• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    412963 visningar
    1291 svar
    1291
    412963

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 29 Jul 17:35

    Hej Linda71,
    Kul o hör från dig, tråkigt dock att du inte mår bra.
    Jag äter Magnesium och har gjort ganska länge. Vet egentligen inte om det är bra eller inte, började efter att jag läst att det skulle vara bra och nu har jag bara inte slutat. Du som har så mycket extraslag kanske känner skillnad?

    Jag tänkte anmäla mig till en yoga kurs till hösten, det ska göra underverk med orolig hjärtan. Tvivlar dock på att något skulle hjälpa då det känns som om man provat allt!

    Hoppas det lugnar ned sig snart för dig och att du hittar en väg ur detta elände!

    Kram!

  • Äldre 28 Aug 08:38

    Hej, hur går det för er? Mina extraslag har blivit mycket bättre, men däremot har jag fått yrsel som är jättejobbigt. Blir orolig över att det häng ihop på nåt vis. Gjort ul som inte visade några konstigheter, 24h EKG som jag int fått svar på och väntar på arbets-EKG...

  • Äldre 28 Aug 19:10

    Yogamamnma:härligt att det känns bättre! Jag är också inne i en rätt bra period,med kanske 50-100 VES per dag,ist för > 2000 st. Och gällande dina tester: hjärteko( ultraljud) är ett av de säkraste diagnostiseringsverktygen om finns. Har du normalt EKG,och ultraljud,är det absolut minimal risk att dina extraslag är " farliga". Dessutom är extraslagen i sig ofarliga,det är anledningen till dom man vill ta reda. En läkare sade till mig en gång: extraslag är symtom,inte en sjukdom. Är du frisk,är extraslagen ofarliga. Den strofen har hjälpt mig mycket.

  • Äldre 28 Aug 19:42
    Marcus1977 skrev 2013-08-28 19:10:19 följande:
    Yogamamnma:härligt att det känns bättre! Jag är också inne i en rätt bra period,med kanske 50-100 VES per dag,ist för > 2000 st. Och gällande dina tester: hjärteko( ultraljud) är ett av de säkraste diagnostiseringsverktygen om finns. Har du normalt EKG,och ultraljud,är det absolut minimal risk att dina extraslag är " farliga". Dessutom är extraslagen i sig ofarliga,det är anledningen till dom man vill ta reda. En läkare sade till mig en gång: extraslag är symtom,inte en sjukdom. Är du frisk,är extraslagen ofarliga. Den strofen har hjälpt mig mycket.

    Vad skönt att höra, Marcus! Ja, jag försöker tänka att skulle man ha en "farlig hjärtsjukdom" borde man må sämre och inte klara sitt dagliga liv direkt. Tycker dock att mina extraslag ökar vid ansträngning vilket gjort att jag inte vågat träna på snart ett halvår. När jag upptäckte extraslagen var det för att jag alltid mådde så dåligt efter träning. Låg däckad i soffan med hjärtklappning, så jag är rätt orolig över arbets-EKGt. Hur vet du hur många extraslag du har? Jag har ju inte fått mitt svar på 24h ännu, men jag kände inga dt dygnet alls. När det var som värst hade jag ca vart tredje hjärtslag och upp till 12 st på raken.
  • Äldre 6 Oct 14:03

    Hej,
    Länge sedan vi hördes!
    Hur mår ni?

    Här är det ganska oförändrat, försvinner gör de aldrig..
    Bara bra och mindre bra dagar.

    Kul om ni skrev en rad!

    Kram        

  • Äldre 18 Oct 14:15

    Gjort 24h, ultraljud och arbets-EKG. Under arbetstprovet hade jag inga extraslag alls, men de såg nån form av avvikelse som jag inte fåttsvar på ännu. Eft en period av mycket mindre extraslag tycker jag att det blivit sämre igen. Försöker intala mig att de "testat allt" men är fortfarande lite orolig över att de missat nåt farligt... Eg känner jag inga extraslag längre, men att hjärtat känns "konstigt" ibland. Hoppas ni mår bra!

  • Äldre 7 Nov 19:10

    Usch... Va på powerwalk mot jobbet med musik i örona.

    Då de verkligen HUGGER till i hjärtat så pass att jag fick lov o stanna, blev så rädd... :'(

    Det va som en hjärtklappning som gjorde ont, hårt och ont kändes de som....

    Är skitnojjig nu...

    Nå fler som känt liknande som kan lugna en orolig själ just nu...

  • Äldre 7 Jan 12:13

    Hej och god fortsättning Tomte

    Ingen som är här inne och läser längre?
    Hur mår ni?

    Kram

  • Äldre 12 Jan 23:07

    Här är det en till som ha es :( allt började den 22 mars satt i soffan och som en blixt från himmelen så fick ja först panikångest.(fick barn den 1/1-13)Och fick ångesten varje dag. Mådde fruktansvärt dåligt! Men några dagar senare så började hjärtat så es hela tiden. Ja ha nog varit på akuten 10 ggr. Och så klart så hittar dom inge fel än annat att dom s att jag hade fått panikångest för jag hade nyss blivit mamma och stressade å va orolig av mig./ har gjort ultraljud, massa smabb ekgn, blodprover och arbetsekg. Esn kommer nu ibland kanske 3-4 ggr dag. Men då ja mådde som sämst så slog de fel HELA tiden :/ tror fortfarande att läkarna ha missat något. Nu ibland så tyck ja att esn känns hårdare och de lixon svartna till för ögonen. Men inte nå länge utan bara just då de slå fel. Vill inte ha de så här :( är ju bara 22 år ...

  • Äldre 14 Jan 14:08

    Läser ibland här, men gruppen verkar inte få aktiv längre. Embia: Stor kram till dig och försök tänk att har de kollat "allt de kan" så är det säkert inget farligt utan bara obehagligt. Mina ES har i princip försvunnit lika plötsligt som de kom - däremot har jag ofta en obehagskänsla i bröstet. Senast idag satt jag bara ner när det kändes som att hjärtat fladdrade och det ryckte i bröstet, jag blev yr, illamående och panikslagen. Sen försvann det bara.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12