• Äldre 11 Feb 08:52
    152672 visningar
    2830 svar
    2830
    152672

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 15 Feb 07:45
    #51
    Puzz, Leya reagerade på både första och andra med feber, fast blev nog lite sämre av första faktiskt. Andra hade hon feber men var ganska pigg ändå, första var hon allmänpåverkad.

    Idag var en bra morgon, kom iväg i tid osv. Tyvärr var inga av Leyas kompisar på dagis än så hon var rätt ensam där. Svårare att släppa mig då men det gick bra ändå
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Feb 14:40
    #52
    RosaNapp skrev 2010-02-14 22:42:20 följande:
    syrra och K Kavat: ok. Men jag kanske ska vänta med att utesluta soja till dess vi varit till läkaren igen. Så ser dom också hur det ser ut, trots mjölkfritt. Han gillade ju verkligen inte  havredrycken eller havreyoghurten. Hoppas han kan vänja sig lite bättre vid risdrycken sen då. Men det finns väl inte i youghurt? Kokosmjölk är alltså ok? För ren kokosmjölk (från kokos) vill han gärna ha ibland. Vi köper kokosnöt ibland då äldsta gillar det. mumia: usch vad jobbigt. Blir också så där arg någon gång, känns inte bra på något sätt. syrra: Mel: klart man sitter på stolen
    I och med att du beskriver att han blev så bra först så  tror ju jag att det var mjölk som var boven först. Annars hade du nog inte märkt någon förbättring alls.
    Symptomen på sojaallergi är ofta samma som på mjölkproteinallergi, men kan givetvis skilja sig.

    Du gör ju som du vill, men om jag hade varit du så hade jag undvikit åtminstonde ren soja och sett om det blir förändring. Egentligen kanske ni behöver ta bort ärtor, baljväxter och stabiliseringsmedlen också, men det får man i så fall testa sig fram.

    En tanke som slog mig när han inte gillade havre, är just att det är den han inte tål, ibland är barn smarta, men dock inte alltid.

    Det finns ju smaksatta risdrycker också, men vanilj och choklad. Dock bör du akta dig för karregan som finns i tror jag Carlshamns risdryck, så det är soja-stabiliseringsmedel. Dumt att ersätta soja med soja, även om det är mindre.

    Jag upplever att läkare och dietister har dålig kunskap om allergier - vad man kan äta. Men om man ser till de som reagerar på soja i allergitrådarna, så reagerar de flesta tyvärr mer på stabiliseringsämnena (kolla min sojablogg) än på ärtor och bönor. Detta verkar inte dock inte vara allmänt känt, eller så är det bara en slump att många av barnen i allergitrådarna reagerar på det..

    Kokosmjölk är helt ok! Jag har hört att man göra egen kokosmjölk till honom att dricka också. Man blötlägger kokosflingor i vatten och silar. Dock blir det ju inte kalciumberikat.

    Kolla i min pres, där finns länkar till mjölk och allergitrådar, och där finns ytterligare länkar till tips på sidor med  mat, vad som är mjölk osv osv. Och du är självklart välkommen till trådarna också!
  • zasata
    Äldre 15 Feb 20:29
    #53

    hur håller era på med fantasi också?
    Ebba låttsas allt, låtsas åka hiss till farmor och farfar (för det för man när man är där)
    skall vi ut låtsas hon ta med sig si nfasters hund,
    idag var tydligen spöket laban med i badkaret..


  • Äldre 15 Feb 20:34
    #54
    zasata skrev 2010-02-15 20:29:31 följande:
    hur håller era på med fantasi också?Ebba låttsas allt, låtsas åka hiss till farmor och farfar (för det för man när man är där)skall vi ut låtsas hon ta med sig si nfasters hund,idag var tydligen spöket laban med i badkaret..
    Jag filmade Leya häromdagen när hon satt i en papperspåse och åt bilar, hon tjattrade som bara den och helt plötsligt så frågar hon: "vill du ha en bil ior?" sen sträckor hon fram en bil och säger "vill du ha den här ior". Ior har varit med ett år, ibland är det en låtsatskompis och ibland är hon rädd för ior... Fantasin är det inget fel på
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 Feb 20:44
    #55

    Johanna är ute och flyger flygplan eller är en fågel.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 15 Feb 21:10
    #56

    Ellan åker spöktåg.

    Eller bakar med "lilla röda traktorn"


  • Äldre 16 Feb 07:53
    #57

    I natt har J sovit hela natten Så skönt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 16 Feb 07:59
    #58
    2små2stora skrev 2010-02-16 07:53:32 följande:
    I natt har J sovit hela natten Så skönt.
    Vi är så bortskämda nu, Leya sover hela nätter med nått enstaka gnäll och ibland är hon rädd för skuggor men för det mesta sover hon och jag med. Dom gånger hon gnäller får sambon gå upp
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 16 Feb 09:43
    #59

    Linnea har också bra fantasi. Hon klär på sig och åker till Rättvik eller Bjursås ibland sen "kommer hon hem" igen och säger att hon sovit borta. Här finns också en "låtsas kompis" eller vad jag ska kalla det, den heter bä och är tydligen också farlig ibland precis som Leyas Ior. 


    Linnea -07
  • Äldre 16 Feb 09:44
    #60
    Tess82 skrev 2010-02-16 09:43:17 följande:
    Linnea har också bra fantasi. Hon klär på sig och åker till Rättvik eller Bjursås ibland sen "kommer hon hem" igen och säger att hon sovit borta. Här finns också en "låtsas kompis" eller vad jag ska kalla det, den heter bä och är tydligen också farlig ibland precis som Leyas Ior. 
    Idag har J åkt till jobbet Och hon kan köra mammas bil säger hon
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15