• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Ahrodie

    DP: Här är det också bara mamma som gäller. Det är också mamma som ställer krav och är "hård", men samtidigt den med stora famnen och goset. Liksom 3bus låter vi det bara vara så, lite trist för maken ibland med i och med att jag har 4 stora barn innan vi träffades så har det liksom fallit sig så att det är jag som har sista ordet. Låt du pappa göra allt ett tag, hon kanske är i en fas då hon behöver ha det så?

    3bus: Ah, jo nya bänkar och luckor gör mycket!


    Mamma till 6 härliga ungar =)
  • Tess82

    Här är det också mammigt värre. Pappa duger bra när jag inte är hemma men annars är det helst jag som ska göra allt. Hoppas att det ändras lite till sommaren när jag kommer att jobba och sambon får ta lite mer när han har semester, tror att de behöver lite mer tid tillsammans ensamma. Det konstiga är att hon tjatar om och frågar efter pappa när han inte är hemma men sen duger han i alla fall inte när han kommer hem.

    Nu har jag varit på en till jobbintervju, på Skatteverket i Falun denna gång. Skulle inte vara helt fel att få jobba där maj-aug. Trist med heltid hela sommaren men det får jag ta om jag skulle få det. 


    Linnea -07
  • Melisabeth

    Isabella är arg på alla, så här får man ta det som det kommer.
    Hon skiter i vem som gör vad, vi är lika "dumma" eller "snälla", bara olika dagar, minuter eller sekunder.
    Bra att man kan turas om att vara bov iaf. Dvs bov som i att hon inte får som hon vill/tänkt sig.


  • Tess82

    Sitter och funderar över jobb nu så det knakar. Blev erbjuden ett kontorsjobb på ca 60% av min mammas man, tjejen på kontoret där skulle vara mammaledig i ett år. Problemet är ju att det är ganska lite tid och jobbet är ca 7,5 mil hemifrån. Kunde dock lägga arbetstiden heltid 3 dagar i veckan så det finns ju chans att jobba extra på andra ställen samtidigt. En liten tanke är att jag skulle kunns bo hos min mamma ett par nätter i veckan så jag åker hemifrån måndag morgon och kommer hem onsdag kväll så slipper jag 2 timmars bilresa varje dag. Kanske borde avvakta och se hur det blir med Skatteverket (besked nästa vecka). Vill ju ha ett jobb och behöver erfarenheter inom ekonomi och båda jobben ger ju det...


    Linnea -07
  • FruHeo

    DP: här är det den som inte är hemma som det gäller. När vi båda är hemma är det Linda som gäller, eller ja det är väl så egentligen twentyfourseven men speciellt när båda är hemma. Hihi. Jag tycker att du ska be sambon ta lite konflikter också så att du inte bara blir den onde hela tiden.  Om du förstår vad jag menar.

    Tess: knepisch med jobben. Måste du svara idag till det där kontorsjobbet? Vilket har störts chans till förlängning? Kommer det eventuella pendlandet fungera i längden? Vilket verkar roligast???

    Här går det sakta frammåt. Saga blir allt piggare och piggare, guuud vilken energi ungen har. Jag funderar på vad sjutton vi ska hitta på för att kunna sysselsätta henne. Kommer krävas mycket fantasi och uppfinningsrikedom för att fixa minst 6v till innan hon kan börja på dagis.


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • 2små2stora
    Heoo: strukturera upp dagen med pyssel (pussel, playdoo och liknande) på fm. sedan lunch och efter utevistelse eller tvärtom borde vara mindre pollen ute på fm. 
    Visst är det häftigt att se vilken skillnad det blir på dem
    Här är vi dock i en nedåtgående trend men matvägran och snor, hosta och rossel efter hela 2 dagar utan. Hoppas på att få rätt livsmedelsanvisning i morgon.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Malin F

    Här är det oxå mamma som gäller. C var i en "pappafas"ett tag men den har gått över nu.

    Har alla era barn slutat med blöja nu? C tränar utan då och då, ibland går det bra ibland händer det "olyckor". Men hon går ofta på toa/potta när hon har blöja oxå.
    Matvägrar ganska friskt *pust*. Vissa dagar går bara ett par ägg/smörgås och en pannkaka ner..
    C har äntligen fått remiss till op av halsmandlar, kan tänka mig att allt blir lite bättre sen.

    Idag sa dagisfröken att C börjar bli stor nu så dom har planerat flytt till storbarnsavd i början på maj! Tänk vad stora våra små har blivit!


    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • RosaNapp

    här går det i vågor med V, vem han vill ska göra vad. Äldsta är mer pappas tjej, emn det har kommit efter 3 år ungefär. Pappa gör liksom allt vad lilla damen vill

    Vi låter dom ha sina perioder, tror dom mår bäst av det. Men samtidigt måste man ju ta sitt ansvar som förälder också och kan ju inte bara vara lekpappa/lekmamma.

    V mår fortfarande mycket dåligt. Kräks fortfarande och har riktig ränneskita nu. L satte faktiskt på honom blöja imorse för det, han hinner inte till toaletten helt enkelt och då blir han förstörd. Nu har han sovit i ett par timmar. Ska se om han får behålla lite blåbärssoppa sen.

  • 2Fina

    Tack för tankar och kommentarer. Det konstiga är att det är jag som leker mest med henne, sambon bara myser med henne men som sagt, oftast jag som tar konflikter. Idag tog han iofs en och hon blev ledsen så då kom hon till mig men när hon inte fick medhåll så blev hon sur...

    Här är också matvägran.... ingen frukost, en korv till lunch och en halv pyttepotatis till middag. Sen åt hon lite mannagrynsgröt så nu får vi vara nöjd idag...

    nu blev det lite trots här, hon har hittat paus/play-knappen på dosan till dvd-spelaren så det går inte köra med paus när vi går och borstar tänderna.


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Heoo, tror inte det kan bli direkt förlängning på nåt av jobben. Ett är på 4 mån heltid och det andra ett år 60%. Pendla blir det oavsett vilket ett ca 5,5 mil och det andra 7,5 mil så det skiljer ju inte så mycket, det närmaste går att åka buss och det andra måste nog bli bil men då chans att övernatta hos mammsen ibland. Behöver inte ge besked om kontorsjobbet förrän jag fått svar på det andra så det är ju skönt...
    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15