• Äldre 11 Feb 08:52
    151145 visningar
    2830 svar
    2830
    151145

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 8 Apr 20:49
    mumia skrev 2010-04-08 20:39:57 följande:
    Hej! Mel - vad kul för er!! Måste berätta vad min lilla skrutta kan Vi har 2 böcker om lilla Björn som vi läst om kvällarna under en tid. Nu har det gått så långt att hon vill läsa dom själv och det roliga är att hon kan dom ordagrant utantill så det ser verkligen ut som hon läser själv, förutom att hon tittar på sidan med bilden i stället för på sidan med texten
    Johanna ska bara läsa eng-tysk lexikon och psalmboken Men däremot så kan hon skriva A och H och talar om att hon skriver den aktuella bokstaven
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 8 Apr 21:32
    2små2stora skrev 2010-04-08 20:49:21 följande:
    Johanna ska bara läsa eng-tysk lexikon och psalmboken Men däremot så kan hon skriva A och H och talar om att hon skriver den aktuella bokstaven
    Matnyttig litteratur för en 3-åring
  • RosaNa­pp
    Äldre 8 Apr 21:44

    Nu verkar magsjukan vara över här. Iallafall har V varit nästan som vanligt idag, vaknade vid 6 och klampade ut i köket och krävde frukost omgående, som han kastade i sig. Och som tur var fick behålla .

    V läser inte alls speciellt mycket, men gillar att lyssna på sago-cd, fast han följer ju inte med och bläddrar när man ska sas. Han gillar mer film, och att storasyster läser åt honom.

    Melisabeth: grattis till sambon, alltid gott med jobb.

  • Äldre 8 Apr 21:47
    Mel: visst är det Ju tjockare böcker destå bättre.

    Men vi har läst samma bok varje kväll sedan julafton. Ett kapitel varje kväll vi har nog läst varje kapitel 10 gånger nu.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • zasata
    Äldre 8 Apr 21:48

    Låter som här Så härligt att lyssna på!


    mumia skrev 2010-04-08 20:39:57 följande:
    Hej! Mel - vad kul för er!! Måste berätta vad min lilla skrutta kan Vi har 2 böcker om lilla Björn som vi läst om kvällarna under en tid. Nu har det gått så långt att hon vill läsa dom själv och det roliga är att hon kan dom ordagrant utantill så det ser verkligen ut som hon läser själv, förutom att hon tittar på sidan med bilden i stället för på sidan med texten
    Melisabeth skrev 2010-04-08 19:16:55 följande:
    *viskar glatt* A har fått jobbet som han sökte för ett tag sedan Nu är jag glad!
    Vad roligt! Grattis!
  • Äldre 9 Apr 12:01
    Melisabeth grattis till jobbet.
    Tess jag hade nog också satsat på kontorsjobbet. Dels för att det är ett helt år och dels för att du slipper jobba heltid på sommaren.
    För oss så är det också mamma som gäller, kanske för att jag jobbar 3 kvällar i veckan och då ser hon mig bara på morgonen. Men också nog för att pappa gillar att reta henne, trots att hon säger nej så fortsätter han. Blir så trött på det. Han verkar tro att hon är äldre än vad hon är. När vi har besök så vill hon att gästerna ska göra allt. Inte så kul att hänga med henne och kissa.
    Här är det också matvägran, men om ett par dagar tar vällingen slut och då blir det ingen mer, så vi får se om det kommer att bli bättre.
  • Äldre 9 Apr 12:27

    Leya valde bort sin välling i samband med att hon blev blöjfri på dagarna, konstig slump men bra början för att bli blöjfri på nätterna också. Sen har hon ju inte varit någon stordrickare precis men vi har lite kvar som hon kan få ibland när hon känner för.


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 9 Apr 12:29

    Tassar förbi, bättre sent än aldrig!

    Här kommer en nummer 2 i september!!

    Kram från oss

  • Äldre 9 Apr 12:33
    Memba, hej och grattis igen (har skrivit grattis på din blogg en gång ) Här kommer ju 2:an i juli förhoppningsvis
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNa­pp
    Äldre 9 Apr 12:46

    memba: grattis . Hoppas på sval sommar för dig (och er andra som får mitt i sommaren eller efteråt).

    Kräks inte V idag så räknar jag honom som frisk imorgon. Tror iofs inte han kommer kräkas, han är som vanligt nu, men man vet ju aldrig. Fick iallafall snabbt en ny tid till sjukhuset om blodprovet, det var ju bra. Mindre bra att det var när jag själv tror att det här pyret ska titta ut . Får väl se om det blir återbud, igen...

Svar på tråden MajMammor 2007 15