• Äldre 11 Feb 08:52
    150875 visningar
    2830 svar
    2830
    150875

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 14 Apr 20:28
    Zas, vindruvor är också lösande... om man äter många
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 14 Apr 20:30
    2Fina skrev 2010-04-14 20:28:38 följande:
    Zas, vindruvor är också lösande... om man äter många
    okej det bruakr hon få ont i magen av tycker i alla fall gröna då dom är lite sura.. men kanske skall köpa till henne endå.. justn u vill hon helst ha äpple äpple äpple..
  • Äldre 14 Apr 20:31
    zasata skrev 2010-04-14 20:30:53 följande:
    okej det bruakr hon få ont i magen av tycker i alla fall gröna då dom är lite sura.. men kanske skall köpa till henne endå.. justn u vill hon helst ha äpple äpple äpple..
    russin, katrinplommon och apikoser är lösande.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Äldre 14 Apr 20:34

    DP - jösses! Krya på sig Leya! Varför feber? Infektion?

    tanucik - Oj borta en hel månad! Jag och guben funderar på att lämna Jolina till mormor o morfar över valborgshelgen och jag är osäker om jag klarar fredag till söndag, ev. måste jag hämta redan på lördagen

    Ikväll fick min lillskrutta fnatt! När vi gick upp för att göra kvällstvätt och borsta tänderna ropa hon glatt "Jag vill sova i min säng, jag är ju stor tjej nu" "Menar du att du vill sova här inne i ditt rum, i din säng" "JAA" "Då måste vi ju bädda i sängkläder" "JAA jag vill vika in"
    Väl nere igen för att göra lite välling gick hon runt o predikade att hon behövde minsann ingen napp..för hon var ju en stor tjej nu
    Väl uppe för sovning började väl några lindriga protester för nu ville hon minsann inte sova i sin säng längre men hon följde med efter lite övertalning. Kröp ner och lyssnade på saga, sen ville hon upp. Jag kröp ner och lyckades med förvånansvärt lindrig övertalning få henne att lägga sig igen och hon somnade I SIN SÄNG UTAN NAPP
    Får se hur länge det vara bara


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 14 Apr 20:43
    Mumia, hon har haft hosta och varit förkyld, hör dåligt gör hon också så eventuellt någon öroninflammation igen.... Om feber imorrn så blir det att ringa rådgivningen... Är det första natten utan napp? Imorse deklararerade Leya att hon inte ville ha napp utan skulle lämna bort dom för nu var hon stor tjej, har dock använt napp större delen av dagen {#lang_emotions_undecided}
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 14 Apr 20:44
    2små2stora skrev 2010-04-14 20:31:39 följande:
    russin, katrinplommon och apikoser är lösande.
    Russin spottar hon ut
    Men skall köpa vindruvor i morgon om hon inte bajsat innan, det älskar hon!

    tack för alla tips
  • zasata
    Äldre 14 Apr 20:45
    Malin F skrev 2010-04-14 15:59:00 följande:
    Många som är sjuka nu tror jag.. Idag kom vi iaf hem från sjukhus och op gick bra. C har varit jätteduktig hela tiden! Min lilla sessa Hon smällde i sig en hel kall pannkaka i ett naffs när vi kom hem. Stackarn, utsvulten som bara fått äta yoghurt och isglass...
    oj vad har hänt?
  • Äldre 14 Apr 20:59
    mumia skrev 2010-04-14 20:34:10 följande:
    DP - jösses! Krya på sig Leya! Varför feber? Infektion? tanucik - Oj borta en hel månad! Jag och guben funderar på att lämna Jolina till mormor o morfar över valborgshelgen och jag är osäker om jag klarar fredag till söndag, ev. måste jag hämta redan på lördagen Ikväll fick min lillskrutta fnatt! När vi gick upp för att göra kvällstvätt och borsta tänderna ropa hon glatt "Jag vill sova i min säng, jag är ju stor tjej nu" "Menar du att du vill sova här inne i ditt rum, i din säng" "JAA" "Då måste vi ju bädda i sängkläder" "JAA jag vill vika in" Väl nere igen för att göra lite välling gick hon runt o predikade att hon behövde minsann ingen napp..för hon var ju en stor tjej nu Väl uppe för sovning började väl några lindriga protester för nu ville hon minsann inte sova i sin säng längre men hon följde med efter lite övertalning. Kröp ner och lyssnade på saga, sen ville hon upp. Jag kröp ner och lyckades med förvånansvärt lindrig övertalning få henne att lägga sig igen och hon somnade I SIN SÄNG UTAN NAPP Får se hur länge det vara bara
    *applåder till Jolina*
  • Äldre 14 Apr 22:44
    Sötboll skrev 2010-04-14 20:26:25 följande:
    Malin: Pontus snarkade mycket sedan han var väldigt liten och vi tyckte att han ev. hade andningsuppehåll ibland. Nu sover han tyst och har lugnare andning, jättehärligt Han fick inte det med en gång, tog 1-2 v efter operationen tror jag innan vi märkte det, antar att det var svullet av operationen innan dess. Har C också haft sådana problem?
    C snarkade oxå mycket, som en hel karl ibland. Hade andningsuppehåll oxå(inte så ofta men dom förekom) Sen har hon alltid ätit otroligt lite, jag inbillar mig att det kan ha ett litet finger med i spelet... hon har säkert haft svårt att svälja med dom jättebollarna i halsen {#lang_emotions_undecided} Så har hon sovit väldigt oroligt..  Skönt att Pontus blev bättre! Hoppas på bra resultat här med zasata: C har opererat halsmandlar och näsa, allt gick bra men jobbigt såklart för lillskruttan..
    ~Cornelia~ängeln Vide~
  • Äldre 15 Apr 08:01

    Malin: Ja ni märker säkerligen resultat inom kort! Det värsta är över nu, skönt. Det värsta var att sitta på uppvaket tyckte jag. Usch vad han rosslade, var ledsen och arg och mådde riktigt dåligt. Kräktes sedan blod. Men därefter blev han snart pigg, jätteskönt! Lycka till

Svar på tråden MajMammor 2007 15