• Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • LiBä007

    Finskaflikkan:
    Visst är det konstigt att det kommer från ingenstans.
    Jag trycker inte att jag har jättemycket besvär längre, men så kommer det ett litet bakslag.. som igår när jag också låg och tittade på TV, det började slå extraslag lite då och då.
    Jag satte mig upp och känner hur paniken kommer krypande, hur jag får ångest från ingenstans.
    Sedan är det borta loka snabbt som det kommer.
    Idag har jag fått min mens, vet inte om det är extra mycket hormoner i rullning?

    Har ni det värre vid mens el ägglossning?

    Trevlig långhelg Hjärta         

  • Yogamama

    Fick jättemycket hjärtklappning och extraslag igår kväll. Somnade på soffan och kunde knappt gå upp till sängen. Mår konstigt i hela kroppen... Vaknade och mådde fortfarande jättekonstigt. Darrig i bröstet, trött, matt... Vågar inte ta min Inderal. Fått 40 mg vid behov. Ska jag testa dela en första gången? Snälla ge mig lite pepp! Kram

  • finskaflikkan
    LiBä007 skrev 2013-05-08 19:31:34 följande:
    Finskaflikkan:
    Visst är det konstigt att det kommer från ingenstans.
    Jag trycker inte att jag har jättemycket besvär längre, men så kommer det ett litet bakslag.. som igår när jag också låg och tittade på TV, det började slå extraslag lite då och då.
    Jag satte mig upp och känner hur paniken kommer krypande, hur jag får ångest från ingenstans.
    Sedan är det borta loka snabbt som det kommer.
    Idag har jag fått min mens, vet inte om det är extra mycket hormoner i rullning?

    Har ni det värre vid mens el ägglossning?

    Trevlig långhelg Hjärta         
    Jag tror faktiskt att jag får de värre just vid mens, blir uppsvullen oxå..  
    Yogamama skrev 2013-05-09 11:46:51 följande:
    Fick jättemycket hjärtklappning och extraslag igår kväll. Somnade på soffan och kunde knappt gå upp till sängen. Mår konstigt i hela kroppen... Vaknade och mådde fortfarande jättekonstigt. Darrig i bröstet, trött, matt... Vågar inte ta min Inderal. Fått 40 mg vid behov. Ska jag testa dela en första gången? Snälla ge mig lite pepp! Kram
    Klart du vågar! Dela gärna och ta bara 20mg första gången! Är inget farligt, jag lovar!  {#emotions_dlg.flower}
     
  • Yogamama

    Vågat prova Inderal! Delade tabletten och tar 20 mg 1-2 gånger/dag. Märker att kroppen och hjärtat lugnar ner sig, men om extraslagen blir fre vet jag inte riktigt... Googlar extraslag varje dag men tycker inte att jag hittar nåt vettigt. Undrar om extraslag kan vara farligt och/eller om det kan vara ett tecken på en hjärtsjukdom? Har ju gjort flera EKG och de säger ju att skulle det vara nåt farligt så skulle de se det på dessa, men jag känner mig inte säker på det. Samtidigt, skulle de våga skicka hem en 34-åring som de misstänker har ett farligt hjärtfel? Åhhhhh... Blir så trött och ledsen över detta. Fy, vad det förstör

  • LiBä007

    Yogamama:
    Bra att du provade, i och med att de sänker stersshormonerna så påverkar de också vår ångest och det kan inverka positivt på våra extraslag.
    Jag vet inte vad jag ska ge dig för mer råd. Jag har haft mina extraslag i 11år nu och har egenteligen först nu börjat acceptera att de aldrig kommer att försvinna. Däremot känner jag min kropp bättre nu, vet hur viktigt det är med balansen sömn, motion, vardag mm.
    Jag blir fortfarande rädd, efter 11år springer jag fortfarande till datorn för att googla om jag haft en jobbig dag. Tänk vad mycket tid detta tagit från mig de senaste 11 åren och gör fortfarande? Det kan förstöra mysiga kvällar, resor, motionsrundor, möten mm.

    Men som sagt, efter 11år så sitter jag fortfarande här och mitt hjärta pumpar fortfarande, bara lite mer och ojämnare än de flesta andras. Mitt är ömtåligare och oroligare men inte dåligare      

    Kram på er! 

  • Yogamama

    Tack för stödet LiBä! Inser att när medicinen håller på att gå ur så blir det ännu värre. Flera extraslag på raken, jag känner hjärtslagen i halsen, mår dåligt rent allmänt. Får ju panik! Tog ett piller, 1/2, för ca två timmar sedan och nu kan jag räkna till 200 normala slag utan något extraslag. Annars säkert var tionde-tjugonde. Ska ringa och boka provtagning imorgon, sköldkörteln och blodsocker. (Enligt läkaren)

  • Yogamama

    Tar över tråden nu känner jag, men igår kväll/natt var jag på akuten 7,5 h för mitt hjärta slog så konstigt. Såklart tog sköterskan inte med EKGt där man såg extraslagen (!) men jag räknade till minst 12 på rad vid vissa tillfällen. Läkaren hade en gammal strip där man såg ett kammarutlöst extraslag. Ännu mer orolig nu då det varnar vara den "farliga" sorten och SVES ofarligt. Fick bara rådet att ta med Inderal och remiss till ultraljud någonting. Sa att jag var rädd att dö. De verkade inte tro det.

  • finskaflikkan

    På måndag ska till hjärtmottagningen och få hem ett tum-ekg.. Får vi se va de e för nåt och hoppas på att de visar nåt om de nu är nåt... Va krångligt de där lät.. men ja  


    Yogamama skrev 2013-05-15 10:03:16 följande:
    Tar över tråden nu känner jag, men igår kväll/natt var jag på akuten 7,5 h för mitt hjärta slog så konstigt. Såklart tog sköterskan inte med EKGt där man såg extraslagen (!) men jag räknade till minst 12 på rad vid vissa tillfällen. Läkaren hade en gammal strip där man såg ett kammarutlöst extraslag. Ännu mer orolig nu då det varnar vara den "farliga" sorten och SVES ofarligt. Fick bara rådet att ta med Inderal och remiss till ultraljud någonting. Sa att jag var rädd att dö. De verkade inte tro det.
    Hjärta
     
  • Marcus1977

    Hej,länge sedan jag skrev ngt. Måste fråga er här: hur långa av er här inne får ökad frekvens extraslag EFTER träning? Inte under,utan efter när puls och blodtryck sjunker. Är inne i en riktigt hemsk period igen,med uppskattningsvis 2000 VES om dagen,och ja,jag känner vartenda ett. :-/ Ibland känns det bra hopplöst,hörni...

  • Yogamama

    Marcus1977 För mig ökar de efter träning, det var så jag upptäckte dem. Att jag alltid fick sådan "hjärtklappning" efter att jag tränat och det sitter i länge. Nu vågar jag inte ens träna och har flera VES i minuten i vilket fall...

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12