• Äldre 11 Feb 08:52
    151116 visningar
    2830 svar
    2830
    151116

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • FruHeo
    Äldre 12 Apr 18:06
    Kristallen:  Oooh grattis!!!

    DP: Vilken vecka är det nu???

    Malin: ooh lycka till, det kommer att gå kanonbra!

    Tanuick: Oj en månad, gisses vad länge, modigt! Det skulle jag aldrig fixa tror jag. Eller det beror väl på vem det är de åker till iof. Men tiden kommer gå fort och tänk vad underbart det blir när hon kommer hem sedan.

    Äta? Det är det bara Ville som kan stava till av mina barn....
    Herregud! Dagens kost för Saga är två köttbullar, tre oliver och ett glas juice. Unge säger jag bara! Melina klämde hela fyra köttbullar men inga oliver dock. Hmpf! Om jag bara visste vad vi skulle hitta på för att få dem att faktiskt äta ordentligt.
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Äldre 12 Apr 18:26
    Heoo: äta är det nödvändigt?? J åt 1 pannkaka och nästan 1 dl soppa till middag. Känner de att de blir hungriga? J äter rätt så bra på dagis i alla fall.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 12 Apr 19:29
    Heoo, jag mutade Leya med en glass om hon åt upp sina tre köttbullar och det gjorde hon med mycket lek och gnäll emellanåt. Sen åt hon faktiskt några makaroner till... för att samtidigt vara sjuk var det rätt mycket för att vara henne Nu har jag mutat henne med popcorn om hon äter en macka så vi får väl se vad som händer...
    Själv är jag i v26 imorrn Tiden går!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 12 Apr 19:32

    Johanna äter oftast bättre om hon fått något sött innan. Konstigt nog. Ofta så kan hon äta några tuggor och efter en stund så kan hon äta en isglass och efter det så kan hon äta upp resten av maten.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • RosaNa­pp
    Äldre 12 Apr 20:06

    kristallen: vad kul att hon fått nu, och grattis till fasterskapet

    Idag har vi varit ute mycket. Har precis lagt alla barnen och ska vila nu. Var till bm idag och hon började oroa sig för hf nu. Hade högt blodtryck idag (har jag inte haft tidigare alls) och lite äggvita i urinen har jag haft några gånger. Ska på extra koll på torsdag. Får se vad domen blir då. Förhoppningsvis behövs inte den tiden .

    Jag är glad att alla barn varit matglada (om än det ena är kräset och det andra nu är på utredning, det tredje smaskar iallafall i sig allt ännu ).

    Nu är det snart kalasdags. Jisses vad tiden går snabbt. Lämnade in papper om förskoleplacering idag och V ska gå på allmän förskola. Han känns stor helt plötsligt

  • Äldre 12 Apr 21:01

    hade ingen aning om att de kunde krångla med maten. Äta måste man ju. Var inställd på att vara uppe hela nätterna, men det visade sig inte behövas, dock så har hon alltid varit kräsen när det gäller mat. Vi brukar också muta med glass ibland och ibland med tecknat. Hon älskar TV. Ibland säger hon att hon vill ha godis/glass precis innan vi ska äta och då säger vi att hon måste äta upp först.

  • Äldre 13 Apr 10:08

    39,2 imorse när hon vaknade.... sover dock bra på nätterna vilket är skönt. Vet liksom inte vad jag ska hitta på bara, hon fick ipren imorse så nu är hon pigg, blir mycket tv-tittande... vilket säkerligen gör henne lite bortskämd. Kanske ska måla lite.... men själv är man så håglös också idag, trött och kunde nog lägga mig och vila en stund..


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 13 Apr 11:09
    2Fina skrev 2010-04-13 10:08:59 följande:
    39,2 imorse när hon vaknade.... sover dock bra på nätterna vilket är skönt. Vet liksom inte vad jag ska hitta på bara, hon fick ipren imorse så nu är hon pigg, blir mycket tv-tittande... vilket säkerligen gör henne lite bortskämd. Kanske ska måla lite.... men själv är man så håglös också idag, trött och kunde nog lägga mig och vila en stund..
    Vila låter väl skönt

    JAg har målat halva vardagsrummet nu, så ska sätta mig och försöka få iväg ett par arbetsansökningar också innan Ellan kommer hem från dagis, och friden är slut
  • Tess82
    Äldre 13 Apr 12:03
    DP, passa på att vila om du kan, det är aldrig fel.

    Själv försöker jag komma nån vart med alla skolarbeten. Har lämnat in ett idag och börjat titta på nästa i alla fall och igår var det uppsatsen som jag lyckades skriva 3 sidor på. Nu blir det nog inte så mycket mer plugga denna vecka för idag börjar jag jobba 14 och sen har jag en arbetsvecka på 6 dagar framför mig, fick det till 47 timmar när jag räknade i huvet.

    Tänk att man kämpar för att hitta jobb så länge och sen bara ramlar det in massor. Visserligen många sommarjobb nu då men bättre än inget i alla fall. Nästa torsdag ska jag på intervju på systembolaget här i Rättvik för ev. sommarjobb. Blev även kallad till intervju på McDonalds men tror nog att jag hoppar över det, känns som att jag har andra bättre alternativ. Blev även erbjuden en månad i sommar i reception/växel där jag brukar jobba en dag i månaden. Får väl se hur jag ska göra i sommar med allt när jag får lite mer besked, hoppas att det inte dröjer så länge så jag vet vilka alternativ jag har.
    Linnea -07
  • Äldre 13 Apr 12:36
    Tess82 skrev 2010-04-13 12:03:12 följande:
    DP, passa på att vila om du kan, det är aldrig fel. Själv försöker jag komma nån vart med alla skolarbeten. Har lämnat in ett idag och börjat titta på nästa i alla fall och igår var det uppsatsen som jag lyckades skriva 3 sidor på. Nu blir det nog inte så mycket mer plugga denna vecka för idag börjar jag jobba 14 och sen har jag en arbetsvecka på 6 dagar framför mig, fick det till 47 timmar när jag räknade i huvet. Tänk att man kämpar för att hitta jobb så länge och sen bara ramlar det in massor. Visserligen många sommarjobb nu då men bättre än inget i alla fall. Nästa torsdag ska jag på intervju på systembolaget här i Rättvik för ev. sommarjobb. Blev även kallad till intervju på McDonalds men tror nog att jag hoppar över det, känns som att jag har andra bättre alternativ. Blev även erbjuden en månad i sommar i reception/växel där jag brukar jobba en dag i månaden. Får väl se hur jag ska göra i sommar med allt när jag får lite mer besked, hoppas att det inte dröjer så länge så jag vet vilka alternativ jag har.
    Oj, shit vad flitig du är. Både plugg och massor med jobb hitan och ditan
    Du får dela med dig, hur gör du?
Svar på tråden MajMammor 2007 15