• Äldre 11 Feb 08:52
    151803 visningar
    2830 svar
    2830
    151803

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • zasata
    Äldre 18 Mar 17:31
    FruHeo skrev 2010-03-17 23:13:54 följande:
    Hihi, så underbart (??) det är att läsa att det är fler som har barn med viljor. Melina var riktigt pissed på mig i morse... M: mamma nu ä du sådä vrång igen... J: jaha, varför då? M: fö ja ville ha soklaflingej å sen ville ja ha fina kängingen å sen ville ja ha den jöda skona som klicka.... (Hon ville ha chokladflingor, finfinklänningen och lackskorna) J: men finklänningen har man bara när man är fin vet du, chokladflingorna får man bara på söndagar och finskorna är ju hos morfar. M: men ja vill va fin ida..... Mlina ska gå te dagis mamma, då vill ja va fin fattru? Så du få hämta mina skoar hos moffa, kängingen hänge i gaberoben å fackist så ä dä sönda ida så ja sa ha soklaflingej.... Hmpf! Det blev hängslebrallor, tröja och finstrumpor med spets, tyckte inte finaste klänningen passar när man ska ha utedag i skogen. Annars, Saga fick sin aortaklaff utbytt igår, tack gode gud för det. Ungen förvandlades från ett blålila orkeslöst paket till att vara en rosa varm unge. Visserligen ligger hon fortfarande i respirator, men alla mmsbilder/filmer maken skickar från sjukan tyder på att hon är rosa isf lila! Halleluja! Men nu är det ett litet litet steg i taget. Första steget är att hon ska få mindre ont så de kan ta henne ur respiratorn. Sedan, ja vi får väl se. Men usch så jobbigt det är att vara hemma, 30mil från sin älskade unge.
    oj vad har hänt??
  • Tess82
    Äldre 18 Mar 19:37
    Heoo, fy vad läskigt men vad skönt att det blev operation ändå. Hoppas hon piggnar på sig snabbt nu då, förstår att det måste vara jobbigt att ha henne så långt borta.

    3Bus, härligt med lite tid för sig själv. Hur långt gången är du nu då?

    DP, tycker också att du kan skicka henne till dagis. Är hon pigg och frisk så mår hon nog bara bra av att komma till dagis och leka av sig en dag före helgen.

    Här var det lite kinkigt nyss vid läggdags. Först dagis 6.30-16 sen kalas för storebror hos hans mamma kl 17.30. Var hemma strax före 19 sen blev det läggdags ganska snart efter det. Hon hade såklart inte sovit middag på dagis idag heller så hon var något trött och då blir det protester. Kopplade av ganska snabbt i alla fall och tror att hon redan har somnat. Imorgon är jag ledig från jobbet men måste plugga så det får bli dagis 8-15, lite sovmorgon i alla fall om hon inte är inställd på att vakna tidigt nu.
    Linnea -07
  • Äldre 18 Mar 19:50
    Tess: är i vecka 11 nu.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 19 Mar 07:47

    V och hans storasyster har sovit i samma säng ett par nätter nu. V har nog mest velat busa och storasyster sova , men det har gått bra ändå. Fast imorse klagade V på att han inte sovit så bra för storasyster knör .

    Heoo: oj då, stackars liten. Vilken tur att hon fick op. Vad mycket ni måste stå ut med.

  • zasata
    Äldre 19 Mar 08:07

    Jag blir galen!
    Ebbas sömn är så jobbigt..

    Lägger henne vid 19-19:30. men somnar inte fören vid 21, bara ligger och skriker, dörren skall hon ha öppen och tänt i taket, men OK om hon vill somna så och inte ligger och skriker, nattlampan duger inte. Spelar ingen roll om hon sovver 2 timmar på dagen, eller inte sover något. Hon vägrar somna i vilket fall.
    Sen vaknar hon och pratar om spöke, vargar, ronja, troll..
    Att det är mörkt, att täcket åkt av, hon har även fått växtvärk så behöver ge henne panodil 1-3ggr i veckan.. *suck*
    Bara Ebba som är så, eller någon mer?


  • Äldre 19 Mar 09:16
    Zasata, Leya är mörkrädd men vi sitter med henne tills hon somnat, ibland tar det 10 min (efter sagoläsning) och ibland tar det 45 min... Beror liksom på vad som hänt under dagen, ibland måste hon prata av sig och om hon är extra bråkig så säger vi att hon får ligga där och pladdra då så går jag och läser en bok men då blir hon tyst och försöker sova.

    Kanske ni måste komma på någon ny rutin vid läggning? Kanske dags att ta bort sovningen helt på dagen? Leya blev mycket bättre när vi kortade ner hennes sovtid på dagis, då är hon helt införstådd med att gå och lägga sig runt 19 och oftast sover hon vid 19:30.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo
    Äldre 19 Mar 09:21
    RN: Hm, jag reagerar precis som kavat, vad fan, så jäääävla lång tid ska det la inte ta för ett sketet blodprov! *suck* Ring och tjata!!!!

    Zasata: hon har fått sin aortaklaff utbytt efter att det har vuxit bakterier på den vid två tillfällen. Den har läckt ganska mycket vilket har gjort att det syresatta blodet har inte riktigt nått ut i kroppen och hon har samlat på sig en massa vätska etc.
    En fråga, om hon oavsett vad du gör inte somnar förrän 21, varför inte pröva att lägga henne vid 20.30 istället???

    Kavat: Ja jag veeeet! idiotdoktorer (hihih).....

    Nu har hon fått komma ur respiratorn, har varit lite vaken, frågat efter Ville, katterna och oliver. Gott tecken. Men hon verkar fortfarande som sagt ha jävligt ont. Inte så konstigt kanske om man i princip sågat upp hennes bröstben och grojsat runt lite. Men vi åker ned i kväll/em för maken blir bara hängigare och hängigare, nyser och snorar. Så han får ha munskydd.... hihi så sött. Dessutom har hon bara pacemakerelektroder, två nålar och sonden kvar. Halleluja! Gissar, om damen själv får bestämma att sonden ryker snart.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 19 Mar 09:27
    FruHeo skrev 2010-03-19 09:21:41 följande:
    RN: Hm, jag reagerar precis som kavat, vad fan, så jäääävla lång tid ska det la inte ta för ett sketet blodprov! *suck* Ring och tjata!!!!Zasata: hon har fått sin aortaklaff utbytt efter att det har vuxit bakterier på den vid två tillfällen. Den har läckt ganska mycket vilket har gjort att det syresatta blodet har inte riktigt nått ut i kroppen och hon har samlat på sig en massa vätska etc.En fråga, om hon oavsett vad du gör inte somnar förrän 21, varför inte pröva att lägga henne vid 20.30 istället???Kavat: Ja jag veeeet! idiotdoktorer (hihih).....Nu har hon fått komma ur respiratorn, har varit lite vaken, frågat efter Ville, katterna och oliver. Gott tecken. Men hon verkar fortfarande som sagt ha jävligt ont. Inte så konstigt kanske om man i princip sågat upp hennes bröstben och grojsat runt lite. Men vi åker ned i kväll/em för maken blir bara hängigare och hängigare, nyser och snorar. Så han får ha munskydd.... hihi så sött. Dessutom har hon bara pacemakerelektroder, två nålar och sonden kvar. Halleluja! Gissar, om damen själv får bestämma att sonden ryker snart.
    Vad härligt att det går framåt så mycket. Håller tummarna för att astman kommer att bli så mycket bättre nu när hjärtat slår som det ska. Pacemaker elektroderna lär de väl ta bort snart. Det är inte helt enkelt att lyfta en 2-3 åring som man inte får hålla under armarna. Vi gjorde så att vi hade en hand bakom ryggen och den andra under rumpan när vi skulle lyftan henne under de 8 veckor efter op som det är restriktioner på. Det vill till att hon äter lite då om hon ska bli av med sonden.

    Kram
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo
    Äldre 19 Mar 09:32
    2små2stora skrev 2010-03-19 09:27:35 följande:
    Vad härligt att det går framåt så mycket. Håller tummarna för att astman kommer att bli så mycket bättre nu när hjärtat slår som det ska. Pacemaker elektroderna lär de väl ta bort snart. Det är inte helt enkelt att lyfta en 2-3 åring som man inte får hålla under armarna. Vi gjorde så att vi hade en hand bakom ryggen och den andra under rumpan när vi skulle lyftan henne under de 8 veckor efter op som det är restriktioner på. Det vill till att hon äter lite då om hon ska bli av med sonden. Kram
    ah, smart att flytta så! Hihi, ska vi genast göra. Om Saga får bestämma åker sonden, om vi bestämmer så sitter den kvar ett bra tag. För även om hon tror att man kan leva på oliver, köttbullar och kanelbullar så är vi inte lika övertygade. Pacemakerelektroderna ryker nog rätt snart som sagt och jag tror att hon blir glad över det för hon sa i morse: saga ha snöööjen i magen, dom gö ont....
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • RosaNa­pp
    Äldre 19 Mar 09:33

    K Kavat och Heoo: ja, det blodprovet skulle ju egentligen ha tagits samtidigt som pricktestet, fick jag veta när vi träffade läkaren iallafall, men sen när sköterskan gjorde pricktestet så tog hon inget blodprov. När jag frågade varför sa hon att det stod det inget om i papprena så det skulle hon inte göra. Sa då att då kan hon väl fråga läkaren om det så vi kunde få det gjort? Nej, det var ju så stressigt den dagen så det var inte så viktigt. Fick träffa läkaren igen efteråt (så stressigt var det tydligen) och hon sa då att vi skulle få kallelse om 2 max 3 veckor för det. Läkaren var ny och ung och sköterskan äldre och dominant, antar att läkaren inte ville stöta sig med donnan direkt.
    I vilket fall som, någon kallelse kom ju inte så jag ringde, ringde och ringde igen, men fick bara svaret att kallelse var på väg. Utan kallelse, ingen tid! Tjohooo!

    Ja, det kan ju vara sojan då, men jag får honom ju inte att byta ut den. Iofs frågade han själv efter risdryck med chokladsmak nyss så kanske han börjar tycka lite bättre om risdrycken då. Å andra sidan så är det ju just risdryck med chokladsmak han hittills tyckt varit ok, varken mer eller mindre. Vanlig risdryck gillar han inte. Men men, det är bara att fortsätta prova. Är ju tid kvar till blodprovet

Svar på tråden MajMammor 2007 15