• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Kavat
    FruHeo skrev 2010-04-04 19:18:18 följande:
    Hej! Hej och välkommen tanucik! Grattis till fölovningen sötboll! Jo Mumia precis som 3bus skrev, vi fick åka hemhem idag. Underbart härligt att ha alla fyra ungarna hemma samtidigt, kunna sova i sin egen SKÖNA säng och framförallt slippa bli väckt hela tiden.  Visserligen blir det typ 2mån till innan hon får  gå på dagis och 'är återställd och LAH kommer för att ge antibiotika intravenöst i en vecka till. Men ujuj vilken skillnad det är. Hon låter nästan helt ren på andningen och har energi som jag vet inte vad. Tur att man gjorde operationen säger jag vilket jag tror att doktorerna också håller med om nu. Hahaha screw them, jag hade rätt!!!!!! Så nu är det bara att försöka fixa till så att hon inte blir så påverkad av all jävla pollen ute. Kraaaaam! och glad påsk!
    Åh, vad skönt att höra att hon är så mycket bättre {#lang_emotions_sunny} och att ni är hemma igen! Så klart ni hade rätt! {#lang_emotions_dreamer}

    Välkommen hit tanuick!

    mumia, har hört att många blandar med jucie.
    Men annars så är det väl att se till att de får i sig mycket vätska och extra olja/fett, som gör det lite mjukare.  Och tänka på att för mycket fibrer kan ge förstoppning.
  • Sötboll

    Heoo: tack

    Darling Pink: oj 18 år det e lång tid det Härligt, snart dax att börja planera för bröllop för er då

  • 2Fina
    Heoo, skönt at ni får komma hem, hoppas det går åt rätt håll med allt nu!! Hur är det med lilla Ville då?

    Sötboll, med tanke på att vi har varit ilag sen jag var 14 så känns det rätt långt (fyller ju 32 i år så sååååå gammal är jag ju inte).

    Ser ut att vara dags att gå och toa Leya och natta henne....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

    Heoo: vad skönt att hon fått komma hem nu

    Sötboll: grattis till förlovning

    Här kräks det för fullt. Än så länge har jag klarat mig, men det är väl bara en tidsfråga kan jag tänka. Spritar som en galning dock och påminner L hela tiden. Jag är inte rädd för magsjuka, men vill inte ha det en gång till som gravid, dessutom inte så här nära inpå. V.39 nu, v.40 på tisdag så det är när som helst nu.

  • FruHeo

    Ja men visst är det skönt att vi fått komma hem. Saga är alldeles lyrisk över hemma...

    DP: hahah, vildeville lever loppan. Han har just lärt sig att vända sig så nu gör han inget annat. Så nu är lugnet slut forever... hihi
    Hur mår magen???


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Melisabeth
    2Fina skrev 2010-04-04 19:49:27 följande:
    Heoo, skönt at ni får komma hem, hoppas det går åt rätt håll med allt nu!! Hur är det med lilla Ville då? Sötboll, med tanke på att vi har varit ilag sen jag var 14 så känns det rätt långt (fyller ju 32 i år så sååååå gammal är jag ju inte). Ser ut att vara dags att gå och toa Leya och natta henne....
    Det är ju verkligen länge... låter ju smått "märkligt" med tanke på att du just inte är så gammal
  • 2Fina
    Heoo, kul med framsteg, rulla från mage och så är ju lugnet före stormen egentligen Magen mår finfint faktiskt, sparkar hit och sparkar dit, det "roliga" är att det inte syns så mycket än och då är jag ändå i v24 (25 på tisdag). Skönt dock att jag fortfarande kan sova på mage även om den lille blir lite irriterad ibland och knackar och frågar vad jag håller på med Mel, det är verkligen länge för nån i min ålder, över halva mitt liv har jag varit tillsammans med honom! Helt sanslöst sjukt!! Behövs väl lite putsning i fogarna bara så är vi som nya sen

    Idag har jag varit helt fruktansvärt irriterad på Leya.... som nu när vi skule sätta på nattlinne, då har vi tagit som rutin att gå på toa först. Idag ville hon inte (som alla dagar faktiskt) så då orkade jag inte bråka utan jag gick på toa istället... då börjar hon storgrina för hon var ju "kittnödig"... vet inte om hon räknar med att man ska bråka en stund med henne eller vad det är frågan om.. idag har jag nog haft sämst tålamod hittills och faktiskt skrikit en del åt henne... antingen rinner det av henne eller så ställer hon sig och börjar snyfta eller så tittar hon i golvet och ändrar inte något av beteendet ändå... pust...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • tanucik

    Julia sov till klockan 9 idag..skönt. Vaknade 7 först men då gick jag in till henne och sa att det var väldigt tidigt och att det nu börjar bli ljust tidigt så hon måste sova lite till..och det gjorde hon. Har både persienner, mörkläggningsgardin+vanliga mörka gardiner och skog på andra sidan, men ändå tränger ljuset emellan. Hon har alltid sovit till 8-9 men sedan det började bli lite ljusare på morgonen vaknar hon 6-7. Men ska prova nu om det går att övertala henne att sova lite till.
    Darling Pink, ja, nu är väl sån ålder då de ska göra tvärtemot, Julia lyssnar inte heller och om hon är trött blir allting mycket svårare då är det alltid tvärtemot som gäller. Pottränar ni nu? I så fall har jag ett tips som gjorde vår potträning väldigt snabb-2 veckor sen var det helt över. Om ni har en kompis som också pottränar nu låt barnen gå nakna och leka med pottan. Julia och hennes kompis bråkade om vem som skulle sitta och kissa/bajsa och det tror jag hjälpte en del.
    3busfrön en sak som jag testat på mig själv, men inte på Julia, då hon inte haft förstoppning är att fylla katrinplommon med skållad mandel, en mandel i varje katrinplommon och blanda med gräddfil och socker..mumms..och det funkar jättebra.
    sötboll grattis till förlovningen!

  • Trekidz

    Heoo: oj,har helt missat att lilla Saga blivit opererad.... Så skönt att hon är pigg nu och att op gått bra osv,måste varit en tuff resa för er alla... :)

    Mumia: här kör vi oxå mest med päron när magen strejkar... Även mkt dryck, katrinplommonpuré (som han konstigt nog gillar, men är nog mest för att lillsyrran får det...),röra på sig mkt och lite gympa på golvet med benböj ;)


    *Elias-min älsklingsräka*
  • 2små2stora

    Blää J somnade vid 19:30 och vaknade nu igen så nu lär hon väl vara vaken hela kvällen.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15