• Äldre 11 Feb 08:52
    150732 visningar
    2830 svar
    2830
    150732

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 22 Mar 19:58

    Nejdå, här lever vi också!
    Lite lätt trött idag kan man säga. Ibland är barnen som änglar och ibland är de inte det. Dottern somnade dock och sov 2 timmar efter dagis!!! Hon som nästan aldrig sover middag, om hon inte är sjuk.. Har dock hänt efter dagisstart.. Hon var inte alls rolig när vi kom från dagis så det var rätt skönt, fast sen började sonen istället.
    Och så skaffar man en till frivilligt!

  • zasata
    Äldre 23 Mar 08:10

    JA jag känner mig lite död..

    ja kavat: hur tänker du nu med en till

    Ebba var vaken över en timma i natt!
    Hade kissat sängen och ville inte somna om utan lapp och låg och gallskrek och väckte Leo.. Jag och sambon är inte helt överens med detta. Själv kan jag tycka det är ok att hon ha napp när hon skall somna. Men han vill inte det. Samma med blöja. Vet att hon kan vara utan men skall jag tex iväg hela dagen eller vara ute länge med overall tycker jag blöja är OK i fall man inte kommer till en toalett så snabbt.
    Men han blir skit arg när jag i natt gav henne nappen efter en timma. Och sa att han får vara hemma och vabba med en sjukt grining unge annars. Att han kan hålla på så här när han är pappaledig..

    Har alla era slutat med nappen?


  • RosaNa­pp
    Äldre 23 Mar 08:31

    zasata: V slutade med napp när han var 8 månader. Men det viktigaste är ändå att ni är överens. Får hon skrika en timme för att sen få napp kommer hon skrika längre tid nästa gång. Angående blöjan, är hon inte helt säker på det där så hade jag gjort samma sak, om vi inte skulle iväg någonstans där det är lättillgängligt med toaletter.

    Heoo: jo, vi har ju fått tid NU, men det tog ju väldigt lång tid för den att komma, trots att jag ringt flera gånger. Den har "varit på väg" hela tiden.

    Och äntligen har jag fått V att ta risdrycken istället för soyadrycken. Så nu slänger jag soyadrycken och ser om det hjälper.
    Men igen, vad skulle det hjälpa. Dom var på kalas till sina kusiner i helgen (pappans familj) och det var väl ingen där som tänkte mjölkfritt då heller... Blir så trött. Är det så här det ska bli bara för att jag inte är med och vakar som en hök? Vad jag redan trott iofs, men ändå.

  • Äldre 23 Mar 08:45
    Zas: vi har inte slutat med nappen och jag har inga planer på att göra det nu mitt under trotsåldern heller utan det blir nog kanske till hösten eller nästa år. Det är lättare att sluta med nappen när man kan prata och resonera på ett annat sätt med dem. När grabbarna slutade med nappen så hade de tittat ut var sin stor bil som de så gärna ville ha och vi sa att när de slutat med nappen och varit utan nappen i 1 vecka så fick de åka och köpa bilen. Det var första kvällen som de var ledsna men då påminde vi om bilen så det gick jätte bra.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 23 Mar 10:38

    På en leksaksaffär här i stan så står en stor björn i entrén där barnen får hänga sina nappar om halsen och får ett diplom och en liten sak (tror jag det var). Leya pratar mycket om att hänga napparna där och jag har sagt att du får fundera på det ett tag. Sen kom hon med den briljanta lösningen att hon kunde ju behålla en napp!! hmm... tror hon är rätt smart faktiskt


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 23 Mar 10:43

    Satt och kollade deklarationen nyss. Tur att jag har mycket resor att dra av får bara tillbaka 2000kr i år brukar få runt 20000kr. Undrar om det är all vab som gjort det.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 23 Mar 10:56

    JAg måste försöka få ordning på det där med resor... jag borde få tillbaka mer med tanke på dem. Men får vänta på pappersformatet och se.

    JAg har åkt på bihåleinflammation nu, lagom tills öroninflammationen nästan läkt ut.. härligt


  • zasata
    Äldre 23 Mar 16:20

    DP:
    Hehe ja, varför inte äta kakan och har den kvar.

    Ucsh, tobbe kände sig lite sjuk när han åkte till jobbet, och började bli mer och mer illamånde så vid 10/11 åkte han ut till sommarstället och är nu magsjuk. jag har skurat toa. SÅ vi borde klara oss, han har ju inte kräkts eller något hemma!
    Så nu skall jag prova på att vara ensamstående med två barn till tors kväll/fre morgon..


  • Tess82
    Äldre 23 Mar 19:16

    Hmm deklarationen ja, jobbar ju på två ställen och har inte sagt till att nån ska dra extra skatt så det blidde att betala extra, bara 350 kr som tur var men jag brukar också få tillbaka några tusenlappar så det kändes lite trist.


    Linnea -07
  • Äldre 23 Mar 19:18

    Nu har vi hastigt och lustigt varit och tittat på bebisen Johanna tyckte att det var mycket konstigt att de hade jim(lim) på min mage


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15