• Äldre 25 Jan 08:51
    537467 visningar
    9370 svar
    9370
    537467

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Äldre 28 Jan 13:50
    #21
    volvo bm 814 skrev 2010-01-27 11:58:15 följande:
    Jag har äntligen fått en tid till infertilitetsmottagningen på KK. Om ca 4 v. Får hårdbanta innan dess.
    Volvo, det låter inget bra med hårdbantning! Måste du uppvisa en viss vikt eller vadå?
  • Äldre 28 Jan 15:14
    #22

    Fick besked att hcg har sjunkit, läkaren gjorde bedömningen at det handlade om mf. Jag är inte så säker. Det hade inte sjunkit med mkt. från 144 till 127. De vill att jag om två veckor skulle göra ett hemma test och om det fortfarande var positivt, komma in igen. Jag var rätt så påstridig och ville att jag skulle få fortsätta att ge blodprov. Barnmorskan jag talade med skulle prata med doktorn och ringa upp...

    Vi får se hur det går, om ja ghar tur kanske det iaf är ett x som avvecklar sig självt, men jag tänker sätta mig under läkarövervakning!

    Det kan iaf varit goda nyheter. Tänker på dig stella som fick gå igenom sådana här knasiga saker, men som nu har en frisk cok riktig graviditet! Tur att man har denna tråden, det har hjälpt mkt!

  • Äldre 28 Jan 17:24
    #23
    Rondellen skrev 2010-01-28 15:14:46 följande:
    Fick besked att hcg har sjunkit, läkaren gjorde bedömningen at det handlade om mf. Jag är inte så säker. Det hade inte sjunkit med mkt. från 144 till 127. De vill att jag om två veckor skulle göra ett hemma test och om det fortfarande var positivt, komma in igen. Jag var rätt så påstridig och ville att jag skulle få fortsätta att ge blodprov. Barnmorskan jag talade med skulle prata med doktorn och ringa upp...Vi får se hur det går, om ja ghar tur kanske det iaf är ett x som avvecklar sig självt, men jag tänker sätta mig under läkarövervakning! Det kan iaf varit goda nyheter. Tänker på dig stella som fick gå igenom sådana här knasiga saker, men som nu har en frisk cok riktig graviditet! Tur att man har denna tråden, det har hjälpt mkt!
    Men då finns det ju stora chanser att du har ett vanligt mf nu. Det är visserligen tråkigt också men då finns det ju chans för dig att bli gravid igen!

    När jag hade mitt mf i september så gjorde jag vul i v. 5+någon dag. Då kunde läkaren se en prick i livmodern och gissade att det var ett foster men var alldeles för litet för att hjärtat skulle ha kommit igång. Men sen steg mitt hcg långsamt och när jag blödde och åkte in på akuten så kunde den läkaren också se någon liten prick men trodde att det bara var en blodfläck (satt på samma ställe som vid första vul). Och nu är jag ju gravid igen! Så visst kan det gå även för dig!!!

    Håller tummarna för att du kommer ner på 0 snart och får börja om igen snart! Nu är det din tur!
  • Miny
    Äldre 28 Jan 18:20
    #24

    Frikadellen: Finner inga ord.. men det ska nog gå bra ska du se! Säger som dom andra, du verkar lugn och ändå hoppfull om framtiden! Och det är viktigt.

  • Äldre 28 Jan 19:23
    #25

    Jag har tjatat till mig ett blodprov till på måndag för att få se hur det sjunker. Hoppas det går fort, sen kör vi så det ryker!

    Tack för omtänksamma kommentarer!

  • Äldre 30 Jan 16:41
    #26

    Stella, har tittat på dina ultraljudsbilder. Var faktiskt inne på din sida för att läsa din historia igen för att se om det verkar ha varit likadant som för mig... Din historia har varit fantastisk som följetång för den har en happy ending som den värsta amerikanska feel good filmen! Jag blir så hoppfull när jag läser din historia.
    Din bebis var superfin!

    Vet inte hur jag hade mått om inte alla berättelser med lyckliga slut fanns här.

  • Miny
    Äldre 1 Feb 13:49
    #27

    Frikadellen: Hur går det för dig? *kramar*

  • Virrpi­rr
    Äldre 1 Feb 19:44
    #28

    Hej på er!

    Jag fick konstaterat utomkveds idag och allt bara snurrar i skallen.
    Jag hade 1800 i HCG och ska eventuellt bli inlagd imorrn och nya prover på onsdag.
    Först ville han lägga in mig redan idag och då insåg jag hur allvarligt det ändå verkar vara.

    Hur vanligt är det att man måste operera? Lång sjukskrivning?

    Hade tänkt jobba imorrn, men sambom tjatar att jag ska vara hemma..

    En jobbig del är ju att man måste berätta det för alla typ om man ska vara sjukskriven..

  • Äldre 1 Feb 19:50
    #29
    Virrpirr skrev 2010-02-01 19:44:56 följande:
    Hej på er!Jag fick konstaterat utomkveds idag och allt bara snurrar i skallen.Jag hade 1800 i HCG och ska eventuellt bli inlagd imorrn och nya prover på onsdag.Först ville han lägga in mig redan idag och då insåg jag hur allvarligt det ändå verkar vara.Hur vanligt är det att man måste operera? Lång sjukskrivning?Hade tänkt jobba imorrn, men sambom tjatar att jag ska vara hemma..En jobbig del är ju att man måste berätta det för alla typ om man ska vara sjukskriven..
    Vill du inte berätta till att börja med så har du ju rätt att vara hemma och vara sjuk i 5 dagar. Efter min operation som var på en måndag så började jag jobba måndagen efter. Det hade nog gått bra om jag inte haft alla komplikationer. Men det är individuellt så du får känna efter vad du orkar.

    Operation är nästan skönast för då går det snabbt sen. Får du cellgifter så är det en dryg process sen...

    Lycka till!
  • Virrpi­rr
    Äldre 1 Feb 19:55
    #30

    Hur vanligt är det egentligen att kroppen sköter det själv och hur lång tid brukar detta ta?

    Jag är i vecka 6+4 idag och än verkar ju inte min kropp gjort det iaf..

    Just nu känns det som man går omkring med en tickande bomb och bara väntar på att äggledaren ska spricka för det lät ju typ som det på läkaren : "du får absolut inte vara själv om nåt skulle hända"

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3