• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409795 visningar
    1291 svar
    1291
    409795

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 22 Oct 15:27

    Allasväl: Tack ! Hur mår magen ?

  • Äldre 22 Oct 17:13

    Jo, är i vecka 16 nu. Jag tror babyn i magen mår bra men MIN mage mår inget bra - ont ont ont... SUCK!

  • Äldre 22 Oct 18:07

    Allasväl:
    Konstigt, vad är det som gör ont då ? Är det att den växer ?

  • Äldre 22 Oct 19:51

    Tror det är en blandning av tarmar som flyttar på sig, trög mage, gaser, tidiga samandragningar, växande livmoder, hormoner & ja, gud vet vad... SUCK! Smällar man får ta antar jag... Alal bara pratar om hur bra man mår under dessa veckor i graviditeten och att de flesta knappt känner av att de är gravida - pytsan!

  • Äldre 24 Oct 14:35

    Allasväl: Hoppas det vänder och att du kan börja njuta..

    Jag är hemma igen efter min operation, allt har gått bra. Hjärtat mitt höll sig lungt under tiden men nu känner jag mig ångestfylld, ledsen och liksom full av ånger... Vet inte varför, känner mig hjälplös då jag har ont o knappt kan röra mig.
    Hoppas det går över innom ett par dagar. Blir väll lätta att man hele tiden känner efter då jag ligger stilla så mycket..

    Hur mår ni andra, det är sååå lungt här.... lite livstecken tack !!

    Kram

  • Äldre 24 Oct 14:54

    LiBÄ: Vad skönt att det gick bra & helt naturligt med ångest efter operation och med smärta och allt... Du får försöka blicka framåt och tänka på när såren är läkta och du kan ha på dig en nätt bikini på stranden i sommar! Jag har oxå en byst som tynger - I know the feeling! Men det är inte så pass så jag behöver operera men inga nätta små sring-bands överdelar här inte - nä, rejäla bh-liknande saker är det som gäller....

  • Äldre 26 Oct 13:08

    Hej alla!
    Inte skrvit på evigheters evigheter... Hoppas ni mår bättre än mig iaf.
    Är gravid i v22 med andra barnet. Har en vild 2åring hemma och mitt uppe i en flytt från Hällefors ända till sthlm.
    Så de e en hel del just nu. Hua...
    Hur som så har mina besvär börjat igen den senaste veckan.. nte haft ett dugg besvär sen januari iår men så fort jag vart gravid... Pang!!!

    Och de som e läskigt är att nyss fick jag nån konstig hjärtklappning/darrning eller va de va och de flimra i ögonen samtidigt som de stack till i fngrarna...
    Är de normalt? farligt`?
    Äter betablockera 1,25mg/dag.. Bisoprolol heter den.

  • Äldre 26 Oct 13:58
    finskaflikkan skrev 2010-10-26 13:08:36 följande:
    Hej alla!
    Inte skrvit på evigheters evigheter... Hoppas ni mår bättre än mig iaf.
    Är gravid i v22 med andra barnet. Har en vild 2åring hemma och mitt uppe i en flytt från Hällefors ända till sthlm.
    Så de e en hel del just nu. Hua...
    Hur som så har mina besvär börjat igen den senaste veckan.. nte haft ett dugg besvär sen januari iår men så fort jag vart gravid... Pang!!!

    Och de som e läskigt är att nyss fick jag nån konstig hjärtklappning/darrning eller va de va och de flimra i ögonen samtidigt som de stack till i fngrarna...
    Är de normalt? farligt`?
    Äter betablockera 1,25mg/dag.. Bisoprolol heter den.
    Hej och grattis till magen..
    Tror du inte att du kanske fick lite känning av lågt blodtryck, låter så på din beskrivning ?
    Kanske akn du ringa din barnmorska och be att få göra en blodtrycksmätning.
    Jag har också Bisoprorol men äter bara vid behov.

    Lycka till med mage, flytt och allt men lova att du tar det lungt..
  • Äldre 27 Oct 21:44

    finskaflikkan vad roligt att du kommit så långt nu - mer än halvvägs - GRATTIS Du ska se att hjärtat lugnat sig då det "vant sig" vid den ökade blodmängden..... Så som du beskriver har jag kännt flera gånger vid extraslag - nästan som det snörper till i bröstet och sedan obehag och stickningar... Ibland tror jag oxå att det kan vara ngn nerv som hamnar i kläm - vilket oxå e en tänkbar anledming som gravid då allt rör på sig....

    Ja, här e väldigt tyst ananrs - hoppas det är ett gott tecken Själv e jag nu i v 16+1 och fortfarande sjukskriven och komemr vara så åtminstone året ut! Går på stresshantering i grupp med samtal och basalkroppskännedom - det är ljuvligt...

  • Äldre 28 Oct 08:32
    LiBä007: Tack! Kmr att ta de så lugnt jag kan iaf! Som tur har jag världens bästa pappa, sambo och gudfar som tar de tyngsta jobbet, lassar lastbil, kör hela vägen(40mil) och lassar av igen... Jag har sonen och min katt att ta hand om. Hihi... Lite lyx sådär...

    Allasväl: E du oxå gravid? Häftigt!! När har du bf? Hur känns de med hjärtat nu när du e gravid?
    Känner mig iaf lugnare idag ang hjärtat. Kan ha varit lte psykiskt de där iom att en i familjen för 2v sen fick hjärtinfarkt, klarade sig bra! Men de sitter i bakhuvudet ändå nånstans och gnager...Uscha! 
    Har iaf en del hjärtklappningar nu men de e nog mest pga gravditeten. Kan inte tänka mig nå annat. 
    Undersöktes ju och genomgick ablation i januari iår (dom hitta inget) förutom att jag har en hypersenstive sinusknuta va de nu betyder?
    Och de borde väl inte ändra sig så drastiskt helt plötsligt i hjärtat på 10månader menar jag... Har ju nte gjort nå annorlunda mer än att jag gått ner i vikt och är nu gravid.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12