• Äldre 11 Feb 08:52
    150850 visningar
    2830 svar
    2830
    150850

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 11 Apr 20:17
    Tess82 skrev 2010-04-11 19:56:55 följande:
    Spelar absolut ingen roll, var bara så kul för senaste dagarna har han blivit kallas sambon även irl - vilket inte inträffat tidigare
    Kul sammaträffande liksom
  • Äldre 11 Apr 21:39

    Leya sov 2½ timme i min säng, fick sova där så hon kunde se mig så kunde jag sitta och sy vid mitt sybord som står utanför sovrumsdörren. Blev lite stolt då hon sov i 2½ timme och ingen olycka i sängen Sen när hon vaknat och jag frågade om hon ville gå och titta om pappa kommit in så sa hon att hon var kissnödig

    Haft feber hela dagen men vi gick ut direkt efter sovningen så hon fick lite luft + att vi grillade korv och gjorde strips för att hon önskade det, åt dock nästan ingenting Enligt våran våg så väger hon lika nu som hon gjorde i juli i fjol.... fast då hade hon iofs gått upp 2 kg på bara tre månader... Pigg har hon varit fast hon haft feber så vi blir hemma imorrn...


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 12 Apr 00:01
    DP: Äta mat tycker J är onödigt hon kan leva på sockerkaka och glass tycker hon. Men äter välling på kvällen i alla fall.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 12 Apr 09:15

    Julia är inte heller matglad, har inte varit det sedan vi började med fast föda. Äter dock bättre på dagis, grupptryck tror vi. Hoppas att tvåan blir mer matglad så han kanske smittar av sig.
    Idag blir det sista kvällen med välling, får se hur det går. Men nu säger hon allt oftare att hon är stor och på dagarna säger hon att hon inte längre behöver napparna, har dock annan åsikt om det på kvällen{#lang_emotions_laughing}. I början på juni är det tänkt att vi ska till Skansen och lämna nappar till kattungarana så får hon hål i öronen sen, som hon tjatat om i ett halvår nu. Vill egentligen inte att hon ska ha örhängen än, dels för att hon inte riktigt förstår att det kommer göra ont, och dels för att jag är rädd att hon kommer pilla där och händerna är inte alltid rena. Men hon vill så gärna, så då har vi sagt att man måste vara stor först och sluta med napp. Hade gärna velat sluta nu på en gång, men tror inte att det finns några kattungar än och om 2 veckor ska hon åka till Ukraina tillsammans med mormor och hälsa på morfar. Ska vara borta en månad. Jag ångrar redan att jag gått med på det, kommer sakna henne jättemycket. Min man ska också resa bort då och hälsa på sin släkt så jag ska vara helt själv. Ska passa på och jobba så mycket det går då för att få tiden att gå. Å andra sidan får jag en välbehövd vila då

  • Tess82
    Äldre 12 Apr 11:24
    tanucik, oj en hel månad, förstår att det känns jobbigt.

    Linnea säger att hon ska sluta med napp när hon blir 3 år (9e maj). Vet inte hur det ska gå för just nu är hon jättefast vid sin napp och vill helst ha den hela tiden. Vi begränsar det i största mån till sovningarna för annars tycker vi inte att hon behöver den. Ska sluta med blöjor nu till sommaren är det tänkt i alla fall. Är ju mest på natten hon har och jag tror att det kan gå utan då med.
    Linnea -07
  • Äldre 12 Apr 14:17

    Sitter här och väntar på om man har blivit faster igen=)!! Faskien vad man själv längtar nu!!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 12 Apr 15:31

    Här är en till som ska få sluta med nappen till sommaren. Vi ska oxå till djurparken

    Hjälp vad nervös jag är nu! En ssk från öron ringde återbud så C ska opereras imorgon redan(halsmandlar). Det går säkert bra men jag vet att allt vi gått igenom kommer påverka mig imorgon när dom söver lilla skruttan...


    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • Äldre 12 Apr 15:56
    Malin F, jag skulle vara toknervös men konstigt vore väl annars kanske Hoppas allt går bra imorrn (vilket jag är säker på att det gör!!)

    Tanucik, oj, vågat med en hel månad Jag skulle nog dö på kuppen... en vecka så kan man kanske njuta men som sagt, det går säkert bra bara tiden har börjat nån gång...

    Leya vill ju ge sina nappar till björnen på leksaksaffären men har kommit på att hon kan spara en... hmmm.... jag har sagt antingen alla eller ingen.. men nu har kommit på att "jag kan inte vara utan napp när jag sover, då kan inte jag sova..."
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 12 Apr 16:46

    Känns så skönt att emil aldrig har velat ha napp=).

    Och vid 3 blev jag faster på nytt igen=). Min bror har 3 tjejer och fick nu en grabb=). Kul!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 12 Apr 16:58
    Kristallen, kul men som sagt, blir väl mer sugen och längtar själv nu
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15