• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    409813 visningar
    1291 svar
    1291
    409813

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 14 Nov 11:25
    +1

    har fortfarande kvar mitt. blir sämre vid mens..

  • Äldre 17 Nov 21:11

    Jag har definitivt kvar mitt. Blir värre och värre. Varit o kollat EKG "tusen" gånger snart. De ser att nåt avviker men det ska inte vara farligt... Trött, yr och utmattad oxå men har svårt att bedöma om det är psykiskt eller fysiskt längre...

  • Äldre 23 Nov 23:37

    Jag har extraslag mer eller mindre dagligen. Får alltid mer innan mens men ibland även under tiden jag har min mens. Kan få mer om jag ätit för mkt, druckit för mkt, av vin , och en massa annat....Har haft mina problem i 9 år nu. Vissa perioder/månader är bättre och vissa katastrof. När man haft en "lugn"period som sedan följs av en intensiv period mår jag alltid som sämst. Man glömmer snabbt hur obehagligt det är. Skitdrygt.

  • Äldre 27 Nov 12:30

    Här ligger man igen, hjärtat slår oregelbundet och bröstet hoppar och jag känner av varenda extraslag, jobbar natt och gick av vid sex imorse men har inte kunnat/vågat somna än för jag tror jag ska dö. hur farligt är extraslag? kommer mitt hjärta stanna bara sådär? för det känns så. Orkar inte!!

  • Äldre 30 Nov 23:29

    Nej, extraslag är oftast helt ofarliga. Har du inte kollat upp dem så ring HC och be om ett EKG så vet du säkert!

    Ligger själv här och tror att jag ska dö. Ofta när jag precis somnar rycker jag till och får panik över att det känns som att hjärtat stannar... J-vla helvete...

  • Äldre 1 Dec 22:48

    Jag har haft arytmi av och till sedan en massa år. Har tävlat i skidåkning och skidskytte. Fått sk elkonvertering ett tiotal gånger. Opererad via ljumskarna två gånger. Nu är det två år sedan jag hade arytmi efter senaste operationen. Så oerhört skönt! Min arytmi, eller förmaksflimmer, kändes som extraslag och var ganska påfrestande. Under min tävlingskarriär betydde flimret inte så mycket i vardagen. Jag orkade ändå med alla vardagsbestyr och kunde springa 10 km på hygglig tid. Så småningom blev jag väldigt trött när jag hade mina flimmerperioder som kunde hålla i sig i flera dagar.

    Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter. Fråga mig något så försöker jag svara...

  • Äldre 8 Dec 17:34

    Hej alla :)

    Har med dessa problem och undrar ifall det är ångestrelaterat? Mår skitdåligt och tror att hjärtat snart ska stanna. Kram

  • Äldre 8 Feb 21:30

    Har haft en vecka nu med MÄNGA es .. Fick utskrivet Metoprolol Orion .

    Nån som ha käkat dom ?

  • Äldre 9 Feb 23:15

    Hej allihopa!

    Hoppar in här i gruppen :)

    Här är en till som lider av extra hjärtslag, började från ingenstans någon månad efter jag fick min dotter i september förra året. Fattar inte varför! Så himla irriterande och obehagligt. Har gjort EKG par gånger och det visade ingenting, bara att hjärtat slog lite snabbt (säkert av stress) har tagit blodprover inte där heller visade det något. Väntar nu på en remiss för 24 timmars EKG. Enligt läkarna tror dom det är stress, men jag känner mig inte stressad? Visst har livet varit lite kaotiskt senaste halvåret, men känner mig inte stressad längre?

    Känns sä skönt att sen här tråden finns!

    Kram på er!

  • Äldre 14 Feb 15:42

    Chesses

    Började samma för mig. 3 månader efter jag fått min pojke. Dom tror samma för mig,men jag har inte känt mig stessad.

    Nu har jag haft es i 3år och är förfarande lika rädd varje gång dom kommer..

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12