• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409774 visningar
    1291 svar
    1291
    409774

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 22 Jul 22:08

    Söta Sarah: Har för mig att detta kan vara en biverkning ? Veta att jag själv aldrig vågar börja äta då jag är rädd för just detta som hänt dig.
    Hur känns det nu, har det lugnat sig? 
    Har du fått antidepp just för extraslagen eller något annat? 

  • Äldre 23 Jul 06:58

    Det står bar hjärtklappning och bröstsmärtor som biverkning. Men ska vara ganska vanligt så det låter inte helt omöjligt! Dock bör biverkningarna försvinna om några veckor så jag hoppas det! Och att det inte blivit värre for good... Tycker det är jobbigt och obehagligt nu för de kommer oftare och håller i sig längre, men får även kättare oro och ångest nu i början så det ger sig nog...

    Äter dom inte för just extraslagen men för min ångest och rädsla för sjukdomar osv, t ex oron som kommer när jag går extraslag. Trots utredning är jag liiiivrädd.

  • Äldre 3 Aug 20:37

    Hej,
    Hur mår ni?

    Kram!  

  • Kanya
    Äldre 4 Aug 13:08

    Det går upp och ner. Hade en vidrig dag igår. Men lider inte lika mycket av ångest kring hjärtat som tidigare. Även fast det kråglar lika mycket. Och det är skönt. Hur mår ni andra?

  • Äldre 5 Aug 14:39

    Kanya:
    Jobbigt och skönt samtidigt, vad har du gjort för att slippa ångesten? När mitt hjärta hoppar så triggar det igång ångesten och man hamnar i ett ekorrhjul. Jag hade en fantastisk vår med väldigt få extraslag, men nu i sommar har det ökat lite. Tror det beror på att jag är en rutin människa och avskyr när rutinerna flyter ifrån mig så som det alltid gör under semestern/sommaren.
    Samtidigt är jag väl lyckligt lottade som ändå inte har så mycket extraslag, har jag 5-10st på en dag så är det en dålig dag. Jag kan bara inte vänja mig trots att jag nu är inne på mitt 10 år med detta.

       

  • Äldre 20 Aug 21:07

    Hej allihopa! Länge sedan jag skrev ngt. Hur är det med er? Kanya: Hur går det revealen ? Fångat ngt intressant? Själv är det som vanligt,kan man säga. Vissa dagar är lugna och sköna,med kanske ett,eller några Ves. Andra dagar kan jag ha drygt 2000 ves,och vara helt utslagen. Fortfarande mycket obehagligt och ångestframkallande,men läkarvetenskapen hittar inget. Hoppas allt är bra med er! // Marcus

  • Äldre 2 Sep 14:51

    Hej,
    Var är alla och hur mår ni?
    Jag har en pissig helg fylld med extraslag och ångest, var riktigt längesedan jag mådde såhär.

    Kram!   

  • Äldre 4 Sep 23:04
    Kanya skrev 2012-07-22 20:29:46 följande:
    SötaSarah: Känner igen det där med att extraslagen kommer mer när man sitter eller ligger ner. Vill också upp och röra på mig, eller resa mig upp. Vet dock inte varför det blir så.
    Hejsan, jag hittade denna tråd och började läsa lite. Har gjort tre ablationer som alla misslyckats så jag ägnar mig åt att lära mig leva med PSVT.  Måste säga att jag trodde aldrig att det var möjligt men efter många år mår jag helt OK (När jag kan styra livet så att det passa mig.)

    Just att det blir värre när man ligger har jag frågar min kardiolog om och han tror att det vara för att man får mer blod till hjärtat och att det kan trigga. 

    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • Äldre 5 Sep 22:47

    Hej alla Jag har inte heller skrivit på länge men är självklart inne och läser då och då. Har också haft en fantastisk sommar efter en lite bökig vår. Våren slutade med att jag satt och grät hos Vc läkaren som gav mig remiss till hjärtmottagning ( samma som jag tidigare är utredd på) men vad händer då? Jo efter 3 jobbiga månader slutar hjärtat att bråka och blir hur lugnt som helst. Från ibland 2000-3000 es per dygn till 0-100 es.... Dvs inga es att tala om på 24h EKG. Mitt problem under våren var också att jag hade mkt es när jag rörde på mig, vilket var väldigt jobbigt. Det hindrade mig när jag ville träna. Men i alla fall, sommaren var bra och hösten med fram till förra veckan. Helt plötsligt får jag massa es igen, både när jag går omkring eller speciellt när jag lagt mig i sängen på kvällen....så tröttsamt!!! Men det är väl bara att bita ihop och försöka leva med dem. Men det väldigt jobbigt när det bubblar i bröstet en längre tid. Måste bara säga också att man blir bestört när man läser i tidningen om fotbollsspelare som faller ihop och dör på planen. Trots att de är undersökta och det är ok att spela. Då tvivlar i alla fall jag på min utredning också...... God natt på er

  • Äldre 8 Sep 16:03

    Exakt så känner jag också Linda. Har dessutom sysslat med elitidrott och ansträngt mig oerhört. Så man undrar ju hur mkt fara jag utsatt mig för egentligen...

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12