännas som att: ska det verkligen vara så här lågt? Nog bara bra tror jag. Dock har jag nog bara den pulsen nu när jag sover :)

  • Äldre 29 Jun 11:38

    Halloj alla! =) 

    I helgen fick jag reda på att jag e gravid igen! Om allt går vägen blir de bebbe 27feb.. =)
    Så är bara i början visserligen.. men ändå.. =) 

  • Äldre 29 Jun 12:15

    Hej på er i sommarvärmen !

    Hoppas ni alla har det bra, själv räknar jag ned inför semestern.... SKÖNT
    Har haft det ganska lungt, lite extraslag här och där men inte jättejobbigt.
    Hade ett litet bryt på Midsommarafton men jag drack en drink (vilket jag aldrig gör) o den satte hjärtat ur spel..
    Min puls är ofta ganska låg, typ runt 60 slag/minut.

    Grattis Finskaflikkan, njut och ta hand om dig..

    Kram på er !

  • Äldre 29 Jun 17:27

    finskaflikkan - GRATTIS - så himla kul för dig - som ngn skrev innan NJUT

    hjärtfröken - hoppas allt väl med dig - har ej hört ngt fr dig här på sistone - kanske en liten "brake"?

    Kram till alla

  • LillaP­inglan
    Äldre 29 Jun 17:55

    finskaflikkan: då ska du ju hänga på i min februaritråd, om du inte redan gjort det? :)

  • Äldre 1 Jul 23:49

    Känns som vår tråd börja ebba ut lite... sommarlov?! Hoppa sni alla njuter av sommarvärme & semestrar kram

  • Äldre 2 Jul 09:03

    Neeejjjj inte får den väl ebba ut... Lova att ni tittar in här ibland trots semester...
    Vi behöver ju varann.

    Har haft lite mer extraslag än vanligt de senaste dagarna, men ska strax ha mens o tror att en förkylning e på ingång.
    Hur mår ni andra ?

    Kram

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 2 Jul 12:31

    hej alla, jag lever :) men mår inte så värst bra:(
    har ju varit så stabil i nästan 2 månader,men fick ett bakslag 2 dagar innan midsommar (vilket tyvärr håller i sig)

    försöker verkligen att analysera och förstår egentligen varför kroppen reagerar.....har en förmåga att köra på när jag känner mig bra. stressade sjukt mycket  inför midsommar, inför våran traditionella midsommarfest.
    vi hade 40 gäster i 3 dagar övernattande här ute på landet.....husvagnar, husbilar och tält överallt, och många måltider blir det att stå i, puh!!
    normalt brukar jag klara av detta ståhej mycket bra, men tyvärr inte i år. höll mig dock utan e.s både fredag och lördag (vilket innebar lite för mycket champagne....), men sen kom det stora bakslaget på söndag kväll igen.

    sen är jag ledsen över en annan sak:( idag skulle jag,min man plus 2 andra par åka iväg på vår årliga "vuxenresa" (alltså utan barn) till visby.....men jag blev tvungen att avboka och prioritera min hälsa, sååååå jävla surt och tråkigt!!!!

    så här sitter jag nu på landet och försöker tänka positiva tankar om mig själv och mitt eländigt sköra hjärta.....men faktiskt så mår jag bättre idag, har inte haft e.s sen tidigt i morse, alltid ett framsteg:)

    min man är iväg och ska försöka få i båten idag så att vi kan åka ut på havet och njuta:)

    hoppas allt är bra med er andra....å en sista sak.....vår tråd får absolut inte ebba ut, den är såååå viktig för oss alla och även många som inte skriver utan bara läser.

    vi får väl bli bättre på att skriva kortare inlägg och bara tala om hur vi mår:)

    ta hand om er, största kramen till er <3

  • Äldre 2 Jul 17:04

    Hej på er.
    Jag mår inte heller bra. Kanske därför man inte orkat skriva. Det varma vädret gör att jag känner fler extraslag också. Har gjort nytt 24 timmars EKG. Hade 800 slag på ett dygn från förmak och 90 från kammare. Kommer inte ihåg hur de tidigare långtidsEKG sett ut. Hur har era sett ut? Jag är ju så rädd att hjärtat ska lägga av när det hoppar så här. Min läkare sa dock att det gör det inte och att det är ofarligt trots att de inte vet varför jag har det. Stress och oro har mycket stor inverkan det finns det studier på sa han. Konstigt nog känner jag mig inte stressad men det kanske är undermedvetet.
    Jag vill också att denna tråd ska finnas kvar. Är så glad att jag hittat människor som har samma problem.
    Detta är ett helvete :(

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12