• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Miny

    Stella: Jo hon sa det också att den brukar plocka upp äggen, men inte alltid. Beror på hur snabbt kroppen blir ''fiffig'' men hon tyckte inte att det skulle bli några problem alls att skaffa barn i framtiden.. Så nu ska vi dra på oss hårdhandskarna =) och verkligen försöka. De senaste 5 månaderna har bara varit, vi ser var som händer.

  • Sejda79

    Jag förstår mig inte alls på min kropp. Brukar alltid vara regelbunden, men den här månaden har inte mensen kommit. Har testat negativt flera ggr, så jag borde inte kunna vara gravid heller. Det här ska vara den andra mensen efter operationen, om man inte räknar blödningen som kom direkt efter op. Börjar bli riktigt orolig nu.

    Jag kände tydligt att jag hade ägglossning två veckor efter förra mensen och vi lyckades tajma in äl. Förstår inte varför mensen inte kommer, då jag tydligen inte är gravid.

  • saltflingan

    Ni som har lite mer erfarenhet, brukar äl och mens bli lite rubbad månaderna som följer efter x? Det har nu gått 5,5 vecka sen mitt och idag fick jag mensen. Vette sjutton om jag hade någon äl dock, har inte känt de vanliga tecknen iaf. Bara funderar lite på om man kan förvänta sig att det kommer igång som det ska eller om den kommer bli lite hoppig?

    Ni som hade barn innan, känner ni att ni har kunnat sörja det forlorade barnet ordentligt? Jag har varken haft tid eller ork att sörja. Önskar att jag hade haft ont så att gråten och sorgeprocessen hade kommit av sig självt. Jag har en son på 7 månader som tar all min tid. De gånger jag gråtit så har han också blivit ledsen och då får man ju torka tårarna och försöka få honom på bra humör.

  • Miny

    Sejda: Var också regelbunden innan mitt x alltid 28 dagar, Nu har jag 29 dagar och ibland 28. Känner ägglossning vid olika tillfällen.. Det tar nog ett tag för kroppen att återhämta sig. Ge det lite tid. Och om inte mensen kommer testa om några dagar igen!


     


    Spökplumpen: Det blir rubbat, jag fick dock mens exakt 29 dagar efter op. Men sen har det hoppat lite.

  • Sejda79

    Jag har fått en brunaktig flytning idag. Testade negativt i lördags. Är på Bim +4 idag. Trodde när jag fick flytningen att det var mensen som kommit, men det brukar inte börja med flytningar för mig och det har heller inte blivit mer. Bara så pass att det syns på papperet när jag torkar mig, men inget i bindan. (Ursäkta detaljerna). Har haft ont i rygg och mage idag. Brukar inte ha ont i ryggen vid mens, däremot har jag haft ont i ryggen de gånger jag varit gravid tidigare. Jag förstår ingenting. Kanske läge att testa snart igen. Om jag inte är gravid - varför kommer då inte mensen? Åh, jag blir tokig på min kropp.

  • Miny

    Väldigt konstigt, men det går nog till sig. Är en påfrestning för kroppen med ett x och man måste nog ge det lite tid.

  • saltflingan
    Sejda79 skrev 2010-06-08 17:04:01 följande:
    Jag har fått en brunaktig flytning idag. Testade negativt i lördags. Är på Bim +4 idag. Trodde när jag fick flytningen att det var mensen som kommit, men det brukar inte börja med flytningar för mig och det har heller inte blivit mer. Bara så pass att det syns på papperet när jag torkar mig, men inget i bindan. (Ursäkta detaljerna). Har haft ont i rygg och mage idag. Brukar inte ha ont i ryggen vid mens, däremot har jag haft ont i ryggen de gånger jag varit gravid tidigare. Jag förstår ingenting. Kanske läge att testa snart igen. Om jag inte är gravid - varför kommer då inte mensen? Åh, jag blir tokig på min kropp.
    Min kropp beter sig inte heller som den brukar. Jag får alltid spottings 3 dagar innan mens, men denna gång kom mensen pang poff utan spottings.
  • Jaynee

    Hej alla, nya som gamla Glad

    Har BIM idag, provade testa, men stickan ville inte fungera, kom inget kontrollstreck och det blev inte sådär ens så vätskan gick uppåt. Tar det som ett tecken på att jag ska vänta lite till, antar att jag som många andra här just nu har en oregelbunden cykel. Det är spännande och skrämmande på samma gång.

  • Sejda79

    Fick mens idag Rejäl mens dessutom

    Har köpt ägglossningstest nu. Har insett att min mens troligen blivit oregelbunden efter mitt utomkveds, så vi behöver nog få bättre koll på när min ägglossning egentligen är.

  • Pemberly

    Har köpt ägglossningstest nu. Har insett att min mens troligen blivit oregelbunden efter mitt utomkveds, så vi behöver nog få bättre koll på när min ägglossning egentligen är.
    Ägglossningstest kan nog vara en bra idé. Efter mitt utomkveds så ändrades min menscykel. Den blev flera dagar kortare än den oftast varit innan.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3