• Äldre 22 Jan 21:40
    531020 visningar
    9675 svar
    9675
    531020

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • Wille 2008
    Äldre 26 Jan 20:20
    #81

    Tjoho: Hur känns det nu? Inte många timmar kvar som gravid! Spännande, va?

  • Wille 2008
    Äldre 26 Jan 20:21
    #82

    Jag är avis

  • Fiyali
    Äldre 26 Jan 20:32
    #83
    Tjohooo82
    Många lycka till imorgon! Så avundsjuk man är!
    Hoppas det blir en skön förlossning som du kan dansa dig igenom!
    Tänk om max några dagar kommer du få hålla den lill*, lukta på den, konstatera hårfärg etc!
  • Wille 2008
    Äldre 26 Jan 20:40
    #84

    Tjoho: Glömde ju, det viktigaste av allt...LYCKA TILL!

  • Äldre 26 Jan 20:56
    #85

    Tack allihop! Är rejält nervig nu, helt disträ och börjar känna att jag vet ju inte ens om jag fått med allt i packningen som ska med. Ojojoj, ja det är nära nu som sjutton! Men gud vad jag längtar, ska bli så skönt att slippa magen och få ett litet liv i famnen istället. =)

  • ulli32
    Äldre 26 Jan 22:57
    #86
    Tjohooo82 skrev 2010-01-26 20:56:08 följande:
    Tack allihop! Är rejält nervig nu, helt disträ och börjar känna att jag vet ju inte ens om jag fått med allt i packningen som ska med. Ojojoj, ja det är nära nu som sjutton! Men gud vad jag längtar, ska bli så skönt att slippa magen och få ett litet liv i famnen istället. =)
    hej hej!

    lycka till i morgon nu!! snart har du din lilla i famnen...så underbart!
    ska tänka på dej, kram ullis.
  • Äldre 26 Jan 23:59
    #87

    Tjohoo
    Stort lycka till! Jag ser fram emot att få läsa en uppdatering så fort du orkar efter förlossningen.

  • Äldre 27 Jan 06:37
    #88

    God morgon all glada!

    Sitter och håller tummarna för dig Tjohoo! idag händer det=)

    Kim: jag ringde på bim dagen och meddelade och även till spmvc och fick en tid för ul och konsultation i v. 7+3.doktorn träffade jag i v. 8.

    Jag har börjat må illa nu, i v. 21! eller så fort jag inte har ätit nåt på 1 1/2 tim så mår jag illa, så på mornarna får jag springa ner och trycka i mig frukost så fort jag vaknar =)
    Är det för att bebisen växer och tar min mat ifrån mig eller hur kan detta komma sig. har inte mått illa alls tidigare.

  • kim86
    Äldre 27 Jan 07:00
    #89

    blahnda..
    Men då ringer jag nog idag.. Mycket tydligt streck nu, så jag kan inte ha inbillat mig iaf.. hihi
    men då ringde du till din diab ssk, o sen själv till spec mvc?
    trodde att det var ngt samarbete däremellan.. =)
    ser man ngt vid ul på 7+3?
    Var så dumt, jag har en ledig dag den 10/2, men då verkar det som jag bara är i 6+5. Tror du man kan se ngt så tidigt?

  • Äldre 27 Jan 08:18
    #90

    kim: ja jag fick göra ett vanligt ul utanpå magen då och vi fick se en lite ärta med ett pickande hjärta som slog. i vecka sex kanske dom gör ett vul i stället men då ser dom ju den vägen istället. min ssk sa att jag skulle ringa själv till spmvc och skriva in mig så då gjorde jag det.
    '
    Hade hoppats på att få utbetalt i från fk i dag men icke det...ringde dom precis och då håller dom fortfarande på med mitt ärende. jag fattar inte vad som tar sån jäkla tid...får ju magsår av det här. pratade med handläggaren i förra veckan (en jätte snorkig dam) och då sa hon att dom bara skulle prata med min arbetsgivare ang. min lön för att basera sjukpenningen på men det har ännu inte blivit nåt beslut. kan säga att  det är skapligt knapert nu. har ju varit halvt sjukskriven hela december och tre fjärdedelar sjukskriven hela januari...kan säga tt lönen från jobbet inte var så saftig då...

    suck, hoppas dom ringer idag för snart blir både jag och min man galna...

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare