• Äldre 3 Feb 10:59
    2500012 visningar
    34912 svar
    +4
    34912
    2500012

    Vad lyssnar du på just nu?

    Som rubriken lyder


  • Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Mon 21 Nov 2022 21:29
    +1
    Bastardised skrev 2022-11-20 00:42:01 följande:

    " target="_blank">

    Mycket gung
  • Sat 26 Nov 2022 02:04
    Bastardised skrev 2022-11-11 23:31:45 följande:

    Det är jättesvårt och det sista man vill är ju att såra någon då man inte vet hur det egentligen ligger till. Många hyser en stolthet i att klara sig själva och det ska ju naturligtvis respekteras så du har så väldigt rätt i att den rätta vägen att gå är att skänka en slant till de hjälporganisationer som finns. Tack för svar!


    Det där är jävligt svårt. Men håller med att många säkert är stolta, och inte gärna tar emot en hand out från en främling på stan som råkar höra nåt.
    Stadsmissionen hjälper lokalt som du säkert vet, men jag vet inte om "din familj" skulle söka hjälp där. De ger iaf julklappar till familjer som inte har råd. Så jag brukar skicka en slant dit och till gatubarn via läkarmissionen när jag har lite över.
  • Sat 26 Nov 2022 02:15

    Satt och slappade i soffan i eftermiddags. Lyssnade på min rekommenderade lista på Spotify samtidigt som SVT visade en dokumentär från Ukraina som handlade om tåg som hämtade folk från utsatta områden. De kör utan tidtabell. De kör dit det behövs, när det behövs. Jag blev väldigt berörd av en liten kille som var tvungen att lämna sin mamma och flydde med en annan familj - som inte ens hade en plan vart de skulle ta vägen.
    Mina I-landsproblem blev plötsligt larviga i sammanhanget...




    galen värld
  • Sat 26 Nov 2022 19:36
    Tom Sawyer skrev 2022-11-26 02:04:31 följande:
    Det där är jävligt svårt. Men håller med att många säkert är stolta, och inte gärna tar emot en hand out från en främling på stan som råkar höra nåt.
    Stadsmissionen hjälper lokalt som du säkert vet, men jag vet inte om "din familj" skulle söka hjälp där. De ger iaf julklappar till familjer som inte har råd. Så jag brukar skicka en slant dit och till gatubarn via läkarmissionen när jag har lite över.
    Så fint av dig Tom
  • Sat 26 Nov 2022 19:43
    Tom Sawyer skrev 2022-11-26 02:15:56 följande:
    Satt och slappade i soffan i eftermiddags. Lyssnade på min rekommenderade lista på Spotify samtidigt som SVT visade en dokumentär från Ukraina som handlade om tåg som hämtade folk från utsatta områden. De kör utan tidtabell. De kör dit det behövs, när det behövs. Jag blev väldigt berörd av en liten kille som var tvungen att lämna sin mamma och flydde med en annan familj - som inte ens hade en plan vart de skulle ta vägen.
    Mina I-landsproblem blev plötsligt larviga i sammanhanget...


    " target="_blank">

    Så sorgligt med pojken Du har så rätt

    Fin låt
  • Sun 27 Nov 2022 01:34

    Några av er vet och jag har nämnt det i tråden tidigare både här i tråden samt i PM till några av er att jag en gång levde med en kvinna som var mycket noga med att hålla ett ytterst exklusiv fasad.


    Vi byggde tillsammans en "drömkåk" på en adress som signalerade makt och rikedom. Samtidigt som flashiga inrednings och villa-magazine var där och gjorde reportage låg jag på nätterna och spydde i den av koppar specialtillverkade toaletten. Allt, precis allt skulle vara perfekt och det viktigaste var att skylta inför andra med framgång. Hela min lön försvann i ett stort svart hål och målet var att minst hålla samma standard som hennes ekonomiskt oberoende föräldrar. 


    Tiden gick och efter att vår gemensamma son fötts orkade jag inte mer och gjorde slut på vårt förhållande då jag jobbade dag och natt för att hålla jämna steg med utgifterna och inte hade mer kraft. Efteråt kände jag en lättnad, ett nytt sätt att andas som var på en helt ny nivå och den tiden klassar jag som den bästa i mitt liv, jag festade återupptog kontakter med alla de vänner jag fått försaka i min jakt på fasad, hyrde en risig lägenhet i Majorna i Göteborg och bara "bösade".


     


    Idag är jag lycklig och det jag köper har jag noga övervägt, jag skiter fullständigt i att hålla någon form av fasad samt min absolut skönaste jacka är köpt på Lantmännen. Dock får det mig att dra på smilbanden då hennes nuvarande man återberättat genom min son fick ett raseriutbrott då hon beställt en ny Bentley Continental GT inför den annalkande sommaren.


    Tänk på en sak, allt är inte som det ser ut att vara....




  • Sun 27 Nov 2022 01:56
    Tom Sawyer skrev 2022-11-26 02:04:31 följande:
    Det där är jävligt svårt. Men håller med att många säkert är stolta, och inte gärna tar emot en hand out från en främling på stan som råkar höra nåt.
    Stadsmissionen hjälper lokalt som du säkert vet, men jag vet inte om "din familj" skulle söka hjälp där. De ger iaf julklappar till familjer som inte har råd. Så jag brukar skicka en slant dit och till gatubarn via läkarmissionen när jag har lite över.

    Så sant och det är så jag kommer att göra. Har även samlat ihop en del prylar som kommer att slås in och delas ut via Gothia Hotells välgörenhets engagemang. 


    Du är en mycket stor orsak till att jag fortfarande loggar in på det här forumet och kikar in i den här tråden. Du delar inte bara en massa bra musik utan är också en riktigt varm och klok människa. 

  • Vårskr­ik
    Tue 29 Nov 2022 16:22



  • Kockob­ello
    Tue 29 Nov 2022 16:49

    Starry Eyes



  • Kockob­ello
    Tue 29 Nov 2022 17:09

    West Coast



Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?