• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409865 visningar
    1291 svar
    1291
    409865

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 30 Oct 18:41

    Hej alla Tänk vad extraslagen får oss att må dåligt!!! Jag förstår mig fortfarande inte på mina es. Kan ha en hemsk vecka med över 1000 es per dygn och sen en underbar vecka med 0-50 per dygn.... Fattar verkligen ingenting. Idag har jag varit på min första kraniosakrala behandling. Medicin hjälper inte så jag måste testa nåt annat. Det måste ju finnas nånting som är fel när man har ett hjärta som bökar så här ???? Det kan ju inte bara vara mentalt??? Och mina stresshormoner är ej höga. Det känns så jävla hopplöst!!! Ska man må så här resten av livet???? Ska försöka få tag på hjärtläkaren på sjukhuset igen, och se om jag kan få remiss till kbt terapeut ...känner inte att jag har någon att snacka med. Hoppas också lite på kraniosakral. Han sa att han hittade obalanser men det gör man tydligen hos de flesta. Men en sak som hade med hjärtat att göra var nånting med 4e halskotan, och där sa han i alla fall att nånting drog "åt fel håll"...så det skulle han titta närmare på. Men han kan ej garantera att det är det so m orsakar mina problem. Men jag måste testa. Hör av mig om det funkar.. Hjärtefröken, hur mår du? Är du inne och läser ibland? Hade varit jättekul att höra i från dig och om du mår bra? Hoppas det!!! Kram på er alla! Tack för att ni finns här.

  • Äldre 30 Oct 18:55

    Linda71 - tror absolut att det kan ha med kotan att göra - har själv sett koppling mellan min nacke/rygg och extraslag..... Håller tummen att det gör susen med behandlingen i alla fall 

  • Äldre 30 Oct 19:46
    LiBä007 skrev 2012-10-30 11:50:52 följande:
    Söta Sahra:
    Att ha ett jobb man trivs med när man jobbar 100% är sååå viktigt. Tänk vad mycket tid man ändå tillbringa på jobbet. Jag går på ett vikariat som tas slut i Februari, jag har redan ångest över att behöva hitta ett nytt jobb. Speciellt då jag trivs exemplariskt där jag är nu.
    Finns inga jobb att söka heller Demon

    Skönt att du får avlastning, får du sova på nätterna?

    Kram     
    Verkligen! Det tar kål på en att vantrivas som jag gör och sitta där 8-17:15 typ! 

    Mja, eller ja han vaknar mellan 04:30-05 oftast fast klockan ringer ändå 05:30 men han fick ju gärna sova tills dess ;) Vaknar ibland runt 1-2 då han bökar också. Men får sova ok! Bara dålig på att komma i säng i tid... 
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Äldre 30 Oct 19:47
    Linda71 skrev 2012-10-30 18:41:10 följande:
    Hej alla Tänk vad extraslagen får oss att må dåligt!!! Jag förstår mig fortfarande inte på mina es. Kan ha en hemsk vecka med över 1000 es per dygn och sen en underbar vecka med 0-50 per dygn.... Fattar verkligen ingenting. Idag har jag varit på min första kraniosakrala behandling. Medicin hjälper inte så jag måste testa nåt annat. Det måste ju finnas nånting som är fel när man har ett hjärta som bökar så här ???? Det kan ju inte bara vara mentalt??? Och mina stresshormoner är ej höga. Det känns så jävla hopplöst!!! Ska man må så här resten av livet???? Ska försöka få tag på hjärtläkaren på sjukhuset igen, och se om jag kan få remiss till kbt terapeut ...känner inte att jag har någon att snacka med. Hoppas också lite på kraniosakral. Han sa att han hittade obalanser men det gör man tydligen hos de flesta. Men en sak som hade med hjärtat att göra var nånting med 4e halskotan, och där sa han i alla fall att nånting drog "åt fel håll"...så det skulle han titta närmare på. Men han kan ej garantera att det är det so m orsakar mina problem. Men jag måste testa. Hör av mig om det funkar.. Hjärtefröken, hur mår du? Är du inne och läser ibland? Hade varit jättekul att höra i från dig och om du mår bra? Hoppas det!!! Kram på er alla! Tack för att ni finns här.
    Fruktansvärt! Jag blir så rädd varje gång och får så mycket tankar, helt sjukt! :( Känner mig helt klem men tror det är av det pskiska..... Gåt hos KBT dovk gått en gång och ska dit igen snart!
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Äldre 7 Nov 18:25

    Fy, en riktigt jobbig period nu. Smärtsamma ves smäller i bröstet då fort jag försöker prata, andas djupt eller när när jag ska somna. Har förvärrats rejält senaste veckan :( Länge sedan det var så här besvärligt. Blir illamående av arytmin. Men måste väl vänta ut skovet (hoppas verkligen att det bara är ett skov, har ju haft liknande perioder förut). Just nu skulle jag ge vad som helst för att "bara" ha fladdrande sves o förmaksrusningar. De här vesen är olidliga o jag blir lika deppig varje gång de kommer i mängder under en längre tid. Suck.

  • Äldre 7 Nov 19:53

    Har dom här konstiga extraslagen fortfarande till och från, fast känns knappt som extraslag längre utan bara obehaglig känsla i bröstet och ibland typ dunkar upp mot halsen, kan börja pulsera i huvudet när jag reser mig ibland (tror det är för jag sitter mkt p jobbet + stress) och framför allt har jag ibland fått lite värk i bröstet nån gång fast inte hjärtat just så men lite och ooooofta senaste dagarna jag suttit hela kvällar och inte kunnat andas typ. Eller andas in helt... Både kvällar och ibland på dagen på jobbet, kan få panik för det känns konstigt, men tror iofs mycket beror på ånegst ich jag känner ALLT minsta lilla som ingen annan skulle tänka på. Jag kan tänka tänk OM nåt händer nu och så får jag den där paniken, innan jag ens känt nåt..... Fruktansvärt! Men måste väl gå till läkaren och utreda mer samtidigt som det känns ovärt...... Men HATAR den här känslan! När inte es är som förr utan bara konstig känsla i bröstet liksom! 


    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Äldre 7 Nov 19:55

    Så fort jag lägger mig i sängen t e och slappnar av på kvällen så förvinner alla besvär dock....

    Det är väl mycket nu och tror en del är bröstmusklerna som man blandar ihop. Jag har ju blivit ensamstående i september, flyttat själv, börjat jobba heltid 1 oktober och sonen på dagis heltid och bor bara med mig, han är 16 månader och går inte än så jag bär honom hela tiden och han är TUNG, HATAR mitt jobb och ja allt är bara stress! Så det är väl inte konstigt man mår som man gör kankse..... Men känns som det är nåt fysiskt fel, att hjärtat ska stanna.... 


    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Äldre 7 Nov 23:50

    Jour65 : vad gör du när du får långa skov? Kan du ha många es på raken? Har du mest ves? Ökar du dosen medicin? Jag har ett helvete nu med. Kom lite innan behandlingen förra veckan men nu har jag flera es per minut samt långa skov med es efter varje slag. Väldigt mkt på kvällen när jag ska sova och mkt när jag reser mig för att gå någonstans. Var ex tvungen att sätta mig upp och skriva lite i sängen nu för jag kunde inte ligga mer...hade es hela tiden och hjärta i halsen. Jag börjar må illa, värk i bröstet av hårda es och börjar känna mig sjuk. Lutar åt akuten snart bara för att checka ett vanligt EKG o blodtryck o se att allt är ok. Jag har i stort sett bara ves om jag fattat rätt. Är så himla trött på allt!!! Jour 65: kan ditt också komma helt oförberett ??? Att du inte fattar varför de kommer.? Jag blir helt handlingsförlamad och inget i livet blir kul. Känner stel som en pinne i kroppen för att jag spänner mig så. I 3. Års tid har jag hållit på såhär fram o tillbaka o det känns som jag missat så mkt av livets känslor bara för att jag ältar och känner mina es hela tiden. Usch va deppigt. Kram o hoppas ni snart blir bättre

  • Jan02
    Äldre 9 Nov 14:09

    Hej.
    Nu har det hänt igen, mitt hjärta stannade. Jag blir alltid lika rädd trotts att jag lidit av detta i många år och gjort alla undersökningar man kan tänka sig. Extraslag säger läkarna, ofarligt.
    Extraslagen kommer periodvis, ibland kan det gå 14 dagar utan något extraslag och ibland är vart tredje slag extraslag. Jag springer mycket, får aldrig extraslag då. Då jag t ex sprungit 15 km utan problem försöker jag övertala mig själv att det kan ju inte vara fel på hjärtat men trots att förnuftet inser detta måste jag ut och springa igen snart för det kanske hänt något senaste dagen . Det är svårt att leva med det

  • Äldre 10 Nov 15:28

    Linda71: jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Skoven kommer plötsligt utan att man riktigt fattar varför. Nu senast tror jag kanske att stress låg bakom, men vet inte. För mig kan det också komma skuar när jag reser mig o ska gå någonstans, när jag ska somna, en syund efter att jag vaknat, när jag varvar ner efter en lugn promenad, you name it. Jag förstår så väl hu läskigt det känns för dig. Jag har både ves o sves, ibland enstaka, ibland i korta rusningar. Just nu är det vesen som satt fart rejält. Får också värk i bröstet av dem, du är inte rnsam om det kan vara till någon tröst. Det är lite olika hur jag hanterat skoven, den här gången har jag mest legat i soffan senaste veckorna. Vesen sätter fart så fort jag pratar eller skrattar, så det blir inte så mycket av det just nu. Hur gick det, tog du ngt ekg? Kramar o förhoppningar om bättring!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12