• Äldre 11 Feb 08:52
    152194 visningar
    2830 svar
    2830
    152194

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    Äldre 14 Feb 18:28
    #41

    Här börjar sjuklingarna piggna på sig lite. Jag hade en sväng med hemsk huvudvärk idag men bättre igen nu. Linnea är mycket bättre men säger emellanåt att hon har ont i örat så riktigt bra är det inte än. Hon är lite snorig, hostig och inte helt bra så det blir att vabba imorgon. Har inget jobb bokat men bäst att ta vab ifall de ringer.


    Linnea -07
  • Äldre 14 Feb 19:51
    #42

    Johanna drog på sig sin prinsessklänning idag sedan fick vi höra detta

    mamma: Har du prinsessklänningen på dig.
    Johanna: Ja inte Hanna, Ja töjosa(törnrosa), fortsätter sedan med Töjosa ha josa nänning, Hanna ha jöd nänning.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 14 Feb 20:02
    #43
    2små2stora skrev 2010-02-14 19:51:58 följande:
    Johanna drog på sig sin prinsessklänning idag sedan fick vi höra detta mamma: Har du prinsessklänningen på dig. Johanna: Ja inte Hanna, Ja töjosa(törnrosa), fortsätter sedan med Töjosa ha josa nänning, Hanna ha jöd nänning.
    Ella satte mig på pottkanten idag.
    Hon brukar roa sig med att "vända" på vart snippan och rumpan sitter. Så jag sa, "men rumpan är väl där bak, eller vad sitter du på egentligen?"
    "STOLEN ju!!!"
  • Äldre 14 Feb 20:06
    #44
    Syrra o Mel, vilka sötnosar och roliga komentarer dom är kloka våra små!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 14 Feb 20:12
    #45

    Nu ligger törnrosa och sover hon vägrade att ta av sig klänningen lyckades få av henne silverskorna när hon somnat i alla fall.

    Johannas vanligaste kommentarer numera är Ja jopa (ropa) inte dej, ja jopa mamma. Pappa vågade sig på att försöka hjälpa henne med någonting, eller Tyss, ja pata(prata) mamma/pappa/ mitel(michalen/botim(joachim) nu. Om fel person börjar prata.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 14 Feb 20:55
    #46
    Melisabeth skrev 2010-02-14 20:02:54 följande:
    Ella satte mig på pottkanten idag. Hon brukar roa sig med att "vända" på vart snippan och rumpan sitter. Så jag sa, "men rumpan är väl där bak, eller vad sitter du på egentligen?" "STOLEN ju!!!"
    Ha ha ha ha smarta unge!!

    Har jobbat helgen och Jolina har varit hos sin farmor, guben var bjuden på 30-årsfest. Blev ganska så osams med min gube när jag o tösen kom hem. Har nog aldrig skrikit så och skällt som jag gjorde idag men jag var då spritt språngande galen på han (detaljer=överkurs) och som tur var så var Jolina ute just då, annars hade jag nog hållt mig. Jävla karlar säger bara! Kul alla hjärtans dag
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 14 Feb 21:33
    #47
    Mumia, låter inge vidare Jag skrek på sambon en gång och smällde igen dörren när Leya var med. Då konstaterade hon bara "nu ä du ajj mamma!".

    Syrra, så sa Leya i veckan när grannen var hit och pratade, då var hon först blyg och sen började hon förklara något om grannens katter (som vi brukar vara kattvakt åt) och då höll jag med och hjälpte till att kommentera, då tittar hon på mig, säger "-mamma, nu pjata ja med Ninni!"
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNa­pp
    Äldre 14 Feb 22:42
    #48

    syrra och K Kavat: ok. Men jag kanske ska vänta med att utesluta soja till dess vi varit till läkaren igen. Så ser dom också hur det ser ut, trots mjölkfritt. Han gillade ju verkligen inte  havredrycken eller havreyoghurten. Hoppas han kan vänja sig lite bättre vid risdrycken sen då. Men det finns väl inte i youghurt?
    Kokosmjölk är alltså ok? För ren kokosmjölk (från kokos) vill han gärna ha ibland. Vi köper kokosnöt ibland då äldsta gillar det.

    mumia: usch vad jobbigt. Blir också så där arg någon gång, känns inte bra på något sätt.

    syrra:

    Mel: klart man sitter på stolen

  • Trekid­z
    Äldre 14 Feb 22:48
    #49

    Hur reagerade era på andra vacc mot svininfl? Elias första visade han inga tecken på biverkn mer än lite ont i armen, nu ska han få nr 2 imorrn,lite sent men han har varit sjuk så vi har fått avvakta....


    *Elias-min älsklingsräka*
  • Äldre 15 Feb 07:42
    #50
    Trekidz skrev 2010-02-14 22:48:30 följande:
    Hur reagerade era på andra vacc mot svininfl? Elias första visade han inga tecken på biverkn mer än lite ont i armen, nu ska han få nr 2 imorrn,lite sent men han har varit sjuk så vi har fått avvakta....
    Johanna reagerade inte alls efter sprutan.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15