• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    413015 visningar
    1291 svar
    1291
    413015

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 5 May 21:18

    Usch och fy va jobbigt Kanya. Detta med att aldrig kunna få "njuta" utan helt plötsligt utan förvarning dyker "skiten" upp. 
    Lider med dig och skickar några cyberkramar till dig. 

  • Äldre 6 May 11:08

    Hej igen alla "hjärtkompisar" Har haft några riktigt sköna veckor utan särskilt mycket strul med hjärtat alls. En dag för ett par veckor sedan hade jag en dag utan att jag kände ett enda Ves överhuvudtaget. Jag kan inte komma ihåg när det hände sist. GLÄDJE!! Men så igår.... Jag spelade fotboll med min son,väldigt lätt,utan någon direkt ansträngning alls,,och fick ett par såna megahårda ves,som fullständigt tar både andan och orken ur en. Sedan dess har jag en betydande trötthet och rätt många ves igen... Ibland blir det bara för mkt... När det känns så bra som det inte har gjort sedan,ja egentligen sedan jag fick min myocardit,så kommer hjärtat på att nu ska vi jäklas igen. Tröstlöst... Ursäkta för ev felskrivningar och mysko meningsuppbyggnader,skriver frän den mobila enheten. Sköt om er!!

  • Äldre 6 May 15:41

    Jour65: Har du hunnit vara på någon avläsning av revealen än? Kanya: Känns det bättre idag?

  • Äldre 6 May 15:43

    Kanya:Har du fått svar på ditt holter EKG än?

  • Äldre 7 May 08:28

    Marcus: Jag har gjort två avläsningar, men då hade jag inte haft den där typen av otäck rusning som är orsaken till att jag fick revealen inplanterad, endast väldigt struligt i bröstet. Vi båda tillfällena var det vanlig EAT-rusning och vid ett av tillfällena väldigt mycket extraslag från förmaken i serier, som en rusning var i vardande men inte riktigt kom igång.
    Jag känner igen det där med VES i samband med ansträngning, i går körde jag ett träningspass i måttligt tempo o på kvällen kom extraslagen...
    Tog nog i lite för hårt, lagom motion regelbundet tycks tvärtom göra extraslagen färre, uppvärmning och nedvarvning är jätteviktigt. Men det är ju lätt att säga när man lirar boll med sonen, då står man ju inte direkt och värmer upp tio minuter innan, I have been there too när jag slukas av min pojkes iver och hänger på...

    Kanya: jag förstår så väl att det känns skit. Har du pratat med doktorn om rusningen? Jag är ingen läkare, men om rusningen varade i tio minuter och du inte svimmade av tror jag inte att det handlar om en rusning från kamrarna (den typen som kan vara farligare) utan förmaken. Har du pratat med doktorn? Det finns olika sätt att ta reda på vad det är för typ av rusning du får. Om du har attackerna så sällan som du beskriver är det kanske läge att testa en undersökning jag gjort, non invasiv elfys. Den är lite jobbig, men jag är såååå tacksam över att jag gjort den, eftersom jag först då fick några svar. Då provoceras hjärtat med en liten elektrod som förs in genom näsan ner i matstrupen och placeras bakom hjärtat. För mig tog det en timme, de fick igång flera rusningar och jag fick diagnosen EAT. De flesta av mina rusningar är korta, så de upphörde av sig självt. Men annars kan de stoppa rusningarn genom läkemedel i armen. Långvariga rusningar har jag bara haft några gånger, bland annat efter att jag fött min son.
    Om du har en extra bana är chansen stor att du kan få den bortabladerad, om det är till exempel EAT hjälper en högre dos Selokén rätt bra. Det går också att bränna EAT.
    Håll ut!

  • Kanya
    Äldre 7 May 22:53

    Linda71: Tack för kramen, den behövs.

    Marcus1977: Ja, i brevet jag fick stod det i princip att jag har riklig förekomst av ES, men att det annars såg ut som tidigare 24-timmars. Och att jag fick höra av mig om det var något...Eh, jaaaaa?!

    jour65: Jag hade rusningen i fredags, och ringde min vårdcentral i morse så fort telefontiden öppnades, för att ta upp detta. Dom lovade att läkaren skulle ringa samma upp dag, gjorde han det? Nej. Får ställa klockan och ringa i morgonbitti igen. Jag har haft dessa rusningar tidigare , kanske 1 gång i månaden från 15 årsåldern upp till 21 årsåldern. Men har varit helt fri i cirka 2 år, fram tills i fredags. Min hjärtläkare jag hade då, nämnde den undersökningen som du beskriver, att det skulle bli nästa steg. Jag är tyvärr inte längre inskriven hos hjärtmottagningen av någon konstig anledning och måste nu gå genom vårdcentralen. Vet inte hur jag ska övertyga dem om att få göra en såndär igångtriggning, de verkar väldigt nonchalanta och ointresserade av att hjälpa mig/remittera mig. Men tack för peppen, ska kriga för att få göra den.

  • Kanya
    Äldre 13 May 16:13

    Hur mår ni andra?

  • Äldre 13 May 19:57

    Hjärtmamman - så underbart Grattis - så som du kämpat för att hitta rätt! Låter unbderbart med ngn som e expert på det här emd att se helheten i kroppen och systemet och precis som du skriver det du vet om men som e svårt att göra själv - nu får du vägledning och stöttning av experter! Vet du om det finns ngt liknande här i skåne? Även om jag mår bra mycket bättre så är jag ju "stress-skadad" & e ju rädd för "återfall"... kram på dig

  • Äldre 14 May 09:48

    Mår sådär Kanya: För första gången har jag varit med om att sömnen blivit ordentligt störd av det här. Fick en massa Ves igår kväll,och har inte sovit en blund i natt pga ca 600-700 Ves sedan 22 -tiden igår. Nu vet jag sjutton inte vad jag ska göra. Läkarna anser ju mig utredd. Blev iof erbjuden ett 24-tim EKG,men det känns helt onödigt,då jag vissa dagar kan ha typ ett ves. Nu känns det jävligt hopplöst. Ska försöka sova en blund nu. Sorry för gnället,och hoppas det känns bra för er andra. // Marcus

  • Äldre 15 May 18:35

    Vet precis hur du känner dig Marcus.
    Jag är inne i en lång och jobbig period fortfarande. Har också haft problem med sömnen då och då. Och så helt plötsligt är vissa dagar jättebra.
    Har fått remiss igen och ska be om 24h EKG. Vill vara säker på att Vesen inte har förändrats och blivit annorlunda...skulle också vilja ha 24h EKG när jag tränar...

    usch ja, kämpa på och hoppas du får lite lugn snart. 

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12