• Äldre 29 Jan 21:17
    18954 visningar
    538 svar
    538
    18954

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • Äldre 30 Jan 20:13
    #31

    hej hej, tittar också hit! Tjej född 22 maj -07 och nu bf 22 juli. Känns så konstigt denna graviditet då jag förra graviditeten hade massa blödningar och därför också en massa vul/ul. Denna gång har jag knappt några symtom. Jag har gått upp 2 kg i vikt sen 28 december och det beror med all säkerhet på att jag ätit fruktansvärt mycket gotta {#lang_emotions_embarassed} Förra grav gick jag endast upp 8 kg men var inte sugen alls på godis och dricka, denna gång är det enda jag är sugen på...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 30 Jan 21:02
    #32

    Hejsan alla nytillkomna till tråden


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • studen­tskan
    Äldre 30 Jan 21:58
    #33

    Flera som har Majbarn 07 ser jag! Min son är född den 4/5

  • Äldre 31 Jan 09:41
    #34
    2Fina skrev 2010-01-30 20:13:54 följande:
    hej hej, tittar också hit! Tjej född 22 maj -07 och nu bf 22 juli. Känns så konstigt denna graviditet då jag förra graviditeten hade massa blödningar och därför också en massa vul/ul. Denna gång har jag knappt några symtom. Jag har gått upp 2 kg i vikt sen 28 december och det beror med all säkerhet på att jag ätit fruktansvärt mycket gotta  Förra grav gick jag endast upp 8 kg men var inte sugen alls på godis och dricka, denna gång är det enda jag är sugen på...
    I början var jag sugen på allt och åt liksom mycket. Nu dom sista veckorna så har jag ingen aptit alls och är knappt alls sugen på godis. Vilket är lovande då jag startade på mycket mer denna gång än vad jag har gjort innan. Ska bli sååå spännande och se vad jag väger imorgon .

    Kanske ska presentera mig för dom som inte vet vem jag är . Väntar mitt 4:de barn, har en 02 och en 05 och då en 07 . BF är 21 juni. Har inte tagit reda på vad det blir och kommer inte göra det heller. Vill ha överaskningen sen . Kan ju tala om att jag har 3 grabbar, så lite kul vore det ju om det blev en tjej. Men jag själv tror inte det . Men bara barnet är friskt och allt går bra . Så det var lite om mig
    Älskar mina barn och maken också BF 21/6
  • RosaNa­pp
    Äldre 31 Jan 13:41
    #35

    Jag vill vara med!

    Har en pojke född maj -07 och väntar nu en liten till i April.

    Lillen i April blir nummer 4, har även flicka -05 och pojke -08. För balansen skull hade det ju varit kul med en flicka till . Har dock ingen aning om vad det är och kommer inte kolla heller. Det blir vad det blir.

    Har hittills haft den klart bästa graviditeten. Har haft jobbiga graviditeter förut, men inte alls nu. Bara lite känningar av foglossning och att jag är konstant törstig i princip (sockret är ok så det är bara att dricka på enligt bm). har inte gått upp lika mycket i vikt som med dom andra, men jag var ju stor från början så det märks inte så mycket.

    Pyret är väldigt aktivt, men nu märks det att det börjar bli ont om plats. Har stort sf-mått och hoppas på gott om plats för bebis, inte stor bebis .

    Mellan (-07) har kommit in i en period där han inte vill, inte orkar, inte kan etc etc. JAAAG VIIIL IIIINTEEEE heter det mest  hemma nu.

  • Äldre 31 Jan 13:51
    #36
    R N: självklart ska du vara med här
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 31 Jan 13:53
    #37

    Vi är några i denna tråd som hängt ihop sedan 2006 men alla andra är välkomna och vi gör vårt bästa för att inte glömma bort er andra i våra diskussioner.

    Jag har hittat en bil som jag vill ha Nu när nummer 4 kommer så får vi inte plats i vår Focus. En Volkswagen Sharan vill jag ha


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 31 Jan 14:53
    #38

    Vi behåller våran fina Saab 9:5 måste dock lämna in den för att dom ska koppla ur airbagen och det går på runt 1000-lappen. Helt sjukt att man måste betala för nånting som bara tar några minuter att göra!

    Vi måste dock köpa ett nytt babyskydd då vi sålde den andra efter att Leya bytte stol. Hade en Acta graco -06 (eller om det var -07) före och den var lite otymplig tyckte vi.


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 31 Jan 16:23
    #39

    Hej! Hänger på här!
    Har en dotter född 05 och en son i maj 07 och väntar nästa i slutet på juli. Mår hur bra som helst, om man jämför med tidigare graviditeter.

  • Äldre 31 Jan 21:47
    #40

    Hej Kavat välkommen


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007