• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Hjärttjejen

    härligt att höra ifrån dig allasväl! Bra att du har styrkan att försöka hitta en lösning ur dina problem, vi är ju dem enda som kan påverka vår egen situation.....man får ju inget serverat direkt....

    synd att de inte har ngt liknande i skåne:( risken att du skulle börja prestera för mycket om du hamnade i en liknande rehab tycker jag låter som struntprat (ursäkta uttrycket)....det är ju just det som varit vårat problem att vi presterat FÖR MYCKET och för att komma ur det mönstret behöver vi verktyg från människor som är proffs,  det är det man får genom en stressrehabklinik. För min del så har de flera ggr fått stoppa mig, just för att jag blivit fröken duktig även i min rehabilitering, men iom att de kan min människotyp så ser de oxå mönster och ser hur och på vilket sätt de ska lära mig att ta rätt väg.....

    Jag tror allasväl att du kommer att få ihop ett bra program för dig oxå när du sett till att skrapa ihop möjligheterna du hittar. STÅ PÅ DIG och fortsätt att kräva den vård du behöver :) Du kommer att bli frisk!!

    När det gäller min egen fortsatta rehabilitering så kommer jag att fortsätta med akupunktur och basal kroppskännedom (HELT FANTASTISKT LÄKANDE) på Danderyd en tid. Nästa vecka kommer jag att återuppta medicinska yogan. MEN det viktigaste är att fortsätta att arbeta med allt jag lärt mig under rehabtiden, både mentalt och fysiskt :) Jag har bestämt mig att jag ska bli helt fri från mina e.s.....ngt e.s här och där klarar jag av, men ALDRIG mer så mycket jag hade när det var som värst, aldrig!!! Har oerhört stor respekt för det tillståndet och kommer att göra allt för att bli en mer snäll människa mot mig själv :)
    Jag kommer att satsa på sånt som ger energi och plocka bort energitjuvar, i så stor mån det går.

    Sommartroll, bra inställning där :) Känns som om du kommit en bit på väg i din egen rädsla....fortsätt så så kommer du att finna vägen ur :)

    LiBä007, usch stackare!!! Men försök att vara stark och tänk att det kommer bättre dagar. Just nu är min bästa "medicin" att jag vet att det faktiskt kommer bättre dagar, att tillståndet inte är kroniskt :) Jag tror att du är på rätt väg! Du är så duktig som tränar på :) Fysisk aktivitet i lagom dos är en faktor som är jätteviktig för att hjärta och kropp ska må bra. Vilken fin sambo du verkar ha som hjälper dig och ser vad du behöver :) Rätt stöd från omgivningen är (iaf för mig) megaviktigt!!

    Nä nu hinner jag inte sitta här längre....ska börja med oxfilé och potatisgratäng....här ska firas!! Min stora son vann idag en stor final i golf, hans livs prastation :)

    Ta hand om er och glöm inta att vara snälla mot er själva!!!

    Kram från mig

  • LiBä007

    Hej !
    Här var det lugna gatan, hoppas det är ett täcken på att ni mår bra eller ?

    Själv kämpar jag på, har inte mycket extraslag men något här och där o det lär jag få leva med.

    Härligt att läsa om dig Hjärtfröken, du verkar ha funnit ditt sätt att leva även om det är mycket arbete kvar.
    Jobbar du nu eller ?

    En spännande sak har faktisk hänt ganska nyligen.... jag har blivit godkänd att få genomgå en bröstförminskning på sahlgrensak i gbg (via landstinget). Väntetiden är nu visserligen 6-12 månader men jag är ändå på gång.... Kul, ska bli så skönt för min stackars rygg och kommer underlätta löpningen jättemycket... samt att jag även kommer kunna hitta en bikini utan att leta bland XLNT o slippa köpa tröjor o toppar i L när jag egentligen är en M i övrigt.. Härligt att slippa tältkänslan..

    Nä dags att återgå till pluggandet..

    Kram på er vänner..

  • Linda71

    Hej

    Jag är här :) Har haft flera veckor av inga e.s alls. Helt underbart.

    Fick tillbaka dem i början på veckan och tror mig veta varför. Men jag är inte heller så rädd längre. Jag försöker hela tiden upprepa för mig själv" det är inget farligt, jag har gjort magnetröntgen och jag har haft detta tidigare".

    Det jag tycker är tufft är att de kommer så plötsligt (om jag har haft ett längre uppehåll utan es.) Då är jag rädd en stund. Jag har lite olika es. Jag känner igen en typ som jag haft i många år, när det känns som hjärtat stannar upp ett slag och sen slår ett eller flera hårda slag. Så har jag en annan typ som känns som pingpong bollar, kommer oregelbundet från olika håll i hjärtat känns det som. De är värst.

    Men som sagt, jag mår förhållandevis bra för tillfället och jag vet vad jag går igång på. Det gäller att inte gå igång, men tankarna är luriga. Det är så mkt undermedvetet.

    Må så gott allihop.

    Kram

  • pågmamman

    Jag är också här.

    Jag har fått tillbaks mitt "hackande" på nätterna - vaknar mitt i de mest intensiva drömmar och med hjärtat på fullt drag... Jätte jobbigt... Antar dock att det kan ha att göra med att jag är gravid (igen!) och alla hormoner som rusar runt. Har mått illa konstant dygnet runt i över en månad nu - så tror det kan vara bidragande till att jag blir väckt oxå. Samt att illamåendet gjort att jag kommit av mig lite i träningen - vilken jag tror varit en bidragande orsak till att jag mått bättre med hjärtat en period innan. Vågar ju inte helelr pressa i  ig massa extra vitaminer och anant naturläkemedel som nog oxå hjälpt en del...

    Är i vecka 10 nu - så nervös att det ska bli missfall igen. Men var på vul i v 9 och då såg det bra ut.... Fostret mättes t o m till att vara 3 dagar äldre än beräknig enl sista mens  Så ska jag gå på de måtten så är jag snart i v 11! De gånger jag fått missfall innan har jag inte kommit så här långt... Hoppas hoppas....... Men känner mig inte trygg förrän jag passerat de magiska 12 veckorna - fortfarande mycket som kan hända....

  • Hjartesjalen

    Hej alla i traden! Det e jattelangesedan jag var har inne. Hur mar ni allihopa? Mitt hjarta haller pa som det brukar....hoppar, skuttar o har sig, otrevligt e det som attans, tror jag ska svimma varje gang o vete sjutton....Men sa e det.

    Kramar till er alla!!

  • pågmamman

    Hjärtesjälen vad härligt att få ett tecken från dig - tråkigt dock att hjärtat härjar med dig Hur går det ananrs med allt? kram

  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2010-09-10 14:10:31 följande:
    Hjärtesjälen vad härligt att få ett tecken från dig - tråkigt dock att hjärtat härjar med dig Hur går det ananrs med allt? kram

    Hej!!! Ja det e sa roligt o se er igen!! Ja....det e sa mycket har hela tiden, vi har flyttat i sommar o jag har varit i Svea i 2 veckor i Juli. O sa mar jag inte sadar jattetoppen. Jag stressar en hel del, allt omkring oss hela tiden, men det far ga, jag haller modet uppe o ar glad for sma saker i vardagen.

    Hur mar du??

  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2010-09-10 09:38:17 följande:
    Jag är också här.

    Jag har fått tillbaks mitt "hackande" på nätterna - vaknar mitt i de mest intensiva drömmar och med hjärtat på fullt drag... Jätte jobbigt... Antar dock att det kan ha att göra med att jag är gravid (igen!) och alla hormoner som rusar runt. Har mått illa konstant dygnet runt i över en månad nu - så tror det kan vara bidragande till att jag blir väckt oxå. Samt att illamåendet gjort att jag kommit av mig lite i träningen - vilken jag tror varit en bidragande orsak till att jag mått bättre med hjärtat en period innan. Vågar ju inte helelr pressa i  ig massa extra vitaminer och anant naturläkemedel som nog oxå hjälpt en del...

    Är i vecka 10 nu - så nervös att det ska bli missfall igen. Men var på vul i v 9 och då såg det bra ut.... Fostret mättes t o m till att vara 3 dagar äldre än beräknig enl sista mens  Så ska jag gå på de måtten så är jag snart i v 11! De gånger jag fått missfall innan har jag inte kommit så här långt... Hoppas hoppas....... Men känner mig inte trygg förrän jag passerat de magiska 12 veckorna - fortfarande mycket som kan hända....
    Nejmen, nu ser jag ju! Ser ju att du e gravid!!!! OHHHHHHHHHHHHHHHHH vad underbart!!! BabySoligGRATTIS i massor!! Sander kramar o lyckonskningar till dig/er! Snart har 12 veckor passerat o du kan pusta ut, jag vet att det kommer ga sa bra! hall ut bara..SkrattandeFlört
  • LiBä007

    Hjärtesjälen:


    Härligt att höra ifrån dig igen, har tänkt på dig så mycket... du bara försvann... Berätta mer, hur mår du ?


    Allasväl:


    Det kommer gå finfint med bebben, ta det lungt och ta hand om dig..


    Linda71:


    Visst är det otäckt när man vart utan ett tag och så kommer de jäklarna bara pang... Skönt ändå att du vart utan så länge, något tips du kan ge mig ? Jag är max helt utan någon dag, men i snitt tror jag att jag ligger på 2-4 extraslag per dag... inte mycket men ändå...


    Kram på er !

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12