• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409842 visningar
    1291 svar
    1291
    409842

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 17 Jan 11:11
    finskaflikkan skrev 2013-11-07 19:10:04 följande:
    Usch... Va på powerwalk mot jobbet med musik i örona.
    Då de verkligen HUGGER till i hjärtat så pass att jag fick lov o stanna, blev så rädd... :'(
    Det va som en hjärtklappning som gjorde ont, hårt och ont kändes de som....
    Är skitnojjig nu...

    Nå fler som känt liknande som kan lugna en orolig själ just nu...

    kul att ingen bemödar sig att svara på detta?! Är liksom i november jag skrev det....
  • Äldre 17 Jan 12:45
    finskaflikkan skrev 2014-01-17 11:11:23 följande:
    kul att ingen bemödar sig att svara på detta?! Är liksom i november jag skrev det....



    Jag har haft som att de hugger och gör ont. Och jag frågade läkarna om de och dom sa att det är sällan det kommer från hjärtat utan de kan komma från stela muskler eller från lungsäcken. Men har du gjort nå undersökningar ? Har du de ofta ? Jag ha bara ibland (väldigt sällan)
  • Äldre 18 Jan 10:53
    embia skrev 2014-01-17 12:45:54 följande:



    Jag har haft som att de hugger och gör ont. Och jag frågade läkarna om de och dom sa att det är sällan det kommer från hjärtat utan de kan komma från stela muskler eller från lungsäcken. Men har du gjort nå undersökningar ? Har du de ofta ? Jag ha bara ibland (väldigt sällan)

    Tack för svar!
    Det har "bara" hänt en endaste gång och de va i november *peppar peppar*
    Det kändes verkligen som hjärtslaget gjorde ont. :-S

    Men ska på hjärtul nu på tisdag äntligen så får jag veta mer!
  • Äldre 20 Jan 09:35
    finskaflikkan skrev 2014-01-18 10:53:48 följande:
    Tack för svar!

    Det har "bara" hänt en endaste gång och de va i november *peppar peppar*

    Det kändes verkligen som hjärtslaget gjorde ont. :-S

    Men ska på hjärtul nu på tisdag äntligen så får jag veta mer!



    Fick det igen igår ja.. högg till flera ggr och typ ilande smärta. Fick det då jag lyfte saker. Och idag känns det som om ja har träningsvärk i bröstkorgen.. hjärtul är ju en säker undersökning :) lycka till !
  • Äldre 20 Jan 20:58
    Yogamama skrev 2014-01-14 14:08:48 följande:
    Läser ibland här, men gruppen verkar inte få aktiv längre. Embia: Stor kram till dig och försök tänk att har de kollat "allt de kan" så är det säkert inget farligt utan bara obehagligt. Mina ES har i princip försvunnit lika plötsligt som de kom - däremot har jag ofta en obehagskänsla i bröstet. Senast idag satt jag bara ner när det kändes som att hjärtat fladdrade och det ryckte i bröstet, jag blev yr, illamående och panikslagen. Sen försvann det bara.



    Gud va skönt att dom ha försvunnit för dig. Önska mina hade gjort de med. Har precis samma känsla som dig :/
  • Äldre 20 Jan 21:19
    finskaflikkan skrev 2014-01-17 11:11:23 följande:

    kul att ingen bemödar sig att svara på detta?! Är liksom i november jag skrev det....
    Hej Finskaflikkan,
    Ledsen att jag inte svarat.
    Jag känner absolut inte igen mig i detta. Mina hjärtproblem förknippas aldrig (som tur är) med smärta el hugg.
    Mitt är mer förknippat med ett obehag, en klump i halsen, ett fladder i bröstet, en värme som sticker i hela kroppen, illamående (förmodligen av rädslan), en oro och en ofantlig ångest..
    Skönt i alla fall att du får göra ett UL, hoppas du delar med dig av ditt besök.
  • Äldre 21 Jan 19:28

    Efter Ekg och hjärtultraljudet så kan jag pusta ut igen

    Läkarens egna ord: Du är hjärtfrisk!!! grina av lättnad Hahaha

    Angående smärtan där så förklarade hon om att de sitter ju en hel del muskler i bröstkorgen och dessutom hade de varit allvarligt hade vi fått veta de idag.

    Jei!!!

  • Äldre 21 Jan 22:17
    finskaflikkan skrev 2014-01-21 19:28:22 följande:
    Efter Ekg och hjärtultraljudet så kan jag pusta ut igen

    Läkarens egna ord: Du är hjärtfrisk!!! grina av lättnad Hahaha

    Angående smärtan där så förklarade hon om att de sitter ju en hel del muskler i bröstkorgen och dessutom hade de varit allvarligt hade vi fått veta de idag.

    Jei!!!



    Gud va skönt ! Nu slipper du gå och fundera :) kan känna lättnaden :)
  • Äldre 23 Jan 14:37

    Asså ja bli tokig snart ... nu ha ja inte känt av så mycke es och plötsligt så slå de flera på raken !? Varför äre så här :( och läkarna säger att det inte är nå fel och ett långtids ekg va ingen mening då dom tyck de e onödigt då dom inte hittat nått fel ... ja palla snart inte mera! Våga ju ingenting... jag som vill börja träna

  • Äldre 24 Jan 11:07
    embia skrev 2014-01-23 14:37:25 följande:
    Asså ja bli tokig snart ... nu ha ja inte känt av så mycke es och plötsligt så slå de flera på raken !? Varför äre så här :( och läkarna säger att det inte är nå fel och ett långtids ekg va ingen mening då dom tyck de e onödigt då dom inte hittat nått fel ... ja palla snart inte mera! Våga ju ingenting... jag som vill börja träna

    får jag fråga va es står för? Är lite osäker......
    Hoppas du mår bättre idag. <3
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12