• Äldre 11 Feb 08:52
    150686 visningar
    2830 svar
    2830
    150686

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • FruHeo
    Äldre 4 Mar 22:02
    kristallen skrev 2010-03-04 18:27:32 följande:
    Fy nu klagar jag igen. KOffe hostar lite mindre idag, men verkar mer sjuk? Han hade 39 och har väl vart uppe sammanlagt 1 timme idag. Sen har han luggit i sängen. Haft ont i magen och har ätit pyttlite. Åt en galss men den kom upp en liten stund senare. Vad tror ni, är det magsjuka eller nåt annat?
    Hur ser kräkningarna ut? Mest slem eller är det maginnehåll? Hursomhaver försök undvika mjölkprodukter oavsett om det bara är nått förkylningsaktigt eller om det är magsjuka. Jag tippar dock på förkylning, för man brukar väl inte få feber vid magsjuka eller???
    Men åter till mjölkprodukter, dels blir man mer slemmig av dem men framförallt, om det är magsjuka, så är de rätt elaka för tarmen. Dels jobbiga att bryta vilket gör att man kan få ondare/kräkas mer. Även om glass brukar gå ned bra så kan det vara bättre med nått annat. Kakor, godis etc.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 4 Mar 22:07
    FruHeo skrev 2010-03-04 22:02:04 följande:
    Hur ser kräkningarna ut? Mest slem eller är det maginnehåll? Hursomhaver försök undvika mjölkprodukter oavsett om det bara är nått förkylningsaktigt eller om det är magsjuka. Jag tippar dock på förkylning, för man brukar väl inte få feber vid magsjuka eller??? Men åter till mjölkprodukter, dels blir man mer slemmig av dem men framförallt, om det är magsjuka, så är de rätt elaka för tarmen. Dels jobbiga att bryta vilket gör att man kan få ondare/kräkas mer. Även om glass brukar gå ned bra så kan det vara bättre med nått annat. Kakor, godis etc.
    Det mesta är nog slem/vatten. Han åt en hamburgare igår och den kom upp efter en stund. Men han har ju inte ätit så mycket, han dricker ju mest. Men han lyckas ju själva hela tiden så det kommer inte så mycket. Och det tycker jag ju verkar lite konstigt om det skulle va magsjuka för den kan man ju knappt hejda. Men nu sover han igen så jag hoppas på bättre dag imorgon.
    Men han har pulmicort och aiormir vilket han inte har behövt andvända på jätte länge men jag gav han dos av båda nu innan han somna. För han är liksom lite häsig.
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • RosaNa­pp
    Äldre 4 Mar 23:33

    kristallen: vad jobbigt att det inte ger med sig.

    Tess: vad tråkigt med jobbet, men vilken tur att du fått vikariat. Hoppas på förlängning där.

    Har fortfarande inte hört något från sjukhuset.

    Det skulle ju stamrenoveras här. Idag fick jag reda på när det ska ske i vår lägenhet. På måndag och tisdag ska dom var här och röja. Tack för att det inte blir längre tid, men det går ju inte att vara här under tiden. Och tack för att det sker nu och inte om några veckor till. Så det blir att jag får ta med barnen till syrran och sova där några nätter. Ska bli ett litet äventyr. Vete sjutton hur det ska gå faktiskt. Hoppas på ok väder så vi kan vara ute mycket då.

  • Äldre 5 Mar 10:18

    Tjoho, han är bättre idag . Men det hörs att han är förkyld och hes och han hostar ju än ganska mycket. Så nu kan man väl säga att han hade oturen och åkte på magsjuka och en rejäl förkylning samtidigt. Men är nu på bättringsväg .
    Emil har börjat och hosta mer så nu ska väl han få en släng av denna förkylning. Emil fick med sig magsjuka och koffe förkylning från dagis!

    Igår så hade vi en underbar dag, emil gick efter mig hela tiden och var mycket varför och jag kan! Höll på och bli helt galen! Hna har börjat bli ännu värre med sånt. Kan allt och ska göra allt och jag har inte tålamod till det just nu. Fast idag känns det lite lättre då koffe är bättre .
    Hahaha han skulle bada i badkaret igår och det tyckte jag var kanon då jag fick liten pause från han. MEN han var väl i 10 min kanske. Skit unge . Massa såna skaer gjorde han igår och jag förökte verkligen hitta på saker med han men efter en hel helg hemma och vecka så kan man väl förstå han.

    Tess: Som dom andra säger, vad skönt att du ändå har nåt annat . Då får vi hoppas på att det blir lite längre


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 6 Mar 16:39
    Kristallen: skönt att han är bättre.

    Idag har vi varit på shoppingrunda utan att igentligen ha handlat något, så har vi spenderat massa pengar.

    Nu ska jag ställa mig och göra tsatziki, både med och utan mjölk
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 7 Mar 18:01

    Nu tror jag J börjar ledsna på att vara hemma hon satt idag och sa I mojon Hanna gå leka.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 7 Mar 19:32

    Johanna har lekt mamma pappa barn med sina dockor ikväll. Den stora dockan var pappa, en docka med klänning var mamma och den lilla dockan var Hanna. Sedan lade hon alla bredvid varandra som vi brukar sova pappa och mamma med Hanna i mitten Sedan skulle hon sova som en bebis dvs ligga i min famn med napp och gosefilt och äta välling


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    Äldre 7 Mar 20:05

    Redan rul??


    Kavat skrev 2010-02-25 19:07:34 följande:
    Krya på J! Trist att hon aldrig får vara frisk... Själv har jag varit "halvakut" med sonen hos tandläkaren, han slog ut en bit framtand igår. Men vi hoppas att det inte blir några men. Sen var vi på rul och kollade in den mycket livliga och osamarbetsvilliga bebisen i magen.   Försökte se om det var en tjej eller kille, och när hon mätte lårbenet tyckte jag mig se en snopp, men nej, det måste varit navelsträngen insåg jag sen. Men hur ser man egentligen skillnad? Alltså på tjej och kille. Maken vill inte veta, men jag vill veta, så då var det lättast att inte veta (om hon nu berättat). Jag tror ju egentligen att det är en tjej, pga mina cravings, samma som med dottern. Men tja, nu blev jag osäker.
    ucshdå låter inget vidare
    2små2stora skrev 2010-02-25 16:20:41 följande:
    Hemma från Vårdcentralen igen och nya biljud på vänster lunga så det är en ny lunginflammation
    hur gick det?
    Tess82 skrev 2010-02-25 14:30:01 följande:
    Ska på jobbintervju i en klädaffär kl 18 idag så håll tummarna för mig allihopa.
    vi hade mer tur förra lördagen och det blev äntligen av!
    Nu förösker jag få Ebba sova, tog bort napparna i fredags. vet inte vad det är med henne men gid vad hon skriker.. hon är billig om nån är sugen.
  • Äldre 7 Mar 20:09
    zasata skrev 2010-03-07 20:05:12 följande:
    Redan rul?? vi hade mer tur förra lördagen och det blev äntligen av! Nu förösker jag få Ebba sova, tog bort napparna i fredags. vet inte vad det är med henne men gid vad hon skriker.. hon är billig om nån är sugen.
    Är i v 19, snart 20 tror jag.
  • Äldre 7 Mar 20:12
    Zas: jo då nu är hon pigg, har haft henne hemma i snart 1 vecka för att hon ska få bli ordentligt frisk.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15