• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • pågmamman

    Usch - din stackare LiBä! Hopaps det snart blir bättre.. Här e jag inne på sluttampen på graviditeten. Har ofta hög puls & vaknar i gryningen med det - isch! I övrigt , peppar peppar - väldigt få rusnings & extraslags attacker under graviditeten Har däremot fått grav.diabetes Men doktorerna bara klappar mig mest huvudet - vilket jag hatar! Ska försöka kraäva åtminstone EKG inann förlossning....

  • LiBä007

    Härligt Allasväl att det går bra, men inget kul med grav diabetesen.. Har du fått dricka den där skiten och suttit stilla o väntat i timmar? Usch va äckligt det är..
    Vet att jag fick lite oroligt hjärta mot slutet när magen tryckte uppåt, men läkarna var inte oroliga.
    Lycka till och hoppas allt går bra..

  • LiBä007

    Usch, missförstå mig rätt men här var det lungt.. Brukar bli lugn av att gå in här o läsa när man har det lite jobbigt men här händer inget..
    Har alla era extraslag försvunnit? Är jag ensam kvar?
    Ligger i feber o hjärtat ger sig till känna.

    Kram till er!

  • pågmamman

    LiBää: du e inte ensam Usch feber & hjärt-strul inget kul. Jag har ju haft så mkt andra skavanker att tampas med under graviditeten så hjärtat har liskom inte fått så mkt fokus - förmodligen det goda av det onda.... Men visst hackar det ibland!


    Ja, den där sliskiga geggan fick jag dricka & dessutom vid 2 (!) tillfällen! Aldrig mer - särskilt inte som gravid säger jag bara!

  • Hjärttjejen

    Hej Tjejer!!!

    Jag lever....men har haft en jobbig tid bakom mig, dock inte hjärtat så mycket som tur är.....Har sen ngr veckor tillbaka blivit förföljd utav någon galning via mobilen.....ringer och sms:ar i mängder.  Han säger att han är från Gambia (????) och är 25 år och har hittat mig i sina drömmar.....Han hotar mig inte på något sätt men överöser mig med kärleksförklaringar och skriver att jag är det enda som finns i hans liv och det enda han tänker på. Han säger också att han har bilder på mig, men uppmanar mig gång på gång att skicka fler(??). Detta har gjort att jag backat i min tillfrisknad, som var på väg att bli så bra :( Sömnen är ju som sagt urviktig för mig och har nu blivit drabbad rejält. Får jag inte sova så ökar mina förbaskade värden av kortisol vilket är lika med arytmi....:( Glädjande är ändå att hjärtat hållt sig någelunda....men det finns där och lurar i vassen. Irriterande är också att det stör min träning, vilket jag nu ganska ofta är tvungen att stå över. Hjärtat talar direkt om ifall det är läge att öka puls eller läge att vila.....så det blir mycket vila :(
    Stör mig enormt mycket på att en galning ska få påverka mitt liv så mycket....skulle mer än gärna ha träffat honom och gett honom en smäll på käften....grrr!!!! Har fått order av polisen att vara lite mer försiktig, se mig omkring, inte parkera i garage, låsa om mig etc. Sen blir man extra nojig när man har barn, både små som inte kan försvara sig själv och en tonåring som är ute och ränner när det är mörkt....

    Nu har han inte hört av sig på ngr dagar, vilket känns superskönt. Inatt sov jag faktiskt riktigt ok och sa till min man imorse att jag känner att kortisolet börjar återhämta sig....:) Jag har lärt mig att känna sånt direkt i kroppen....har blivit oerhört observant på min kropps signaler, vilket är bra då jag kan dra i handbromsen i rätt tid :)
    Å vad tror ni händer idag då.....jo vi fick samtal om att vi fått översvämning på landet i vår nyrenoverade nedervåning (klart i somras).....allt, precis allt är helt förstört, kylskåp,frys,tvättmaskin,tv, splitterny soffa, mina fina antika möbler, verktyg, garderober etc etc 

    Så just nu känner jag mig trött trött trött, MEN jag försöker hela tiden glädja mig själv med att faktiskt hjärtat håller sig hyffsat lugnt :) Och det är det absolut viktigaste, jag offrar gärna alla materiella ting, bara jag slipper arytmin...:) 

    Ja nu fick jag gnälla av mig lite......men det känns skönt :)

    Har lite dåligt samvete över att jag för ngr veckor sen lovade att skriva om min rehabilitering lite mer ingående, men just nu får jag passa, orkar helt enkelt inte.

    Dock kan jag ge ett nytt tips om ngt jag faktiskt har märkt fungerar bra på hjärtat, riktigt bra dessutom :) Eldandning, en speciell typ av andning som man använder sig av i vissa yogatyper. Svårt att förklara hur det går till.....men typ såhär; andas med stängd mun, ta in luft genom näsan och fyll samtidigt magen, när du släpper ut luften så dras magen in.....allt ska ske väldigt fort, så fort man bara kan, in ut, in ut, in ut....OCH man bör sitta i minst 3 minuter, gärna med armarna ovanför huvudet så att man öppnar upp bröstet. Exakt vad som händer vet jag inte, bara att koldioxid kontra syrehalten balanseras på något sätt vilket i sig påverkar min kropp väldigt positivt. Förmodligen sänker eldandningen kortisolet, det blir balans på syret och koldioxid som därmed rättar till hormonbalansen Det blir liksom helt stilla i min kropp, jag känner .inte hjärtat överhuvudtaget, vilket jag ALLTID annars gör :)

    Alltid värt att prova när ingenting annat hjälper....

    Glöm inte heller att meditera, VARJE DAG, det är super för oroliga hjärtan....:)

    Nä nu ska jag försöka gå och sova!!!

    Bamsekram till er tjejer! Allasväl, det är inte långt kvar nu, så häftigt med en liten bebis, kan lova att jag är avis ;)  LiBä007, kämpa på med hjärtat och tala om för dig dagligen att det kommer bättre dagar, du kan må bra...till slut får du med dig kroppen :) Hoppas att du oxå snart är fri från febern.

    kram kram 

  • LiBä007

    Hjärtfröken: FY vad läskigt, hoppas han lämnar dig ifred. Och huset på landet, ja vad ska man säja.. Jag lider med dig och hoppas att allt löser sig till det bästa. Skönt att du ändå hunnit bli så stark att du inte bryts ned till noll igen för allt som hänt. Tänker på dig och hoppas allt blir bra, Kram!

  • jour65

    Usch, Hjärtfröken, vad det låter jobbigt! Antar att det inte är ett alternativ att skaffa hemlingt nummer, för då drabbas ju hela familjen. Kan inte polisen göra något mer?
    Samtidigt blir jag inspirerad och imponerad över hur långt du verkar ha kommit med din rehab och hur målmedvetet du går in för den.

    Själv mår jag superdåligt just nu. Rusningar och extralslag hela tiden och det är den nya typen av rusningar som skrämmer mig mest. blir matt och svimvärdig av dem. Kan inte ens krysta på toa eller gå runt huset utan att det sätter igång. Sitter bara hemma sjukskriven och är skräckslagen, har ständigt ångest och får panikattacker, äter lugnande men det  hjälper inte särskilt bra.
    Hjärtkliniken har varit fantastisk, men det är naturligtvis väntetider för alla undersökningar och nu när jag äntligen lyckats få en tid för hjärtscintigrafi lyckas jag bli rejält förkyld och måste sannolikt ställa in den (tydligen får man inte göra undersökningen med minsta lilla infektion i kroppen). Det blir till att leva i Limbo ett tag till. Ligger mest på soffan och väntar och gråter.
    Blev portat från första besöket hos hjärtrehabgympan också pga förkylningen. Inte kul.
    Jag har klarat mina extraslag ganska bra genom åren, men det har blivit så mycket värre och känns annorlunda nu, desssutom blev jag skrämd av det oroväckande resultatet av cykelprovet så nu kommer dödsångesten...
    kram till alla

  • Ziitoo

    Här passar jag in tror jag! Jag har massa extra slag, började i och för sig igår morse på mig men sitter i och är obehagligt, tycker nästan det är svårt att andas =( Var till läkarn idag för koll för jag var så rädd och blodtryck och EKG visade bra, han lyssnade även på mig men hörde inget fel.


    ♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • LiBä007
    Ziitoo skrev 2011-03-03 18:44:13 följande:
    Här passar jag in tror jag! Jag har massa extra slag, började i och för sig igår morse på mig men sitter i och är obehagligt, tycker nästan det är svårt att andas =( Var till läkarn idag för koll för jag var så rädd och blodtryck och EKG visade bra, han lyssnade även på mig men hörde inget fel.
    Hej Ziitoo och välkommen till oss!
    Hur har det gått för dig, håller extraslagen i sig?
    Bra att du kollar upp dig.
    Är detta något som dykt upp nu eller har du känt av det tidigare?

    Hoppas ni andra mår bra, själv hinner jag inte tänka så mycket på det.. vi är inne på vår 5 vecka med blandade sjukdomar, nu senast vinterkräksjukan.
    Men visst finns extraslagen kvar lite då och då.

    Kram på er!
  • Ziitoo
    LiBä007 skrev 2011-03-10 14:55:01 följande:
    Hej Ziitoo och välkommen till oss!
    Hur har det gått för dig, håller extraslagen i sig?
    Bra att du kollar upp dig.
    Är detta något som dykt upp nu eller har du känt av det tidigare?

    Hoppas ni andra mår bra, själv hinner jag inte tänka så mycket på det.. vi är inne på vår 5 vecka med blandade sjukdomar, nu senast vinterkräksjukan.
    Men visst finns extraslagen kvar lite då och då.

    Kram på er!
    Tack! =) Extraslagen är borta, tack och lov. Ja jag var tvungen att kolla upp mig, blev rädd. Var första gången jag fick detta med extraslag som kom och gick i två dagar. Innan har jag bara känt av det då och då.

    Hoppas ni kurerar er snart! Här är jag förkyld just nu med en trotsig 2 åring hemma.

    Kram, kram
    ♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12