• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    410070 visningar
    1291 svar
    1291
    410070

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 26 May 13:32

    Hej,
    Hur mår ni?
    Jag har haft ångest i flera dagar och känner mig allmänt ur balans.

    Kramz   

  • Äldre 16 Jun 20:18

    Ingen här längre?
    Hur mår nii? 

  • Äldre 17 Jun 08:53

    Jo har gjort ett tum-ekg som jag skrivit om. 
    Fick hem ett brev häromdagen att inga patologiska fynd hittades.
    Att EKG:et skriver att ev hjärtinfarkt kan föreligga, hjärtsvikt m.m.m.m.m. Är bara alltså så som mitt hjärta ser ut och arbetar. Inget fel. MEN vi skulle ses till hösten och även göra ultraljud tror jag för att kolla.
    Mina hjärtklappningar är helt normala omän dom är fruktansvärt obehagliga!
    Känns skönt att få veta det igen!
    Men lite nojjig är man allt då när jag får dom värsta hjärtklappningarna så blir jag yr och typ tappar andan... Usch!

    Hur mår du då LiBä007? 

  • Äldre 17 Jun 14:56

    Finskaflikkan:
    Skönt o höra, bra att du också får komma tillbaks o göra ultraljudet.
    Har du extraslag också eller är det "bara" hjärtklappning?

    Jag hade en period för ett par veckorsedan med ökade extraslag, tillslut så blev jag ordentligt förkyld och då försvann de. Kostigt, precis som en förvarning.
    Nu är förkylningen nästan över och jag har åter igen lite extraslag.
    Funderar på att kontakta läkare och be om något ´lugnande?

    Någon som ätit lugnande och kan rekommendera det?

    Kram         

  • Äldre 17 Jun 18:13
    LiBä007 skrev 2013-06-17 14:56:20 följande:
    Finskaflikkan:
    Skönt o höra, bra att du också får komma tillbaks o göra ultraljudet.
    Har du extraslag också eller är det "bara" hjärtklappning?

    Jag hade en period för ett par veckorsedan med ökade extraslag, tillslut så blev jag ordentligt förkyld och då försvann de. Kostigt, precis som en förvarning.
    Nu är förkylningen nästan över och jag har åter igen lite extraslag.
    Funderar på att kontakta läkare och be om något ´lugnande?

    Någon som ätit lugnande och kan rekommendera det?

    Kram         
    Extraslag och hjärtklappning! 
    De enda dom såg va att hjärtat slog 124slag i minuten en gång under 2veckor.
    Och då satt jag hemma i soffa o surfa på datorn.

     
  • Äldre 18 Jun 07:29

    Hej. Är också inne i en jobbig period igen... Annars haft en fantastisk vår. Vet vad det beror på, inre stress irritation, frustration.... Har ca 2000 om dagen nu. Går en stresskurs på stressmottagningen, jättebra verkligen, borde alla gå.... Försöker ta till mig mkt av de verktyg vi fått...men nja, det går sådär.......om man är utredd och läkaren sagt att det inte är farligt så ska man lita på det. Men vår hjärna funkar annorlunda.....och våra omedvetna tankar funkar annorlunda....jag har lärt mig att man inte ska kämpa emot, utan säga hej till ångesten eller stressymptomen...och försöka acceptera. Kämpar man emot blir det värre. Jag försöker ta det lugnt och acceptera men är helt övertygad om att mitt omedvetna kämpar emot.... Så när jag kommer in i sämre perioder (visste att det skulle komma) så är det fruktansvärt svårt att komma ur. Saken är ju också att när vi får våra es, så får vi ångest och ångest skapar fler es....och rädslan ännu mer es. Så det är ju en ond cirkel. Jag tror på samtalsterapi. Satsa på det om ni inte gjort det. Minmedicin hjälper inte ett dugg på es, men jag kör 100 mg beta ända... Varje dag, vågar inte sluta. Kram

  • Äldre 20 Jun 12:57

    Linda71:
    Hej, härligt att höra ifrån dig.
    Spännande med stresskursen, kan du berätta mer?
    Tror också på detta att det blir en ond cirkel, man triggas igång av första extraslaget. Vänta hela tiden på nästa.

    Jag har också mer extraslag nu än på länge, när jag tänker tillbaks så brukar jag ha det som jobbigast vi den här tiden på året. Värmen, stressen inför semestern, avslut på jobb innan semester, man pusslar för att barnen ska få ett så långt sommarlov som möjligt mm mm.
    Så sterssad som jag varit denna våren vet jag inte när jag var sist, så extraslagen tar väl ut sin rätt..
    Tänker hela tiden att nästa vecka blir det bättre, men tyvärr så rullar det bara på.

    Medicin har jag inte ätit på länge, det funkade aldrig på mig. Jag har låg hjärtfrekvens i grunden så jag blev bara trött av seloken. Nu äter jag b vitemin, magnesium och just avslutat en kur med Neurokan (johannesört).
    Sover väldigt bra på johannesörten, men vet inte egentligen om den har någon annan inverkan.

    Ta hand om er och ha en riktigt god midsommer!

    Kram             

  • Äldre 6 Jul 20:34

    Hej! Ny här! Har haft extraslag i 20 år. De har blivit värre igen. Har inte haft några problem alls på många år. Har blivit utredd med 48-timmars EKG. De säger att det är "normalfynd". Har mellan 1500-2000 extraslag om dagen. Är inte lika rädd efter svaret men störs otroligt mycket av detta. Kan inte sova ordentligt!!! Äter cipramil sedan tidigare som hjälpt mig hantera detta. Får nu ta Atarax om det blir jobbigt. Funkar sådär. Har Inderal 10mg men har inte vågat ta det. Någon som har bra tips? Har någon märkt någon koppling med mage och extraslag?

  • Äldre 27 Jul 19:05

    Suzy:
    Hej,
    Sent svar, hur mår du nu? Har det gått över? Jag märker en tydlig koppling mellan extraslagen och magen. Om jag ätit för mycket eller "dålig" mat ökar de också om jag har magkatarr ökar de.

    Hur mår ni andra? Hur har sommaren varit?
    Jag börjar jobba på Måndag efter 4 fantastiska veckor, dock med mer extraslag än vanligt men för mig ökar de alltid när jag är ledig och minskar i "vardagen". 

    Kram    

  • Äldre 28 Jul 20:20

    Hej Jag har underbar semester men jätte jobbigt med extra slagen. Känns som de är kroniska...dygnet runt. Är det någon som har provat magnesium tillskott för extra slagen?? Vilken erfarenhet har ni av det i så fall? Har läst att man dräneras på magnesium vid stress och ångest bl.a. Och brist på magnesium kan medföra arytmier som symptom. Jag har möjlighet till starkare medicin som tambocor eller tom ablation om jag vill, men jag tvekar då jag vill tro att mkt är mentalt och vill testa med självhjälp ett tag till. Ska starta en intensiv kbt samtal i höst, fortsätta stresskurs, samt kanske lite alternativa vägar. Men man vill ju liksom ha en Quick fix... Men det går ju tyvärr inte... Ha en fortsatt skön sommar!!! Kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12