• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    413504 visningar
    1291 svar
    1291
    413504

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • snartv­år
    Äldre 2 Jul 18:00

    Hej alla!!
    Läser vad ni skriver några gånger i veckan och tycker synd om er att ni inte mår bra. Hoppas ni alla får en bra sommar!!
    en lugn hjärtan sommar för det är ni alla värda.
    Kramar till er alla

  • Äldre 2 Jul 19:40

    Hej alla,
    Härligt att höra så många röster Tråkigt med ni som mår dåligt elelr sämre

    Snart vår: Kul att höra av dig är du helt utan extraslag och rusningar nu?

    Hjärtfröken. Isch vad tråkigt med bakslag! Men du är stark och har fått många verktyg - du ska se att du bemästrar det denna gång med! Kan det vara så att du hunnit träna mindre när du haft så mkt att stå i? Tänkte att det verkat som den fysiska uppbyggnaden betytt mycket för lugnet... Hur går det med stressgard? I vilket fall som helst har jag oxå varit med om att få ökade problem EFTER stressiga perioder - när man tycker att det borde vara lugn och ro... Hoppas verkligen att det inte blir så under min semester - 1 vecka kvar!
    alice mamma: Som vi så ofta säger till varandra här inne, försök lyssna till doktorn och framför allt de där orden OFARLIGA!!!! Har du många extraslag i raken oxå. Jag hade 16 vid ett ekg - men tydligen fick det vara så.....

    1000 sommar kramar till er alla

  • Sommar­troll
    Äldre 3 Jul 20:27

    HALLÅ Alla

    Deet har snart gått 2 v sedan jag fick paniken när jag gjorde arbets ekg och lättnaden  dagen efter på Sös
    Har haft en del xtra slag  - försöker hitta när dom kommer
    Försöker slå bort dom - försöker att förstå att allt som slår och gurglar i magen inte är xtra slag
    Har försökt promenera en del
    Men har också som många andra haft folk hemma under midsommarhelgen 
    Men jag har också ett jobb som gör att jag måste jobba även delar av dessa helger
    Har också i mitt jobb att vara stand by om det händer  dödsfall  ( tyvärr hände detta under midsommarhelgen med en ung person   så jag fick åka starta upp kris  grupp )
    Allt detta med jobbet och släkten gör att det blir stressigt - då kommer mina xtra slag

    Har ÄNTLIGEN ....... märkat att  min mage inte fungerra med viss föda = xtraslag
    Så nu har jag tex sluta med mjölk och kolsyrade drycker ( känns bättre)

    Har förmånen att vara ledig  många veckor under sommaren  så jag håller på att landa  men    efter en vecka fick jag feber ( har inte haft feber på 10 år minst ) .....

    Var rädd om er
    Stor kram till er alla Solig

  • Äldre 4 Jul 15:32

    Hej på er !

    Tråkigt att så många av oss mår dåligt, jag mår inte heller helt 100...
    Har en krypande ångest som anfaller mig lite när som helst på dygnet, kan må jätte bra ena dagen medans nästa dag kan jag känna mig risig.
    Äter fortfarande stressgard men vet inte om de ger mig så mycket, känner ingen direkt skillnad mellan dem o typ Mitt val kvinna från Apoteket.
    Har ca 1/2 burk kvar och ska äta upp den sedan gå tillbaks till Mitt val Kvinna, kanske märker någon skillnad då när jag slutar.

    Har ni andra semester nu ? Kan ni koppla av då eller flänger ni runt hela sommaren ?
    Vi ska mest hålla oss hemomkring, lite dagsturer här och där... Vad ska ni hitta på och hur länge är ni lediga ?

    Bär på någon typ av förkylning som inte riktigt vill bryta ut, känner mig hängig och svettas kopiösa mängder i denna värme.
    Ska nu bege mig ut på lite pulshöjande för att se om jag piggnar till.

    Kram på er i sommavärmen..

  • Äldre 6 Jul 20:14

    Funderar på en sak - hur vet vi när tråden börjar "ta slut"?! Så den helt plötsligt inte bara försvinner...

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 6 Jul 21:46

    hej alla:)

    som svar på din fråga allasväl, tror att jag läste någonstans att man inte behöver förnya trådar längre, utan de håller på så länge man vill?? någon annan som vet något?
     
    sen tror jag oxå att du allasväl har en poäng i varför jag fick mitt eländiga bakslag....min konditionsträning  hanns inte med lika mycket vare sig före, under eller direkt efter midsommar:( den är som sagt superviktig för mitt hjärtas välmående. mår oxå mycket mycket bättre i mitt mentala jag när jag ser till att få pulshöjande träning varje dag.
    sen har jag verkligen förstått att jag är skör, måste jobba upp min hälsa betydlig mer och ge den längre tid, INNAN jag tror att jag kan dra på turon igen.....men som sagt, man lär sig så länge man lever, å starkare blir vi nog alla utav bakslag:)

    imorgon ska jag på mitt sista besök på stressrehab innan sommaruppehållet, kommer att sakna träffarna:(

    har så mycket jag måste få delge er om hur rehabliliteringen går till, får lära mig så mycket:) ser det inte enkom som rehabilitering utan som personlig utveckling på hög nivå:) sen är det oxå underbart att  jag har träffat en tjej som har väldigt identiska problem som mig, bara det lär man sig massor av:)

    just nu håller vi på att jobba med tankefällor, hua vad många jag har....som jag inte alls varit helt medveten om. när vi utsätts för olika jobbiga situationer så får vi alla en massa automatiska tankar, tankar som oftast bygger på tankefällor (typ svart/vitt, katastroftankar, brist på mentalt filter, spådom etc) det är här vi ska försöka koppla på våra realistiska tankar ist (typ min advokat).  vi får skriva upp olika situationer och analysera oss själva, för att sen tillsammans analysera varandra. oj, nu blev det nog lite krångligt, men jag lovar att berätta mer framöver.....

    hur mår ni andra, vad ska ni göra i sommar? själv ska jag bara vara tillsammans med familjen på landet i skärgården. hela 6 veckor har vi tillsammans och har endast 1 vecka planerad till annan ort:) härligt och förhoppningsvis avkopplande:)

    varm kram från mig <3

  • Sommar­troll
    Äldre 7 Jul 16:28

    Hej alla
    Är så dj...la trött på mitt hjärta nu
    För 2 veckor sedan gjorde jag mina grejor på sös och hart center allt ok
    Denna vecka har min fru varit bortt rest (sonen och jag hemma ) jag har haft alla möjligheter att göra saker  och ta hand om mig själv
    Men nog f... n börjde hjärtat krångla
    Har sedan hon åkt försökt sälja en båt  med massa samtal  , MASSA oro att jag har tagit fel beslut
    Plus att min son har lyckat ta sönder en dator ( tappat i golvet )
    Jag har haft en sån intre stress
    Mina besvär har varit at det stramar mitt i bröstet  ( halva bröstkorgen  brett som en smal  slips ) och lite ut mot vänster arm ( naturligt vis )
    Ringe sjukvårdsupplyssningen   dom sa naturligt vis att jag skulle åka in till Sös
    Gjorde så - så gjorde så tog med mig sonen
    På vägen dit släpte naturligt vis spänningarna - men dom tog prover och ekg ändå  INGA problem
    Men jag har detta problem till och från hela dagarn  ( men samtidigt jag lever ) 
    Börjar fundera på om detta sitter i mina axlar eller att jag börjar få tillbka min ångest
    JAG kan inte springa till läkarna varje dag -  f... n jag har  ju gjort alla tester man kan göra utan att det är fel
    Men varför gör det ont  eller stramar  i detta dj..la bröst
    Jag vill leva nu   inte tro att jag skall dö hela tiden

    Hoppas jag inte tröttad ut dig med min klagosång
    kram på er alla Solig

  • Äldre 8 Jul 14:57

    Hej Vänner !

    Tråkigt Sommartroll att du mår så dåligt och trots alla undersökningar inte kan slappna av. Vet själv att så länge symptom kvarstår är det svårt att slappna av.
    Kanske är det så att du regelbundet måste prata med någon och få ur dig all oro och ångest, för det verkar ändå som att det finns en del ångest eller ?
    Kämpa på, och ge INTE upp...

    Hjärtfröken, du verkar själv veta anledningen till dina problem den sista tiden... har det blivit bättre nu när du tränat ?
    Jag mår också bättre när jag tränar men det är en fin balansgång för tränar jag för mycket är inte det bra heller, då blir jag trött och hjärtat också.
    Hoppas du hinner dela med dig av massa goa tips på allt du fått lära dig.

    Själv har jag haft ganska bra dagar utan några större besvärligheter, går på semester i morgon och har inget planerat = så skönt... Kommer ta dagen som den kommer..

    Ta hand om er och glöm inte höra av er..

  • the lovely­lady
    Äldre 8 Jul 15:55

    Hej!


     


    jag är ny här men har läst igenom massor av era gamla trådar. har också problem med dubbelslag, samtidigt som jag är yr och "ostadig" på benen. Fick utskrivet Metoprolol igår av min läkare och undrar om det är någon som har erfarenhet av den? Man blir ju livrädd av att ta dem tabletterna när man läser föreskrifterna!
    har självklart massor av frågor som jag kommit på i efterhand jag hade velat fråga, men tänkte det är lättare att få svar här än att försöka få tag på läkaren.. ;)

    Hoppas ni mår bra!

  • Äldre 8 Jul 18:32

    Lovleylady Välkomen hit !

    Hoppas du kan finna samma stöd och tröst som vi andra finner här.
    Jag har ätit både Metroprorol, Seloken Zoz och nu vid behov Bisoprorol.
    De har funkat ok för mig, gjort mig lungnare och tagit bort många extraslag men inte alla.
    Vilken styrka fick du ?
    Vet att alla biverkningar är skrämmande men ät den ett tag och se hur den funkar på dig. Om du fått en hög dos så tänk bara på att inte avsluta behandlingen tvärt utan att du trappar ned riktigt långsamt.
    Har du alltid haft besvär, och hur ter det sig ?
    Jag är väl en av dem här som kanske har minst extraslag, snittar mellan 0-6 per dygn som jag kanske känner.
    Men ibland trillar man ned i hålet som vi kallar det och du kan ha ett dygn eller dagar med massa extraslag.
    Vad har du gjort för utredningar ?

    Kram på dig !

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12