• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • SötaSarah

    Jag har blivit "sämre" igen! Har inte i närheten av så mkt som er här, inte ens varje dag nu längre men hade INGENTING på flera veckor men nu har de blivit kmycket, ensamstående, heltidsjobb med låååånga dagar senaste veckan och så sonen då. Helt slut! Har dock fått lite avlastning men ändå, när jag t ex är stressad, släpar upp kassar + sonen osv från bilen då kan det börja fladdra i hjärtat. Det som är läskigt är att det är annorlunda än förr. Förr hoppade det som extraslag nu fladdrar det, typ som en fjäril ibland. Några ggr varje dag iaf! Och jag som är hypokondrisk och livrädd känner ALLT och får dödsångest och panik så fort jag känner nåt, livrädd att hjärtat ska stanna eller ngt..... Nån mer med extraslag som känner det som fladder? Eller borde jag oroa mig att jag fått nåt fel??? :(


    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Marcus1977

    Sarah: Det låter som det skulle vara ngn typ av sympatikusstyrda extraslag. Med största sannolikhet helt ofarliga,och en reaktion på ditt som du beskriver stressiga liv.

  • SötaSarah
    Marcus1977 skrev 2012-10-28 21:23:09 följande:
    Sarah: Det låter som det skulle vara ngn typ av sympatikusstyrda extraslag. Med största sannolikhet helt ofarliga,och en reaktion på ditt som du beskriver stressiga liv.
    Hoppas det, är ju inte jätteofta, kanske 2-3 ggr per dag ochi nte riktigt varje dag men nästan nu.... Blir så rädd bara för att dom är annorlunda än dom brukar! Men jag har ju gjort 24h-ekg, arbets-ekg och ultraljud! Dom borde inte missat om det va nåt fel då.... Men kan ändå inte släppa det! :/ 
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Marcus1977

    Jag har blivit utredd väldigt väl,med samma utredningar som dig. Och om alla dom är utan anmärkning,så är du frisk med 99 % säkerhet. Jag vet att den där sista procenten kan vara svår att leva med,men det är säkert så att om dina extraslag var på ngt sätt farliga,skulle du må mkt sämre rent fysiologiskt, kanske svimma osv.dessutom skulle de komma mkt oftare och mer tydligt i samband med ansträgning. Jag är säker på att det är ofarligt. Ps. Mina extraslag är ofarliga,och jag kan ha som mest 2000 om dagen. Ds.

  • SötaSarah

    Ja har ju bara typ 1-3 om dagen nu och inte i rad, förr va de mer men annorlunda. Mer hoppande! Inte fjäril. Kan känna mig svag också efter ett slag men tror de är för jag blir så himla rädd!

  • LiBä007

    Usch va jobbigt Söta Sarah.
    Jag känner igen mig, jag har heller inte i närheten så mycket extraslag som många av er här inne har. Kanske 0-10 per dag, men det räcker för att framkalla ångest.
    Mina är heller aldrig likadana, ibland kan det slå extra hårt, ibland vara fladder, ibland bara som ett pirr i bröstet, eller upp i halsen så man måste hosta eller så bara st suger till i magen.
    Jag försöker se det som att kroppen/hjärtat försöker prata med mig, typ tagga ned nu, säj inte JA hela tiden, man kan säja NEJ också.
    Lättar sagt än gjort.
    Jag kan också bygga upp förväntningar, typ som idag då jag tagit med mina och syrrans  barn till ett smockfullt badhus. När jag klev in tänkte jag direkt: Shit vad extraslag jag kommer ha här inne idag, tänk om jag trillar ihop o dör, hur blir det med barnen då?
    När jag bytte om kom ett extraslag, men sedan inget mer, jag oroade mig helt i onödan.
    Ja ja, är du ordentligt utredd och att inget mer tillkommer såsom svimmning, andnöd el smärta så är det nog lungt.

    Kram på er!        
      
      

  • SötaSarah
    LiBä007 skrev 2012-10-29 18:50:17 följande:
    Usch va jobbigt Söta Sarah.
    Jag känner igen mig, jag har heller inte i närheten så mycket extraslag som många av er här inne har. Kanske 0-10 per dag, men det räcker för att framkalla ångest.
    Mina är heller aldrig likadana, ibland kan det slå extra hårt, ibland vara fladder, ibland bara som ett pirr i bröstet, eller upp i halsen så man måste hosta eller så bara st suger till i magen.
    Jag försöker se det som att kroppen/hjärtat försöker prata med mig, typ tagga ned nu, säj inte JA hela tiden, man kan säja NEJ också.
    Lättar sagt än gjort.
    Jag kan också bygga upp förväntningar, typ som idag då jag tagit med mina och syrrans  barn till ett smockfullt badhus. När jag klev in tänkte jag direkt: Shit vad extraslag jag kommer ha här inne idag, tänk om jag trillar ihop o dör, hur blir det med barnen då?
    När jag bytte om kom ett extraslag, men sedan inget mer, jag oroade mig helt i onödan.
    Ja ja, är du ordentligt utredd och att inget mer tillkommer såsom svimmning, andnöd el smärta så är det nog lungt.

    Kram på er!        
      
      
    Precis, extremt mycket stress nu och inte mkt man kan göra åt att man jobbar heltid och är ensamstående :/ Tyvärr! Får ändå en del avlastning. Har dok inte råd att gå ner i tid på jobbet men skulle behöva byta jobb för vantrivs så mycket så det gör också att man blir stressad! Fy! 

    Jag tänker direkt jag känner minsta lilla t ex hemma på kvällen att shit, nu händer nåt vad händer med Leon då när ingen kommer märka förens imorgon vid jobbtid att jag "är borta" .... Andnöd har jga men enbart av ångest och panik! Känns som man alltid kan bli mer utredd dovk :(
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • LiBä007

    Söta Sahra:
    Att ha ett jobb man trivs med när man jobbar 100% är sååå viktigt. Tänk vad mycket tid man ändå tillbringa på jobbet. Jag går på ett vikariat som tas slut i Februari, jag har redan ångest över att behöva hitta ett nytt jobb. Speciellt då jag trivs exemplariskt där jag är nu.
    Finns inga jobb att söka heller Demon

    Skönt att du får avlastning, får du sova på nätterna?

    Kram     

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12