• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Tess82
    RosaNapp skrev 2010-04-01 14:41:01 följande:
    Mini har fått magsjuka så nu är det bara att vänta in V och E. V som ska till läkaren om en vecka, hoppas det är över till dess. Vill INTE behöva byta den tiden.Och inte vill jag ha det heller, pyret kan ju komma när som nu.Glad Påsk!
    Hoppas att ni klarar er. Brukar ju gå över fort när det väl satt igång men tar ju lite tid att återhämta sig.
    Linnea -07
  • Melisabeth

    Nu har I också fått magsjuka.. tråden verkar smitta. Vi som skulle få påskbesök. får se hur det blir med det nu, inget kul att råka smitta, och man vet ju aldrig hur många av oss som blir sjuka. Man ju kan ju må både ganska bra och fullkomligt skit - i dess rätta bemärkelse.


  • tanucik

    tack för att jag fick vara med. Förstod att ni har hängt med sedan länge, då tråden har nummer 15. Men alltid kull att få prata med de som har barn i samma ålder.
    Ush magsjuka är verkligen det värsta som finns. Jag brukar faktiskt slippa det, men dottern blir sjuk. Vet inte om jag är immun på något sätt, då man i mitt hemland känner inte ens till magsjukan.
    Julia har inte sovit middag på dagis 3 dagar i rad, och nu är hon riktig gnällig, ska sova snart. Konstigt att hon lägger sig samma tid även om hon inte sovit middag. Hoppas i alla fall på en sovmorgon imorgon.
    Glad påsk till er alla!

  • Melisabeth

    Inte kommit något mer nu på kvällen iaf, och hon verkar sova lugnt. Skönt det iaf.


    tanucik skrev 2010-04-01 20:18:39 följande:
    tack för att jag fick vara med. Förstod att ni har hängt med sedan länge, då tråden har nummer 15. Men alltid kull att få prata med de som har barn i samma ålder. Ush magsjuka är verkligen det värsta som finns. Jag brukar faktiskt slippa det, men dottern blir sjuk. Vet inte om jag är immun på något sätt, då man i mitt hemland känner inte ens till magsjukan. Julia har inte sovit middag på dagis 3 dagar i rad, och nu är hon riktig gnällig, ska sova snart. Konstigt att hon lägger sig samma tid även om hon inte sovit middag. Hoppas i alla fall på en sovmorgon imorgon. Glad påsk till er alla!
    Här sovs det en sväng i bilen idag, men gick bra att somna ändå - kanske beroende på sjukan. Annars är det hopplöst att försöka få henne att gå och lägga sig om hon sovit på dagen. Hon kanske är en riktig "rutinunge"?!
  • 2små2stora

    Johanna sover middag minst 1 tim gärna 1.5-2 om hon bara får inga större problem med att få henne att somna på kvällen om jag bara låter bli att inhalera henne innan hon somnar. Sitter nu på jobbet och har 10 tim kvar innan jag får krypa ned i sängen.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNapp

    tanucik: välkommen

    V brukar behöva sova ett par timmar på dagen, fastän han sover hela nätter också. För ett tag sen var han på väg ur dagssömnen, men nu är han in i det igen. Han kan sova 3 timmar på dagen och går ändå och lägger sig vid halv 8 på kvällen och sover till ca 6.30 på morgonen. Men han är ju under utredning för allergi eller överkänslighet mot diverse så det påverkar säkert. För han är hemma, går inte på dagis.

    Verkar iallafall än så länge som att det är enbart mini som fått det. Han har haft lite feber hela dagen också och kräkts ett par gånger till, men har än så länge fått behålla det han åt till middag. Jordgubbskräm och vatten

    Frågade honom idag vilken tårta han vill ha när han fyller. En svamptårta med bilar på (Ahlgrens bilar ).

  • tanucik

    lite sovmorgon blev det i alla fall, då hon vaknade halv åtta. Nu sover hon middag, brukar inte vara några problem med det hemma, utan bara på dagis. Vi sitter aldrig med henne tills hon somnar, utan det blir sagoläsning och sen går vi så får hon somna själv, hon kan inte komma till ro så länge vi är med. Det är väl lite det som stör på dagis, där det är många andra.
    riktig gnällig morgon har det varit, hon kanske skulle behöva sova lite längre på morgonen, så konstigt att hon gick upp. Blev ingen morgonpromenad trots det fina vädret, men hon får gå ut med pappa sen, själv ska jag till jobbet snart

  • mumia

    Hejsan alla!
    Välkommen tanucik!
    Grattis till fölovningen sötboll!
    Jag kikar in här lite då och då numer men hinner sällan skriva nå....
    På tal om sova så är Jolina in den där bedrövliga perioden då hon VÄGRAR sova middag hemma, men på dagis går det hur bra som helst. När hon sovit på dagen blir det sena kvällar, men när hon är hemma och inte sover så är det ett helvete att hålla henne vaken vid 16-17-tiden. Trist om man ska någonstans, på någon aktivitet eller bara hälsa på eller så för då somnar hon ju i bilen. Bilen är bästa sömnpillret. Ibland när vi känner att idag bör hon sova middag för vi ska ska ju iväg på det eller det ikväll så brukar vi ta en sväng med bilen så hon somnar och sover en stund

    Förkylningen håller i sig än på tösabiten, blev bättre ett tag men sen kom hostan åter. Vet ju med mig att det brukar bli långrandigt när det väl drar igång. Stackarn hostar tills hon spyr, här om kvällen kom all välling upp innan hon gick o la sig

    För övrigt har vi problem med hennes mage som är stenhård. Efter 3 dagar utan avföring står hon bara och grinar av smärta då hon vill men kan inte få ut bajset. Var och köpte katrinplommonjuice igår men hon sa bara: "mamma, den saften var inge god, den i skåpet är godare" Har provat med messmör i vällingen men... Var faktiskt till jobbet och hämtade Microlax igår men har ej givit någon gång ännu. Andra tips?


    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2010-04-04 16:52:51 följande:
    Hejsan alla! Välkommen tanucik! Grattis till fölovningen sötboll! Jag kikar in här lite då och då numer men hinner sällan skriva nå.... På tal om sova så är Jolina in den där bedrövliga perioden då hon VÄGRAR sova middag hemma, men på dagis går det hur bra som helst. När hon sovit på dagen blir det sena kvällar, men när hon är hemma och inte sover så är det ett helvete att hålla henne vaken vid 16-17-tiden. Trist om man ska någonstans, på någon aktivitet eller bara hälsa på eller så för då somnar hon ju i bilen. Bilen är bästa sömnpillret. Ibland när vi känner att idag bör hon sova middag för vi ska ska ju iväg på det eller det ikväll så brukar vi ta en sväng med bilen så hon somnar och sover en stund Förkylningen håller i sig än på tösabiten, blev bättre ett tag men sen kom hostan åter. Vet ju med mig att det brukar bli långrandigt när det väl drar igång. Stackarn hostar tills hon spyr, här om kvällen kom all välling upp innan hon gick o la sig För övrigt har vi problem med hennes mage som är stenhård. Efter 3 dagar utan avföring står hon bara och grinar av smärta då hon vill men kan inte få ut bajset. Var och köpte katrinplommonjuice igår men hon sa bara: "mamma, den saften var inge god, den i skåpet är godare" Har provat med messmör i vällingen men... Var faktiskt till jobbet och hämtade Microlax igår men har ej givit någon gång ännu. Andra tips?
    Johanna får movikol varje dag. Annars så är välmogna päron lösande och vindruvor lika så.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15