• Äldre 11 Feb 08:52
    150779 visningar
    2830 svar
    2830
    150779

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 5 Apr 20:06

    Heoo - på så vis. Härligt för er!
    Mysigt med alla magar. Jag få glädjas och mysa med lillsyrrans mage, hon är i v 20.
    Idag har tösen bajsat på toaletten. När hon är med sin pappa händer det allt oftare att hon bajsar på potta eller toalett, men inte med mig


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 5 Apr 21:18

    Här har det snöat mycket och även lagt sig lite, men nu är nästan allt borta. Jag var väldigt arg och irriterad över snön och över att Julia vaknade 6.30 och inte somnade om trots att hon sa att hon ville sova. Men sedan under dagen passade Julia och pappa att åka pulka (för sista gången för säsongen, hoppas jag) medans jag var och jobbade

  • Äldre 5 Apr 21:21
    tanucik skrev 2010-04-05 21:18:04 följande:
    Här har det snöat mycket och även lagt sig lite, men nu är nästan allt borta. Jag var väldigt arg och irriterad över snön och över att Julia vaknade 6.30 och inte somnade om trots att hon sa att hon ville sova. Men sedan under dagen passade Julia och pappa att åka pulka (för sista gången för säsongen, hoppas jag) medans jag var och jobbade
    Vi klev upp kl 7 i morse. Jag insåg att jag måste köpa en TV till sovrummet. Då kan J ligga där och titta på TV och jag får ligga kvar i sängen
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    Äldre 5 Apr 22:03

    Välkommen tanucik!

    Hoppas ni mår bättre i magsjukor nu alla, här har det nu gått 2 veckor och än är jag kry! peppar!

    I tors var det påsk firande på dagis, ebba slog in sina nappar och gav till haren som var där :)


  • Ahrodi­e
    Äldre 5 Apr 22:43

    Heoo: Välkommen tillbaka hem och himla skönt att hon är bättre nu! Säger som Kavat, klart ni hade rätt {#lang_emotions_wink}.

    Grattis till förlovningen Sötboll!

    DP: 18 år! inte dåligt! {#lang_emotions_sunny}

    Här har Jols bestämt att toaletten inte kommer svälja henne och pottan är nu helt skippad. Vi har dock kommit överrens om att hon bara får torka sig själv när hon kissat, bajs då ropar man på mamma!

    3bus: Låter som ett bra pris på köket, förstås beroende på hur mycket som är inkluderat. Just kök tycker jag är jättekul att pyssla ihop!

    Jag har inte alls hängt med i alla syskon som kommit, så grattis till alla som fått och väntar! Här är det ju färdigproducerat men dottern är i v.33 med barnbarn nummer 2 {#lang_emotions_kiss}, så honom tänkte jag låna lite när han kommer. Jag tror inte att min nu 2½ åriga dotterson har något emot att låna ut lillebror och ha mamma för sig själv då och då {#lang_emotions_wink}, och Joline som är bebistokig får vara lite storasyster.

    Krya på er alla magsjukor och andra åkommor!


    Mamma till 6 härliga ungar =)
  • Äldre 6 Apr 07:24
    Ahrodie: det är bara skåp och bänkskivor. Och då de billiga luckorna på IKEA, vi vill ha helt släta vita luckor. Blir galen på mönstret på de dörrar vi har nu.
    Efter hela 2 dagar utan rossel så är det nu tillbaka {#lang_emotions_djavulsk}
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 6 Apr 07:47

    Usch vad grinig Leya var i morse, inget dög jo, pappa då förstås. Hon har blivit hemskt pappig, hon vill att pappa ska läsa saga på kvällen och hänger sig fast om halsen på honom. Vi har alltid läst varannan kväll men nu är det hopplöst, får tvinga henne att läsa med mig och då går det bra när man väl satt sig och börjat läsa. Imorse skulle jag klä på henne men då började storgrinet, hon ville att pappa skulle klä på henne. Jag har alltid skött påklädningen på morgonen så vet inte om det är för att hon varit ledig och pappa har gått upp med henne två dagar i rad.... Sen ville hon vara hemma med pappa idag och bara grinade och sa att hon var sjuk, fick dock inte ta tempen till en början men sen så, ingen feber. Ville inte borsta tänderna men till slut. Åt ingen frukost....

    Ska man låta pappa göra allt eller ska man visa henne att det går lika bra med mamma? Imorse tappade jag tålamodet när hon bara satt och grinade efter pappa så då fick hon sitta i fåtöljen och jag stängde in mig på toa (var nödig ju) tills pappa kom och satte sig och fjäskade för henne... har en liten aning om att det är för att jag fortfarande är den "onde" och sambon den "gode", alltid jag som får säga till henne när det blir något fel....


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 6 Apr 08:32
    DP: Här är det tvärt om och det är bara mamma som gäller men, vi låter det vara så. De har sådana perioder och det kan vara att hon ställer in sig på att du inte kommer att ha lika mycket tid för henne. Låt pappa hjälpa henne ett tag jag tror inte att det blir bättre av att bråka om det.
    Igår vägrade J att låta pappa hjälpa henne på pottan så hon satt väldigt länge innan Joachim fick hjälpa då jag låg och sov en stund.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 6 Apr 09:45

    Darling Pink: jag bor i södermanland. Här försvann dock snön under dagen, skönt   shoppade vårjacka igår, härligt!

  • Äldre 6 Apr 09:53

    Vi blev också av med snön under dagen, J hann dock ut en stund på fm i snön sedan gick hon (åkte vagn) på promenad med storebröderna.


    Nu ska jag lägga mig och sova lite så att jag orkar med nattens jobb.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15