• Äldre 11 Feb 08:52
    150801 visningar
    2830 svar
    2830
    150801

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 11 Mar 08:30

    Är hemma med Leya idag, hittade några blåsor på hennes mage och bål, misstänker vattkoppor men hon visar inga klisymtom och ingen feber. Blåsorna är ganska små, cirka 2-3 mm, kan dom vara så små? Nån som vet?


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 Mar 08:46
    2Fina skrev 2010-03-11 08:30:17 följande:
    Är hemma med Leya idag, hittade några blåsor på hennes mage och bål, misstänker vattkoppor men hon visar inga klisymtom och ingen feber. Blåsorna är ganska små, cirka 2-3 mm, kan dom vara så små? Nån som vet?
    Det kan de.

    Jag hann vara 2 tim på jobbet innan maken ringde och sa att J kräktes. Och hon kräktes stora mängder med ett Hoppsan. 2 gånger sedan har hon sovit hela natten fast oroligt.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 11 Mar 08:56
    2små2stora skrev 2010-03-11 08:46:20 följande:
    Det kan de.Jag hann vara 2 tim på jobbet innan maken ringde och sa att J kräktes. Och hon kräktes stora mängder med ett Hoppsan. 2 gånger sedan har hon sovit hela natten fast oroligt.
    Fy då .
    Här vet jag inte om det har kommit en ny släng magsjuka eller bara lös i magen på den äldste=(. Han var på toa och det var lite löst och sen skulle han fisa och då kom det lite i kalsongerna. Så vi får la se..
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 Mar 08:57

    Nu är jag säker på vattkoppor, hade fått ett antal fler koppor + att hon nu har temp 38.

    Syrra, jobbigt med kräk, magsjuka?


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 Mar 09:01
    2Fina skrev 2010-03-11 08:57:50 följande:
    Nu är jag säker på vattkoppor, hade fått ett antal fler koppor + att hon nu har temp 38.Syrra, jobbigt med kräk, magsjuka?
    Tänk, mina har inte haft vattenkoppor(vad jag vet)! Fast här har det inte gått på dagis direkt. Och när det har gått så har nog det vart när inte mina har varit där. Min är ju 8, 5 och då emil . Men jag skulle gärna vilja att dom fick det snart för det blir la värre ju äldre dom blir?
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • zasata
    Äldre 11 Mar 09:04

    Härligt med hantvärkare, skoj att det händer något.

    Mel: Hoppas det går bra, skall med försöka söka något.
    Känns så svårt bara, jag sökte ju till och med på McD när dom sökte folk och fick itne ens komma på intervjuv, en butik jag varit på i sama kedje en ingen intervjuv. Så antingen suger jag eller så är det omöjligt att få jobb.

    Ååå då kan ju bebis komma när som som helst! Spännande!
    Ja, barn gör värkligen inte som man säger..
    Ebba har "ont i näsan" för på madicken petar dom in en ärta..

    Jag är lite avis, vill med ha hit vattenkoppor.. AHr många av era haft det?

    Jobbigt med kräks, hoppas ni andra klarar er.


  • Äldre 11 Mar 09:14
    Kristallen, här har det gått på dagis ända sen förra året så hon har klarat sig länge ändå. Skulle nog aldrig springa runt och jaga vattkoppor men samtidigt är det skönt att hon har det nu och inte senare... Än så länge lider hon inte nämnvärt men det är väl bara en fråga om tid... hon har ju fått i rumpan också och dom har tyvärr börjat klia lite...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 Mar 09:19
    2Fina skrev 2010-03-11 09:14:37 följande:
    Kristallen, här har det gått på dagis ända sen förra året så hon har klarat sig länge ändå. Skulle nog aldrig springa runt och jaga vattkoppor men samtidigt är det skönt att hon har det nu och inte senare... Än så länge lider hon inte nämnvärt men det är väl bara en fråga om tid... hon har ju fått i rumpan också och dom har tyvärr börjat klia lite...
    Nä det har ju inte vi heller gjort . Känner mest att får dom så får dom, men jag letar ju inte upp dom som har vattenkopper. Ja fy, det kan ju bli jätte jobbigt med kliandet . Kommer ihåg att jag hade vattenkopper som ganska stor, tror jag va närmare 8-9 år. Men minns inte att det var jätte jobbigt, men det kanske man har förträngt !
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • RosaNa­pp
    Äldre 11 Mar 09:40

    På ett sätt är det ju skönt att dom får det så är det gjort sen, men med tanke på hur V hade det när han fick det så vill jag inte att dom ska ha det för tidigt heller.
    A har ju inte varit i närheten av någon som haft det så det kommer väl när han börjat förskolan sen.

    Jag mår lite konstigt, hoppas att det är stress bara. Vill inte att pyret ska titta ut nu, detär ju fem veckor kvar (enligt mig).

  • Äldre 11 Mar 09:52

    Antagligen ngn form av magsjuka. Fint med tanke på att hon hann vara på dagis 1 dag. Nu har hon kräkts upp resten av saften.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15