• Skrutt­74
    Äldre 29 Jan 07:45
    9594 visningar
    21 svar
    21
    9594

    Tom hinnsäck

    Var på VUL igår och de syntes bara en tom hinnsäck. Jag är i v8 (7+5) så något mera borde absolut synas. HCg prov togs, men jag vet inte vilken nivå det låg på. Blev inte intagen för skrapning eftersom gyn trodde att det kanske var en tidigare graviditet än vad jag trodde, men jag vet med säkerhet när jag hade ÄL så jag får väl bara bereda mig på missfall. Jag blöder inte och har inte ont, därför tyckte gyn att vi lugnt kunde vänta. Mina grav.symtom har jag kvar, brösten ömmar (dock lite mindre än i början), magen är svullen, svindel vid hastig uppstigning och nattkissandet. Mitt positiva grav.test fick jag redan 9 januari. Tog ett nytt test igår och strecket kom genast fram och var starkare än förra gången.

    Finns det någon här som varit med om liknande?? I min förra grav. syntes fostret och hjärtat redan i v7.

  • Svar på tråden Tom hinnsäck
  • Skrutt­74
    Äldre 29 Jan 10:05
    #1

    Ingen???

  • Äldre 29 Jan 10:22
    #2

    Jodå, jag har haft ofostrig graviditet 2 ggr.

    Det är mer vanligt än vad man tror men det är inte alltid man upptäcker det.

    Gravsymtom och sådant finns kvar för att du producerar fortfarande hcg, men inte så mycket.

    Ofostrig graviditet inträffar i vecka 5-6 ungefär och beror till stor del på "miss i produktionen", som kromosomfel. Det betyder definitivt inte att man behöver råka ut för det fler gånger eller att barnet får kromosomrelaterade sjukdomar.

    Jag väntar mitt fjärde barn nu och de andra tre är friska förutom laktosintolerans och glutenintolerans, i vårt fall är det nedärvt.


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Skrutt­74
    Äldre 29 Jan 13:18
    #3

    Okej. Jo, jag har fattat att det är vanligare än man tror. Men hoppas naturligtvis att man inte ska bli drabbad.

    Någon annan här som har några erfarenheter att dela med sig av???

  • Skrutt­74
    Äldre 31 Jan 16:57
    #4

    Puff!

  • StarkM­amma
    Äldre 31 Jan 17:00
    #5

    När jag väntade min son var det jobbigt!
    Jag visste vilken dag vi hade sex och tog gravtest.
    Men enligt dom stämde det inte alls. Enligt dom så skulle jag ha haft ägglossning när jag fick positivt test. Jag fick se honom först i vecka 10+ och då förlorade jag den ene tvillingen!
    Dom räknade tillbaka mig 3 veckor! Helt omöjligt men enligt dom hade ju dom rätt!


    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Äldre 31 Jan 17:01
    #6

    Jag har. De såg inget hos mig heller. Fick ta prover som visade att graviditeten hade avstannat. Fick tid för att få piller utskriva med motivationen att jag inte ska gå runt och behöva vänta. Gick aldrig dit. 3 veckor senare gick jag till en privat mottagning och gjorde vul och då såg de hjärtat slå. Idag har jag en glad, frisk och levnadsglad tjej på snart 4 år. Hon har haft en del problem med allergi men inget farligt.

  • Skrutt­74
    Äldre 31 Jan 17:13
    #7

    Oj, nu gråter jag. Jag önskar så av hela mitt hjärta att så skulle vara fallet för mig som för er StarkMamma och RiNan.

    Jag vet också exakt när vi haft sex så jag kan bara inte tro något annat än att det är en ofostrig graviditet. Men jag har inga smärtor eller blödningar, inte ens lite brunt i trosan. Har någon av er fått ta blodprov för att kolla hcg? Jag tog i torsdags och då låg det på 19000. Sköterskan jag pratade med sa att det definitivt påvisade en graviditet (eller en avstannad en) men absolut inte för v8. Jag har alla gravsymtom kvar så mitt förstånd hänger inte med...

    RiNan, vad du var stark som vågade och orkade stå emot när de skrev ut pillren åt dig. Jag är så nervös inför torsdag då jag ska på nytt VUL. Tänk om de inget ser då helller??

    StarkMamma: Kände du av ägglossningen tydligt också? Jag hade så tydligt ÄLsekret + smärtor och som sagt, jag vet när vi haft sex. Men tydligen kan ens kropp spela en hel del spratt med en. Jag har även funderat på detta med tvillingar. Har läst att flera som väntat tvillingar fått se dem väldigt sent och att den ena tvillingen förlorats.

  • StarkM­amma
    Äldre 31 Jan 17:16
    #8
    Skrutt74 skrev 2010-01-31 17:13:56 följande:
    StarkMamma: Kände du av ägglossningen tydligt också? Jag hade så tydligt ÄLsekret + smärtor och som sagt, jag vet när vi haft sex. Men tydligen kan ens kropp spela en hel del spratt med en. Jag har även funderat på detta med tvillingar. Har läst att flera som väntat tvillingar fått se dem väldigt sent och att den ena tvillingen förlorats.
    Jo hade äl dagen efter vi hade sex. Var bara med varandra gång den månaden så är säker på när han blev gjord.
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Skrutt­74
    Äldre 31 Jan 17:17
    #9
    StarkMamma skrev 2010-01-31 17:16:15 följande:
    Jo hade äl dagen efter vi hade sex. Var bara med varandra gång den månaden så är säker på när han blev gjord.
    Precis så är det för oss också. Hur kan det fungera??? Har du fått ngn förklaring från gyn?
  • StarkM­amma
    Äldre 31 Jan 17:19
    #10
    Skrutt74 skrev 2010-01-31 17:17:30 följande:
    Precis så är det för oss också. Hur kan det fungera??? Har du fått ngn förklaring från gyn?
    Ingen alls. Sen kom han 8 veckor för tidigt. Vet inte om det finns något sammanband.
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
Svar på tråden Tom hinnsäck