• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409881 visningar
    1291 svar
    1291
    409881

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 31 Jan 22:16

    Jour65: Känner du något med hjärtat när du anstränger dig? Ngt som är typiskt för kärlkramp?
    Jag ska på arbetsprov nästa vecka. Det är det sista jag ska göra i min utredning-
    Mitt blodtryck var som lägst 97/74. De vill att det övre trycket ska ligga över 100 om jag förstått rätt. Jag har varit ganska yrslig och trött, men känner nu att hellre det än hjärtbekymmer. Det tar alldeles för mkt energi.
    Majoriteten av min es är Ves, och som värst hade jag också runt15,000st. Men nu är det jättebra i förhållande till det.

    Många kramar till er alla

  • Äldre 1 Feb 17:00

    LInda71: Lycka till med ditt arbetsprov!
    Nej, jag har inga bröstsmärtor som tyder på kärlkramp, men jag blir lätt andfådd och får ångest så man vet aldrig. Enligt en psykolog jag går till kan det som jag tolkat som panikattacker i själva verket vara arytmi, med just andnöd och oro. Syftet med hjärtscintigrafin är nog att se om jag har kärlkramp i botten. Läkaren vill också se via röntgenbilder hur mitt hjärta arbetar under ansträngning. Mitt blodtryck steg inte som det skulle under arbetsprovet. Oroar mig ganska mycket nu, jag har visserligen haft problem med skuttande hjärta i många år, men det känns som om det blivit värre och att något kanske hänt med hjärtat. Mina tidigare arbetsprov har varit ganska bra, har till exempel inte haft några hopade/kopplade VES när jag cyklat. Någon annan som fått det under arbetsprov?
    Har tid hos hjärtläkaren nästa fredag och sedan blir det remiss till scinten.
    kramar

  • Äldre 1 Feb 18:13

    Jour65:
    Hoppas undersökningarna inte visar på något alarmerande. Får jag fråga hur gammal du är?
    Skönt ändå att de kollar upp det en extra gång för att vara på säkra sidan.
    Motionerar du mycket?

    Jag har bara gjort ett arbetsekg och det tydde på mycket god kondition och inga extraslag under tiden. Dock fångades mina på akuten för snart ett år sedan och sändes till en hjärtläkare som inte tycket jag behövde utredas ytterligare. Man får ju lita på det.

    Har en riktigt bra period bakom mig men de sista dagarna har de skuttat lite, mensen klingar av så det beror säker på det.

    Kram på er!

  • Äldre 1 Feb 21:10

    Jour65:
    Det är ju bra om de kollar igen, så om det skulle vara något kankse du kan få ytterligare hjälp för att må bättre.
    Hoppas i alla fall att det inte visar något.

    Jag mår ok nu igen efter några jobbiga veckor. Psykologiskt eller tack vare höjd dos, ingen aning!!..Fasen va knepigt det är.

    Kram

  • Äldre 3 Feb 19:02

    Hej på er allihopa!
    Har varit lite frånvarande i denna tråden ett tag. Sen sist har jag gått och blivit gravid... Är nu i vecka 7. Min fundering är till er som varit gravida. Hur påverkade graviditeten extraslagen - positivt eller negativt? Jag undrar också om extraslagen på något sätt kan påverka barnet negativt? Man tänker ju att barnet hör hjärtrytmen och blir lugn av den, hur är det då om den är ojämn och konstig?
    Kram

  • Äldre 3 Feb 19:14

    Chasingdream: Grattis grattis Själv e jag i v 31 nu & var oxå JÄTTE orolig i början för hjä'rtat & hur det påverkade mig & barnet. Men doktorn har lovat att det inte e ngn fara. & hitintills verkar det ju ha gått bra. Barnet har växt som det ska & hjärtslagen (barnets) e som de ska etc. Sedan har jag järnbrist & högt socker Men har inget med hjärtat att göra enl doktorn.

  • Äldre 10 Feb 20:33

    Idag har jag gjort arbets-ekg. Riktigt "scary" när man inte har tränat hårt eller tagit ut sig på 7 år. Har harft mkt es när jag har tränat, men idag kom max 10 st under de 10 min jag cyklade.... (typiskt..) Och trött blev jag!

    De es som kom var både sves och ves enl läkaren, men inga farliga. Så nu måste jag även släppa även detta och försöka komma igång med träningen.  

    Känns fantastiskt skönt, nu måste jag väl vara "friskförklarad" i hjärtat i alla fall?

    Må så gott!

    Kram Linda 

  • Äldre 11 Feb 09:56

    Linda71: Så skönt att du har fixat arbetsprovet. Bra jobbat, jag vet hur nervös jag själv är varenda gång. Det kan vara en riktig skräckis. Bra också att du fick goda besked!
    Chasingdreams: Jag tror inte att extraslag och hopp i bröstet påverkar barnet, du behöver nog inte vara orolig för det. Jag hade rätt mycket skuttande hjärta när jag väntade barn men hans hjärta pickade på jämnt och fint ändå.
    Jag tror att det är olika hur grav. påverkar extraslag, för min del blev de fler, men å andra sidan försvann de nästan helt under flera år efteråt. Vändningen kom någon månad efter förlossningen när hormonerna återställt sig. Så bra har jag nog aldrig mått!

    Nu har det varit sämre ett tag och jag ska till hjärtläkaren i dag och väntar remiss till hjärtscintigrafi.Jag har haft en del obehagliga rusningar på sista tiden, inte EAT som jag fått dignos på förut, de här rusningarna är annorlunda och jag blir ganska matt av dem. 
     LiBä007: jag fyller strax 46 år och jag motionerar knappt alls. Pinsamt men sant. Jag är en fegis som backat ur när hjärtat börjat hoppa om jag promenerat eller satt mig på motionscykeln. Det måste det blir ändring på, om jag bara får klartecken från doktorn. Nu hoppas jag främst att jag kan få kärlkramp uteslutet och att det inte är kammarrusningar som jag fått efter alla år (de nya rusningarna).
    kram på er alla.

  • Äldre 19 Feb 20:02

    Hej på er!


    Är bara nyfiken på hur ni mår? Inga extraslag?

    Många kramar till er..


     

  • Äldre 21 Feb 08:38

    Usch, bakslag... här hoppar det!!
    Blir så liten och känner mig stressad o det gör väl inte saken bättre.. Barnen är inne på sin tredje vecka med sjukdomar som avlöser varann, inte lätt att plugga o jobba med sjuka barn..

    Hur mår ni?

    Kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12