• Äldre 11 Feb 08:52
    150687 visningar
    2830 svar
    2830
    150687

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 4 Apr 16:57
    mumia: Importal Ex-lax kan man köpa receptfritt på apoteket. Det gör bajset mjukare genom att binda vatten i tarmen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 4 Apr 17:04

    Åh vindruvor älskar hon!!! Det får det bli till att börja med. Så länge jag kan hålla mig från läkemedel är jag glad, men tackar för tipset om Importal. Vet du nå hur man kan blanda det? Tror nämligen inte et funkar att ställa fram ett glas och be henne snällt "nu måste du dricka upp det här"
    I yoghurt kanske?


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Apr 17:04

    Skummade tillbaka i tråden en bit... nån som vet hur det går för Saga?


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Apr 17:12
    mumia skrev 2010-04-04 17:04:25 följande:
    Åh vindruvor älskar hon!!! Det får det bli till att börja med. Så länge jag kan hålla mig från läkemedel är jag glad, men tackar för tipset om Importal. Vet du nå hur man kan blanda det? Tror nämligen inte et funkar att ställa fram ett glas och be henne snällt "nu måste du dricka upp det här" I yoghurt kanske?
    Läste på fass. Borde ju funka fint att blanda i lite yoghurt...
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 4 Apr 18:34
    mumia skrev 2010-04-04 17:04:59 följande:
    Skummade tillbaka i tråden en bit... nån som vet hur det går för Saga?
    De får troligen åka hem i morgon.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 4 Apr 19:14
    Mumia, ja, bilen är sömnpiller men vi har en dvd-spelare som Leya kan titta på, då somnar hon aldrig, trött kan hon vara men vägrar stänga ögonlockn så då är det bra när man vill hålla henne vaken. Men det funkar väl bara om hon är intresserad av filmer/tv?

    Idag fick jag sovmorgon till 9:15, så länge har jag inte sovit på ett tag... skönt var deet iallafall. Sen var det dags för storfrukost för syrran fyllde år och mamma kom och hälsade på. Full rulle hela dagen men Leya är så trotsig och ska helst göra tvärtemot vad man säger.... urjobbigt då man blir osams många gånger per dag...

    Har donat lite i lägenheten så snart är den så gott som klar! Jättenöjd blev vi. Är något nyfiken så inboxa så får ni tillgång till min blogg
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 4 Apr 19:15

    Kavat och Mumia: tack, tyckte det var dags på 9 årsdagen

    Har också haft problem med Pontus mage några gånger då den varit väldigt trög. Frågade på Apoteket och de kunde inte rekommendera något till honom pga hans ålder. Hon sa att jag skulle rådfråga med bvc....och försöka få i honom mycket vätska och ev. katrinplommon. Hoppas det ordnar sig med hennes magge.

  • FruHeo
    Äldre 4 Apr 19:18

    Hej!
    Hej och välkommen tanucik!
    Grattis till fölovningen sötboll!

    Jo Mumia precis som 3bus skrev, vi fick åka hemhem idag. Underbart härligt att ha alla fyra ungarna hemma samtidigt, kunna sova i sin egen SKÖNA säng och framförallt slippa bli väckt hela tiden.  Visserligen blir det typ 2mån till innan hon får  gå på dagis och 'är återställd och LAH kommer för att ge antibiotika intravenöst i en vecka till. Men ujuj vilken skillnad det är. Hon låter nästan helt ren på andningen och har energi som jag vet inte vad. Tur att man gjorde operationen säger jag vilket jag tror att doktorerna också håller med om nu. Hahaha screw them, jag hade rätt!!!!!!
    Så nu är det bara att försöka fixa till så att hon inte blir så påverkad av all jävla pollen ute.

    Kraaaaam! och glad påsk!{#lang_emotions_cheers}


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 4 Apr 19:21

    Heo - skönt att ni är hemma - äntligen


  • Äldre 4 Apr 19:22
    Sötboll, vi väntade till 10-årsdagen innan vi förlovade oss och sambon säger att vi ska gifta oss på 20-årsdagen... bara 2 år kvar tills dess
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15