• Äldre 29 Jan 21:17
    18955 visningar
    538 svar
    538
    18955

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • Äldre 10 Feb 11:45

    Samma vila blir de ju verkligen inte! Har sagt att efter denna så blir de ingen mer bebis,me tanke på hur man har mått...men ja...känner ja mig själv,så kommer nog en bebislängtan sen iaf när den i magen börjar bli större. hihi... Tur att man ändå glömmer ganska fort dom dåliga sakerna:) Nä,men gubben har 2 större sen tidigare,så ja tror inte han är så villig till att skaffa ett 5:e...men man vet aldrig:)
    Sonen blir nästan arg när ja frågar om mamma har bebis i magen...då tittar han argt o säger "NEJ, Nonan bebis i magen" o drar upp tröjan o klappar! ;)

    3Busfrön: hihi...ja, hur har 4:e gången varit??

  • Äldre 10 Feb 11:47
    Fe73 skrev 2010-02-10 11:13:38 följande:
    Ja fy såg en tråd här på FL hur mådde man första gången kontra andra gången och 70% mådde sämre andra gången. Man får inte samma vila. Min son har också bebis i magen och vi får klappa på bebisen ;)
    Ja tyvärr är det nog så för många, att  man mår sämre! Jag mådde super med första! Inget illamående, Pyton med andra och med tredje! Urk som att gå in i en vägg! Har spytt varje dag sen v. 6 och det bara fortsätter! Ser ingen ände på det ännu! Men så har man ju fullt upp oxå med två st till, jobb hemmet osv!
  • Äldre 10 Feb 11:47
    Mamma1983 skrev 2010-02-10 11:45:49 följande:
    Samma vila blir de ju verkligen inte! Har sagt att efter denna så blir de ingen mer bebis,me tanke på hur man har mått...men ja...känner ja mig själv,så kommer nog en bebislängtan sen iaf när den i magen börjar bli större. hihi... Tur att man ändå glömmer ganska fort dom dåliga sakerna:) Nä,men gubben har 2 större sen tidigare,så ja tror inte han är så villig till att skaffa ett 5:e...men man vet aldrig:) Sonen blir nästan arg när ja frågar om mamma har bebis i magen...då tittar han argt o säger "NEJ, Nonan bebis i magen" o drar upp tröjan o klappar! ;) 3Busfrön: hihi...ja, hur har 4:e gången varit??
    Än så länge så är den rätt ok fast igentligen så är det min 8 graviditet Har 4 missfall också.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 10 Feb 11:50
    2små2stora skrev 2010-02-10 11:37:54 följande:
    Om 70% mår sämre andra gången undrar hur det blir 4:e gången
    ;)) haha det får du tala om.
  • Äldre 10 Feb 12:04

    Ok, ja då har du varit me några ggr:)
    Har jag gått mycke på en dag,så straffar de sig på kvällen...blir så stel i bäckenet om ja sitter ner en stund o sen ska resa mig upp o gå *s* de ser ganska så roligt ut tror ja...går som en halt anka första stunden. Har lite foglossning oxå...annars så har ja klarat mig ganska bra från andra krämpor. Bara glad ju längre dom dröjer oxå:)

  • Äldre 10 Feb 13:09

    Är är inne på min 4:de och än så länge så har denna vart mycket bättre än med nr 3 . Så jag håller tummarna på att det håller sig någolunda så här..
    Men nr 3 hade jag mer ont av foglossning. Men denna gång är det lite mer hålligång på mig . Försöker och gå lite mer för när jag vart gravid med nr 3 så tog jag körkort och då blev det att jag tog bilen vart jag än skulle. Och det gjorde att jag fick mer foglossning(tror jag).
    Och med 3 ungar så är det mer hålligång .


    Älskar mina barn och maken också BF 21/6
  • Äldre 10 Feb 13:11

    Fy så jobbigt, har redan börjat drömma om förlossningen! Fast det har alltid gått bra i mina drömmar men jag tycker det är såå jobbigt att hålla på och drömma så mycket och om såna saker.


    Älskar mina barn och maken också BF 21/6
  • Fiyali
    Äldre 10 Feb 15:27
    kristallen skrev 2010-02-10 13:11:16 följande:
    Fy så jobbigt, har redan börjat drömma om förlossningen! Fast det har alltid gått bra i mina drömmar men jag tycker det är såå jobbigt att hålla på och drömma så mycket och om såna saker.
    Vad skönt att det går bra iaf! I mina drömmar har de kommit tillbaka med en fyra årig flicka en gång, och sagt att "grattis här har du din bebis", någon gång har det hållt upp en pojke och sagt "oh en sån fin liten flicka" :) Vaknar alltid lite i små panik :)
  • Äldre 10 Feb 19:16

    Har haft riktigt knepiga drömmar...bl.a. att jag hade liten tjej som låg på en handduk utan blöja o jag skulle kolla om bebisen pinka rakt fram lr om de vart en pöl vid rumpan. Efter en stund lyfte jag på benen o såg att de va en pöl under o vet att jag sa "Jaha, då va de en flicka iaf då"...haha...

  • Äldre 10 Feb 19:18
    kristallen skrev 2010-02-10 13:09:39 följande:
    Är är inne på min 4:de och än så länge så har denna vart mycket bättre än med nr 3 . Så jag håller tummarna på att det håller sig någolunda så här.. Men nr 3 hade jag mer ont av foglossning. Men denna gång är det lite mer hålligång på mig . Försöker och gå lite mer för när jag vart gravid med nr 3 så tog jag körkort och då blev det att jag tog bilen vart jag än skulle. Och det gjorde att jag fick mer foglossning(tror jag). Och med 3 ungar så är det mer hålligång .
    Detta är min 3:e grav och jag mår sååå mycket bättre. Men det har troligtvis att göra med att jag numera vet om att jag är glutenintolerant och äter rätt kost.

    Däremot så har jag senaste veckan blivit såååå trött. Orkar typ ingenting nu. Det borde ju vara tvärtom, att man blir piggare runt v 16.
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007