• Ankmor
    Äldre 25 Jan 23:35
    732216 visningar
    13881 svar
    13881
    732216

    Tårttråden del 17

    VÄLKOMMEN!

    Det är jättekul att det hela tiden kommer så mycket nya ansikten.
    Då samma frågor tenderar att ställas om och om igen ber vi vänligen, men bestämt, att alla nya läser igenom "Guide till Tårttråden" ordentligt första gången.
    (Du måste vara inloggad för att läsa)


    Då Tårttrådens tempo är högt och för att ingen ska missa någon av de fina tårtor som görs bör man lägga in bilder av sina alster i Tårttrådens bildtråd som vi stolt delar med Cupcaketråden.

    Säg till här i tråden om du behöver hjälp att klistra in din bild.
    Den som hjälper till säger med fördel till innan så det inte blir dubletter.







    För inspiration :

    Googels bildsök

    Bäst resultat hos Google får du om du gör sökningen på engelska.
    Cakes + ”ämnesord”, men pröva gärna på svenska med.

    Många funderingar kring livsmedel hittar du svar på hos Livsmedelsverket


    När man gör tårtor finns det inga måsten, det viktiga är att man har roligt.
    Följ din egen budget och smak. Det finns (nästan ) inga rätt eller fel.

    __________________________________________________ __________________________


    - OBS! -


    Prata inte beställningar och betalning i tråden.
    Dels så riskerar ni att få en varning då om inlägget blir anmält, då det kan räknas som reklam, men även för att försäljning från icke livsmedelsgodkänt kök till kund är emot livsmedelslagen.


    Hotlänkning till bilder är inte tillåten.
    Om du har tillständ att använda bilden - spar ned bilden och lägg i ditt galleri, innan du klistrar in den här.
    Om du inte har tillstånd ---> Klistra in URL-adressen istället.


    Länkning till egen hemsida eller extern blogg med försäljning/som tar emot beställningar är inte tillåten.
    Länkning till egen
    FL-blogg är dock tillåten samt blogg / hemsida utan ekonomisk vinning/försäljning etc...
    __________________________________________________ __________________________


    Viktiga länkar -

      

       


                                        (Uppdateras inte på ett tag)

    En sida väl värd att besöka:

    TÅRTIVERSUM
    (Tårtsida med bla a Forum, Galleri, hjälpmedel mm)

    Hjärtligt välkomna, gamla som nya!
    Hoppas att alla ska trivas!


    Länkar till tidigare trådar

    Tråd nr 1
    Tråd nr 16 


     



    Man får länka till både hemsida och blogg så länge det inte finns någon information om egen företagsamhet/egen vinning/info om hur man beställer mm, det får inte heller finnas länkar till egen verksamhet mm

    DVS - så länge bloggen/hemsidan är helt hobbybaserad utan ekonomisk vinning så kan ni visa länk så mycket ni vill!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 21:51
    ***********************************

    Här kan du dela med dig av dina BÄSTA TIPS!
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m52537869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 15:35
    ---- ----

    BLOGGTRÅD!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m53109018.html
    Här kan ni länka till er tårtblogg/bakverksblogg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-21 15:30
    !!!***!!!***!!!***!!!***!!!

    HÄR BOR VI
    -----------------
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m53580376.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 02:53

    ^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

    Det verkar vara något knas med tårtiversum.
    Här finns en TÅRTBITSUTRÄKNARE
    www.pejgan.com/antalbitar.asp

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-29 00:36
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Pejgan har lagt av...
    Nu finns TÅRTBITSUTRÄKNARE här
    lindarunn.blogg.se/
    Tack MissyCat!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 14:48
    ##############################################
    TYVÄRR har vissa av medlemmarna som jag länkar till i TS avslutat sina konton / tömt sin blogg. Jag ber om ursäkt att FL inte tillåter redigering av TS...
    ##############################################
  • Svar på tråden Tårttråden del 17
  • Äldre 26 Jan 07:31
    #1

    Mathe - Tack snälla du!

    Mynta - Tackar! Jag använder en rund utstickare till att börja med, men sen använder jag fingrarna och plattar ut och en kniv efter att jag satt bladet runt konen.

  • GuteCa­rra
    Äldre 26 Jan 09:16
    #2

    neenoo- Tack för ditt svar. Får överlåta de till mattegeniet i familjen när han kommer hem ikväll ;o)

  • neenoo
    Äldre 26 Jan 09:33
    #3

    Ja ibland krävs det ju lite matte eller det underlättar iaf. Jag har ofta en miniräknare i närheten när jag bakar. Jag använder ofta våg i stället för mått för att slippa disk och då är det bara att räkna om. Dte tycker jag är lättast.

  • dae
    Äldre 26 Jan 11:58
    #4

    tänkte göra tårta till pojkens 4 års kalas på lördad.. nån som har några tips på vad ja kan lägga som fyllning... har kört mycket dumlefluff oo geischa såå nu e de dags oo byta ut lite...  

  • Äldre 26 Jan 14:02
    #5

    Jag vill bara utfärda en liten varning för att handla saker från kakburken.se. Jag köpte strössel därifrån som skulle vara blått (var blått på både bild och i text), men när det kommer fram är det blå utbytt mot lila. Jag påpekar att det står "Blå" på hemsidan och de hävdar att det måste vara "tryckfel", varefter de ändrar till "Lila" på hemisdan. På bilden som illustrerar produkten är det dock fortfarande blått.

    Så dåligt av dem att inte stå för att de bytt ut sin produkt mot en annan och därefter skylla på "tryckfel".

    Jag skulle förvisso kunna ångra köpet, men att först betala deras hutlösa frakt (59:- ) för att sedan sen stå för kostnade för återfrakten för strössel tycker jag blev lite för magstarkt.

  • Life is a bitch
    Äldre 26 Jan 14:28
    #6

    Nu har jag efter ett lååååååååååååångt uppehåll, beställt hem grejer för att göra en tårta till min sons 5års kalas.
    Star wars ska det ju givetvis vara

    har inte tårtat sen i maj. gjorde asmånga tårtor när jag var nygravid och mådde illa, kan eg inte ens baka sockerkaka längre utan att jag känner hur det drar i kinderna.. huiiui...
    men jag får stå ut för gossens skull


  • Äldre 26 Jan 17:55
    #7

    har beställt massor från kakburken.se och har aldrig blivit missnöjd, trist dock med ditt strössel.

  • Mathe
    Äldre 26 Jan 17:59
    #8

    Tänkte beställa sugarpaste, men hur lång hållbarhetstid brukar det vara? Funderar på hur många jag ska ta på en gång... Eller står det kanske inget bäst-före-datum? Det är Ballinas jag funderar på.

  • Äldre 26 Jan 18:17
    #9
    Mathe skrev 2010-01-26 17:59:30 följande:
    Tänkte beställa sugarpaste, men hur lång hållbarhetstid brukar det vara? Funderar på hur många jag ska ta på en gång... Eller står det kanske inget bäst-före-datum? Det är Ballinas jag funderar på.
    Står både tillverkningsdatum och bäst-före-datum på Ballinas.
  • Äldre 26 Jan 18:39
    #10
    Mathe skrev 2010-01-26 17:59:30 följande:
    Tänkte beställa sugarpaste, men hur lång hållbarhetstid brukar det vara? Funderar på hur många jag ska ta på en gång... Eller står det kanske inget bäst-före-datum? Det är Ballinas jag funderar på.
    De håller 1 år från förbrukningsdagen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Tårttråden del 17