• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    410030 visningar
    1291 svar
    1291
    410030

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 14 Sep 18:39

    Känner så väl igen mej i din beskrivning "sommartroll". Är ju också en gubbe runt 50 så man vet ju att "riktiga" hjärtproblem är en realitet.
    Detta att det kan vara jättejobbigt i ett par timmar under en dag för att senare lugna ner sej,  eller så kan det vara skitmycket extraslag under kanske en hel vecka för att senare plana ut och det lugnar ner sej. Hade en riktigt bra period i slutet på sommaren med tre hela veckor utan några känningar men så "pang" en dag var det tillbaka för att gå in i den vanliga "lunken" med es varje dag.
    Jag har haft detta nu i ca 6 år och ännu inte hittat nåt mönster i när det kommer eller varför. Kanske aldrig hittar nåt mönster.............
    Keep on.

  • Äldre 16 Sep 16:21

    Måste bara höra med er här inne. Vet att de flesta av oss fått höra av våra läkare etc att inte hålla på att ta puls och blodtryck och så... Men vet att många av oss ändå inte kan låta bli.. Jag kollar min puls och blodtryck ibland med blodtrycksmätare som även har en indikator för arytmi. Ngn annan som har en sådan? Mitt blodtryck pendlar väldigt och ligger ofta väldigt lågt, även då jag har hög puls. För ngr kvällar sedan fick jag utslag på arytmi indikatorn flera gg. De gg jag fått det innan har det varit vid enstaka tillfälle och inte upprepats. Vet ngn här om den ger utslag även för ofarliga extraslag? Elelr om det automatiskt innebär typ att man har uppe håll i hjärtslagen elelr ngn anna otrevligare arytmi?

  • Äldre 16 Sep 18:25
    pågmamman skrev 2010-09-16 16:21:51 följande:
    Måste bara höra med er här inne. Vet att de flesta av oss fått höra av våra läkare etc att inte hålla på att ta puls och blodtryck och så... Men vet att många av oss ändå inte kan låta bli.. Jag kollar min puls och blodtryck ibland med blodtrycksmätare som även har en indikator för arytmi. Ngn annan som har en sådan? Mitt blodtryck pendlar väldigt och ligger ofta väldigt lågt, även då jag har hög puls. För ngr kvällar sedan fick jag utslag på arytmi indikatorn flera gg. De gg jag fått det innan har det varit vid enstaka tillfälle och inte upprepats. Vet ngn här om den ger utslag även för ofarliga extraslag? Elelr om det automatiskt innebär typ att man har uppe håll i hjärtslagen elelr ngn anna otrevligare arytmi?
    Kan tyvärr inte hjälpa dig, hade en bt mätare för länge sedan men den höll på att ta knäcken på mig så jag gav bort den. Försöker nu gå till vc och mäta en gång per halvår, jag har dock tendens till högt bt. Skulle däremot tippa på att din mätare ger utslag på all typ av oregelbundenhet, den kan väl omöjligt svara på vad för typ.. eller ? Hoppas någon kan ge bättre svar..
    Hur har du det annars, är det jobbigt nu ?

    Kram till dig och er andra...
  • snartv­år
    Äldre 16 Sep 19:09

    Hallå alla!! Allasväl se här nedan.
    OMRON R6

    (för handled)

    Eftersom oregelbundna pulsslag (ex. Arytmi) kan störa mätningen och i sin tur ge felaktiga resultat. M6 har därför utrustats med en unik algoritm som känner mätningskvaliteten och bara visar de tillförlitliga resultaten. Om det upptäcktes oregelbundna pulsslag visas dem.
    Den unika IntelliSens algoritmen gör att mätningen utförs så fort som möjligt.

    Helautomatisk blodtrycksmätare för handleden Kliniskt validerad/godkänd (i enlighet med Internationella protokollen för Europeiska Hypertonisällskapet) Intellisense-teknologi som mäter på uppumpningsstadiet för optimal bekvämlighet och snabbaste mätning 1-knappsfunktion Minneskapacitet för 90 mätningar i tid och datum Visar om patienten har rört sig för mycket under mätningen Advanced Positioning Sensor (APS) säkerställer korrekt handhavande och position av mätaren Indikator för oregelbunden puls (visar om oregelbunden puls (dubbelslag mm.) upptäckts och visar bara tillförlitliga resultat) Visar genomsnitt av de tre senaste mätningar Automatiskt avstängning Stor display som visar blodtryck och puls Extra stor manschett passande 13,5 – 21,5 cm i handledsomfång Inklusive hårt skyddsfodral Inklusive batterier 3 års garanti

    Finns på Apoteket (klicka här för mer information och pris)
    Bruksanvisning R6 (pdf, 1728 kB)

    Tillbaka...

      [There are no entries in the current news archive.]


    Ordination Motion

    Lättförståliga tips, råd och information av medicinska experter

    Läs mer...

    Allt För Hälsan 2009

    Läs mer...



    Jag tror du kan vara lugn jag tror den indikerar även på dina extraslag.
    KRAMAR

  • Äldre 16 Sep 19:14

    Ja, tack - värkar så ju! Skönt! Ska ändå försöka använda den. Men har inte kunnat låta bli nu när jag är gravid och mkt yr - mitt BT har dippat rätt rejält - ligger ofta rätt lågt...

    Nä, har inte mer x-traslag än vanligt, peppar peppar... Är lite nervös för hur det ska bli efterhand som blodmängden ökar och magen växer och trycker upp mot hjärtat....

  • LillaP­inglan
    Äldre 17 Sep 08:39

    Allasväl:
    Tilloch börja med så skulle jag aldrig börja använda sådana klockor överhuvud taget då de är så känsliga och bara sätter mer griller i huvudet på en, men det är ju upp till dig som sagt. Är själv gravid och är nu i v 21 och det börjar kännas tungt och blodtrycket dippar, men det är ju helt normalt. Ang extraslagen så har de inte blivit fler ju större jag blir, snarare så har det blivit tvärt om. Så det kommer kanske tom bli bättre ju längre man går, vi får väl bara vänta och se..

  • Sommar­troll
    Äldre 19 Sep 19:36

    Hallå 
    Mina extraslag har nu lugnat  sig igen 
    Jag har pratat med min psykolog som förbjöd mig  att kolla pulsen  och söka på nätet om hjärtfel
    Detta kommer bli tufft med e nog nödvändigt
    Var rädda om er alla
    Kram Solig

  • Mirjam­i
    Äldre 22 Sep 19:19

    Hej alla......
    Har det ganska jobbigt med mina extraslag just nu. Försöker att inte känna efter och känna på pulsen men det är inte lätt Gråter Mår sådär fortfarande efter semestern, trodde ju att det skulle bli bättre när vardagen kom igång igen men nej......
    Ska ju ha mensen nu och jag vet ju att extraslagen kan bli värre då men jag har så svårt att acceptera dom!!!
    Kan dom verkligen bli värre bara man tänker på dom eller känner efter??? Tror inte på det ibland.......hoppas ju att det inte är något farligt men jag gjorde ju 24 timmars EKG för nåt år sen och jag hade ofarliga extraslag som kan kännas jobbiga. Kan det utvecklas till att bli farliga extraslag undrar man ju också.....?? Nån som vet?
    Känns som jag bara gnäller så fort jag skriver men det känns ganska tungt just nu.

    Hoppas ni andra mår bra iallafall! Kram Hjärta

  • Äldre 22 Sep 20:13

    Mirjami: Tror att den "ofarliga" varianten inte är besläktad med "farliga" varianter för de har oftast med ngt konkret "fel" på hjärtat att göra och det har ju inte vi med "ofarliga" hjärtslag... Bara lite extra känsliga retledningssystem och vi är oftast stresskänsliga och många har en hormoniell obalans som oxå påverkar... Så har i allaf all jag fått det försklarat. Min kardiolog svarade då jag frågade om hjag löpte större risker att få "riktiga" problem med hjärtat "Ne!" En annan läkare sa att dessutom är jag mer välundersökt än de flesta.....

  • Äldre 22 Sep 20:17

    Lilla Pinglan: Vad härligt att du kommit så långt i din graviditet Själv är ujag "bara" i vecka 11 - 11+1 för att vara exakt Hoppas få göra ett ultraljud nästa vecka! Ananrs har mitt illamående börjat lugna sig - tror jag - men har problem med förstoppning och gallan - & det mår man ju oxå illa av - Urk... Men det är för en god sak

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12