• Äldre 11 Feb 08:52
    150649 visningar
    2830 svar
    2830
    150649

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 24 Mar 08:44
    Syrra, kul med ultraljud

    Jag har ett litet dilemma. Leya har börjat slappa vad det gäller att säga till när hon är kissnödig. Fick dock reda på igår att hon har blöja på dagis från cirka 10 till cirka 14, sen vill hon inte gärna ta av sig den.... Har misstänkt att så har varit fallet, anledningen att dom sätter på henne blöja kl 10 är att dom går ut och leker då, sen in och äta och sen ska hon sova, när hon sover tycker jag att hon ska ha blöja men borde dom inte kunna testa låta henne vara utan när hon är ute och leker? Jag har en massa ytterkläder och har faktiskt hängt upp en del overaller där, just utifall hon kissar på sig men dom har nog inte fattat. Tycker ni hon ska få ha blöja när dom är ute och leker eller ska vi säga till om att hon ska vara utan blöja? Hon var ju så duktig men nu slappar hon hemskt igen...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 24 Mar 08:47
    2Fina skrev 2010-03-24 08:44:24 följande:
    Syrra, kul med ultraljud Jag har ett litet dilemma. Leya har börjat slappa vad det gäller att säga till när hon är kissnödig. Fick dock reda på igår att hon har blöja på dagis från cirka 10 till cirka 14, sen vill hon inte gärna ta av sig den.... Har misstänkt att så har varit fallet, anledningen att dom sätter på henne blöja kl 10 är att dom går ut och leker då, sen in och äta och sen ska hon sova, när hon sover tycker jag att hon ska ha blöja men borde dom inte kunna testa låta henne vara utan när hon är ute och leker? Jag har en massa ytterkläder och har faktiskt hängt upp en del overaller där, just utifall hon kissar på sig men dom har nog inte fattat. Tycker ni hon ska få ha blöja när dom är ute och leker eller ska vi säga till om att hon ska vara utan blöja? Hon var ju så duktig men nu slappar hon hemskt igen...
    Jag tycker att hon kan vara utan blöja. Brukar hon kissa när hon sover middag?

    Det var kul och det roligaste var att maken kunde vara med J var mycket imponerad av att få se bebisen. Fast frågar vi vad som är i mammas mage så säger hon jim(lim) först och efter lite funderande så kommer det bebis.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 24 Mar 08:49
    2Fina skrev 2010-03-24 08:44:24 följande:
    Syrra, kul med ultraljud Jag har ett litet dilemma. Leya har börjat slappa vad det gäller att säga till när hon är kissnödig. Fick dock reda på igår att hon har blöja på dagis från cirka 10 till cirka 14, sen vill hon inte gärna ta av sig den.... Har misstänkt att så har varit fallet, anledningen att dom sätter på henne blöja kl 10 är att dom går ut och leker då, sen in och äta och sen ska hon sova, när hon sover tycker jag att hon ska ha blöja men borde dom inte kunna testa låta henne vara utan när hon är ute och leker? Jag har en massa ytterkläder och har faktiskt hängt upp en del overaller där, just utifall hon kissar på sig men dom har nog inte fattat. Tycker ni hon ska få ha blöja när dom är ute och leker eller ska vi säga till om att hon ska vara utan blöja? Hon var ju så duktig men nu slappar hon hemskt igen...
    Svårt.

    Jag vet ärligt inte om de fortfarande har blöja på Ellan när de är ute... jag tror inte det, men det är bara ett antagande. Får be Anders att fråga. Annars ute, i det här vädret som varit så tycker jag att det är ganska okej med blöja - men de borde ju isf ta av den så snart de kommer in. Vet att jag var jätteirriterad när hon hade blöja ute (det var okej) men att de sedan inte tog av den när de gick in, och hon hade den under maten, och kvar när vi hämtade.

    Fråga, om den inte brukar vara blöt när de kommer in, innan hon ska sova (för isf förutsätter jag att de har bytt den) så borde det ju gå utan.
  • Äldre 24 Mar 08:58

    Johanna har inte ens några blöjor på dagis längre. De kissar innan de går ut och när de kommer in igen. Vet inte om de kissar när de ätit eller ej men sedan kissar de när de vaknar.

    2 dagar i rad har J bajsat på pottan så nu håller jag tummarna för att hon har börjat få kläm på den biten med. Men det är bråttom när det är dags. Är hon kissnödig kan hon hålla sig en bra stund sist var det nog 15 min.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 24 Mar 09:35
    Syrra, jo, hon har kissat på sig någon gång när hon sovit middag, oftast sover hon utan hemma på helgerna men då har vi ett underlag som hon får ligga på, ibland sätter vi på henne blöja... Det dumma med blöjan är ju att hon vet att hon kan kissa i den.. inte mycket träning då inte tycker jag.

    Mel, nä, det lät inte som dom byter mellan utevistelse och lunch/sovning. Det har ju inte gått så mycket blöjor heller senaste tiden så kanske en om dagen stämmer bra.

    Är lite rädd att hon blir för bekväm med blöjorna. Hon säger dock oftast till om hon är bajsnödig så det sköter hon iallafall på toa/potta.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Elof och Dagny
    Äldre 24 Mar 11:11

    ANg. napp så har Kira inte haft någon sen i somras. ÄR så skönt att slippa, hon tog till med alla olika saker bara för att få den så vi tog bort den när vi var på semester. Hon var ledsen ett tag men vi hade bestämt att skicka hennes nappar till tomten och då skulle hon få välja vad hon ville ha i julklapp. Då valde hon en rosa cykel...  Så det fick hon av tomten och var jätteglad för den!

    Blöja har KIra inte haft på dagis sen i höstas. Hon sover ju inte där längre och om hon skulle göra det så behöver hon ingen har vi sagt. SÅ nu kan de inte sätta på henne nån av bekvämlighetsskä'l iaf..


    *Kira 070516 & Isolde 090421*
  • RosaNa­pp
    Äldre 24 Mar 14:42

    I två dagar nu har V sett väldigt fin ut så idag fick han medvetet lite ost av mig. Ska se om han får något utslag på det. Har ju slutat med soyan nu också.

  • Äldre 24 Mar 14:49
    RosaNapp skrev 2010-03-24 14:42:06 följande:
    I två dagar nu har V sett väldigt fin ut så idag fick han medvetet lite ost av mig. Ska se om han får något utslag på det. Har ju slutat med soyan nu också.
    Har du testat Ricedream vaniljsmak på V. J har inte gillat risdrycken alls tidigare men den tyckte hon var jätte god.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 24 Mar 14:51
    2små2stora skrev 2010-03-24 14:49:29 följande:
    Har du testat Ricedream vaniljsmak på V. J har inte gillat risdrycken alls tidigare men den tyckte hon var jätte god.
    Ja, vanilj gillade han inte alls. Det är den vanliga jag fått honom att acceptera nu och den med chokladsmak går ner mer och mer.
  • Äldre 24 Mar 14:56
    RosaNapp skrev 2010-03-24 14:51:43 följande:
    Ja, vanilj gillade han inte alls. Det är den vanliga jag fått honom att acceptera nu och den med chokladsmak går ner mer och mer.
    Vad bra att han accepterar den vanliga är lättare att laga mat på den än med vanilj eller chokladsmak
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15