• Äldre 11 Feb 08:52
    150675 visningar
    2830 svar
    2830
    150675

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 10 Apr 19:35
    2små2stora skrev 2010-04-10 18:16:12 följande:
    Malin: Hon fick akut operera in en pacemaker i somras. Hoppas att det går bra med IVF till hösten, om det inte skulle lyckas innan.
    Oj! Det hade jag helt missat. Hoppas att allt har gått bra och att hon mår bättre nu.

    Tack alla för era lyckönskningar! Hoppas oxå att det tar sig på "naturlig" väg innan dess.
    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • Äldre 10 Apr 20:59

    Julia har alltid sovit i sin säng, och i eget rum från 2-månaders ålder. Hon sov nämnligen väldigt bra. 8 timmar i streck när hon var 1 månad och sen blev det bara längre och längre, så vid 2 månader sov hon 12 timmar i streck( riktigt ont i brösten fick jag då, fick pumpa ut varje morgon och kväll). Jag vaknade dock av hennes minsta rörelse, så då bestämde vi oss att hon lika gärna kunde sova själv-
    Idag var det tacos till middag. Julia äter bara tortilla bröd och gurka och säger att tacos är gott. Men sen fick hon i sig lite köttfärs också, så hoppas hon håller sig mätt under natten

  • Äldre 10 Apr 21:34
    Tanucik, vi brukar koka makaroner till Leya och blanda i lite tacofärs när vi äter tacos sen äter hon lite chips till det.. helst vill hon bara ha makaroner.

    Nu har jag knäskurat 1/5 av ett golv och fan vad jobbigt det var!! men vilken skillnad, inte visste jag att golvet var så skitigt {#lang_emotions_money_mouth}, inte här där vi bor utan en lägenhet i samma hus som vi ska hyra ut... snart är den klar!!! Äntligen får vi möblera upp den snart. Bara en rejäl städning kvar så blir den möblerad!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo
    Äldre 10 Apr 21:55
    Malin: oh lycka till med IVF, även om jag hoppas att det tar sig naturligt innan dess.

    Memba: ååh grattis till tvåan! Är det samma pappa som till K? Eller visst har du flyttat tillbaka till Sverige? Eller är jag ute och cyklar?

    Mel: Åååh grattis till sambons jobb!

    Sömn, hahha, ja vad säger man. Vi har sovit fem pers och två katter i vår säng sedan vi kom hem från gbg. MYCKET spännande. ÄVen om jag i natt gick in och la mig i S o M:s säng. Helt fantastiskt att faktiskt få hela 90cm för sig själv.

    Usch, jag känner mig så himla hängig idag. Trött och trött, tjurar för minsta lilla, svär och lever rövare.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Tess82
    Äldre 11 Apr 13:06
    FruHeo skrev 2010-04-10 21:55:06 följande:
    Usch, jag känner mig så himla hängig idag. Trött och trött, tjurar för minsta lilla, svär och lever rövare.
    Trist med en sån dag men det är tillåtet att ha det ibland. Hoppas att du kan få lite tid för dig själv så kanske det känns bättre sen?
    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 11 Apr 13:09

    Här har vi varit ute i 3 timmar på förmiddan sen in för att äta. Tänkte att Linnea skulle vila lite innan det är dags att ut en vända till. Går ju bara inte att stanna inne när det är sånt fint väder ute. Termometern visade 16 grader i solen nyss, underbart.


    Linnea -07
  • Äldre 11 Apr 15:09

    Här har vi faktist varit inne hela dagen... Leya har haft feber hela dagen trots alvedon/ipren om vartannat, har dock hunnit göra en hel del i lägenheten så nu börjar det likna något sånär klart Har t o m möblerat upp den lite. Fållat upp panelgardiner dit som var alldeles för långa och dragit en antennsladd till vardagsrummet så nu kanske man får med sig Leya nån gång när man måse greja lite där.

    Har själv lite ont i huvudet just nu... bu och bä... är inte så vanligt att jag har huvudvärk så man funderar ju vad det är, sist så hade jag feber och innan jag fattade det....


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 Apr 18:35

    Varför säger alla sambon, det är ju faktiskt maken ;-D

    Idag har vi varit på 4H gården, Ella red och var nöjd. Och så har vi varit en sväng i stan.
    Dessutom har Ellan hunnit och rymma på EM-möbler. Hittade henne efter 10 minuters panik bakom en soffa... usch vad jobbigt det var. Dessutom fortsatte hon trilskas i stan också och vägrade hålla handen, och var farligt nära att springa ut i cykelbanan, och över väldigt nära trottoarkanten mot vägen ett par gånger. Så även om dagen har haft trevliga inslag så känner jag mig ganska sliten - och dessutom adrenalin upp över öronen i omgångar.


  • Tess82
    Äldre 11 Apr 19:56
    Melisabeth skrev 2010-04-11 18:35:54 följande:
    Varför säger alla sambon, det är ju faktiskt maken ;-D
    Sorry, gick av bara farten .
    Linnea -07
  • Tess82
    Äldre 11 Apr 19:59

    Linnea ville inte alls sova middag idag hon ville gå ut så vi var ute 4 timmar till på eftermiddan. Hann med en sväng till affären och köpte glass också, kändes passande idag.

    Kom in vid 17.30 för att laga mat och äta sen blev det ett bad för Linnea och kl 19 gick hon tacksamt till sängen och somnade nog troligtvis ganska direkt, hördes då inte ett ljud från henne.


    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15