• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • RosaNapp

    syrra: du menar att han skulle vara känslig mot soja?

    Sötboll: hoppas ni har det trevligt och mysigt!

  • 2små2stora
    RosaNapp skrev 2010-02-14 00:45:30 följande:
    syrra: du menar att han skulle vara känslig mot soja? Sötboll: hoppas ni har det trevligt och mysigt!
    Ja det skulle han kunna vara, det är vanligt med en kombination av mjölk och soja.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Kavat

    RosaNapp, mmm. Jag tycker nog också att det låter som att det är något mer som spökar. Och mjölk och soja är tyvärr en mycket vanlig kombination.

    Det lät ju som han blev bra på mjölkfritt och det är ju toppen, men sen misstänker jag att han fått sojaallergi. Det står mer i min blogg om det.

    Barn under 1 år brukar de avråda från att ge soja till och med, pga risken.

    Det är så himla lurigt. Barnen tål ju varken mjölk eller soja och med sonen bytte jag ut allt mot havre och ja, då blev han allergisk mot det också. Risken är att man ökar mängden så mycket och då fixar inte kroppen det utan utvecklar allergi.

    Låter skitjobbigt nu när ni fått honom att acceptera mjölkfritt. Men det är helt klart värt att testa utan för risken är stor att det är det.

    Använd så varierat ni kan, havre, ris och kokos istället för mjölk och soja... KRam!

  • 2små2stora

    Vi kör enbart på havre här och det funkar Vi testade med risdryck och den gillade hon inte.

    Idag har J klätt på sig själv med ett mindre utbrott för att hon inte fick upp dragkedjan i byxorna så långt som hon tyckte att den skulle dras.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2Fina

    Jättefint väder ute och vi har en tjej som absolut vill vara inne Försökte locka med diverse grejer så en sväng utbrast hon "ja, åka madjass" men omöjlig att klä på och skulle vara dona med annat. Tur kanske det för sen var hon bajsnödig 10 minuter senare. Sen var hon så duktig, efter maten så fick hon ont i magen sa hon och då har hon fått för sig att hon ska sitta på toalocket och fundera lite (tror hon pruppar lite också ) och där satt hon ett par minuter och sen ropade hon att hon var bajsnödig. Var lös i magen så jag är stolt över att hon sa till ändå (man vet ju själv hur svårt det kan vara om man har magknip att känna om det är en prupp eller om man är bajsnödig)


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

    Vi har varit ute på en morgonpromenad vilket var tur för nu har solen försvunnit.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    cii skrev 2010-02-13 00:58:45 följande:
    K kavat . Tack tack!! =) Theo är inget fan av pottan, trots att jag köpt skitfräcka kallingar. Han slet av sig blöjan och tog på sig dem med skruvmejslar och sågar på i 10 minuter. Sen slet han av dem och bad om en ny blöja. Vi gör  ett nytt försök till våren. Här är det lite bättre med oss. Jag har fått ett vik på en månad. Jobbar på ett lager. Sedan har Victor fått ett vik  på 6 månader när mitt slutar Känns VÄL behövt !! Lova blir bara större och äldre. 6 månader blir hon om 2 veckor! Helt sjukt vad tiden drar iväg. Hon är fortfarande ett vandrande solsken och Theo är kanon mot henne och hon avgudar Theo ! Me like!! Hoppas att allt är fint med er alla och barnen med!
    När är hon född?
  • Kavat
    2små2stora skrev 2010-02-14 11:22:09 följande:
    Vi kör enbart på havre här och det funkar Vi testade med risdryck och den gillade hon inte. Idag har J klätt på sig själv med ett mindre utbrott för att hon inte fick upp dragkedjan i byxorna så långt som hon tyckte att den skulle dras.
    När jag ammade åt jag havregrynsgröt med havredryck, kaffe med havredryck och brago (för att dölja havresmaken, Imat (havregrädde) i den mesta maten, pasta, pasta och smörgåsar. Ja, det var vete och havre i det mesta.. Vet inte om det gjorde sitt till, men känns som om jag gjorde det värre..

    Sen är det väl alltid bäst att äta så varierat man kan. Men jag fick rätt mycket panik när jag inte visste vad jag skulle äta i början på mjölk, soja och äggfritt.. 

    Idag gör vi alla gratänger (där man behöver grädde) på kokosmjölk, funkar bra så länge man smaksätter med chili, vitlök mm.
Svar på tråden MajMammor 2007 15